Aggregatorer - liste og afstemning

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar

Hvilke/n aggregator/er bruger eller har du/I brugt til selvudgivelse?

Amuse
3
8%
Awal
1
3%
Cdbaby
2
5%
Digidi
8
21%
Distrokid
7
18%
Dittomusic
0
Ingen stemmer
Freshtunes
0
Ingen stemmer
Gatewaymusic
4
10%
Horusmusic
0
Ingen stemmer
Labelworx
2
5%
Landr Digital Distribution
0
Ingen stemmer
Mondotunes
0
Ingen stemmer
Onerpm
0
Ingen stemmer
Recordunion
2
5%
Reverbnation
1
3%
Routenote
1
3%
Soundrop
1
3%
Spinnup
2
5%
Stem
0
Ingen stemmer
Symphonic Distribution
0
Ingen stemmer
Tunecore
4
10%
Anden end ovenstående (angiv venligst i tråden).
1
3%
 
Afgivne stemmer: 39
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Re: Aggregatorer - liste og afstemning

Indlæg af SustainerPlayer »

Er også "hoppet på" Soundrop. Jeg udgiver et cover :shock: - og det lader til de både er billigst og er dem, der er mest målrettet netop cover-versioner.

Medlemsavatar
snifx
Medlem
Indlæg: 419
Sted: Aarhus C

Indlæg af snifx »

Spændende tråd - godt initiativ!

Hvilken aggregator er velegnet, når jeg har lavet musik til nogle tv-serier, hvorfra afsnit og i særdeleshed mange klip ligger på Youtube?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

snifx skrev:Spændende tråd - godt initiativ!

Hvilken aggregator er velegnet, når jeg har lavet musik til nogle tv-serier, hvorfra afsnit og i særdeleshed mange klip ligger på Youtube?
Hos Distrokid har du muligheden for ikke at tilvælge "Youtube Money":
Skærmbillede 2019-01-27 kl. 10.13.46.png
Skærmbillede 2019-01-27 kl. 10.13.46.png (213.33 KiB) Vist 1117 gange
Men tjek nu op på, at alle kontrakter du har bliver overholdt.

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Jeg har brugt CDBaby. Fungerede også fint til covers.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Punkt 1 & 2 på den liste giver INGEN mening. Så længe lydene er clearet til brug, så kan de bruges alle vegne.

"Du må ikke bruge de medfølgende, gratis, clearede samples i Logic Pro". LOL, idioter.

Så er YouTube Money i praksis kun for akustisk/håndspillet musik?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Holger skrev:Punkt 1 & 2 på den liste giver INGEN mening. Så længe lydene er clearet til brug, så kan de bruges alle vegne.

"Du må ikke bruge de medfølgende, gratis, clearede samples i Logic Pro". LOL, idioter.

Så er YouTube Money i praksis kun for akustisk/håndspillet musik?
Det her står på Distrokids hjemmeside - så jeg ved ikke om det er en 1:1 af Youtubes faktiske regler.

Men er det ikke bare fordi, at YT vil gå med livrem og seler, så de ikke bliver rodet ud i flere sagsanlæg end højst nødvendigt?

Det kan også være, de bare ikke gider høre flere "beats" fra "producere", der lige smækker 3 Apple loops sammen i GarageBand! :-P

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hvis en lyd er clearet eller public domain, så er den clearet eller public domain.

De der punkter giver ingen mening, hverken juridisk eller på anden vis. Har svært ved at gennemskue meningen.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Listen i OP er opdateret. Vil måske prøve at opdatere selve afstemningen snart.

En tanke vedr. aggregatorer - eller rettere deres mangler. Det lader ikke til at alle aggregatorer udgiver til alle shops og platforme. Så næsten uanset, hvem man vælger, så fravælger man at udgive sin musik visse steder.

F.eks Distrokid sender til mange - men ikke Yousee og Telmore og evt andre danske platforme.

Jeg udgiver snart et cover via Soundrop, da de synes gode - og billige til netop covers. Men de har f.eks ikke Tidal på deres liste.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

SustainerPlayer skrev:F.eks Distrokid sender til mange - men ikke Yousee og Telmore og evt andre danske platforme.
Jeg mener at jeg læste op på det dengang jeg meldte mig til, og Yousee + Telmore benytter en anden service som kilde til deres. Mener det hed noget i stil med Weezer, den var ihvertfald på listen hos Distrokid..

EDIT: Nevermind, kunne søge på Yousee Musik og fandt os ikke, så det passer vist ikke det jeg skrev. :?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Havde et spørgsmål til Soundrop og skrev til deres support. Og har også modtaget svar - all good.

Signaturen i svaret fortæller, at Soundrop og CD Baby er "sammen" på en eller anden måde.
Måske trivielt. Jeg vidste det ikke lige.

CD Baby Artist Services &
Soundrop Artist Services

Visit our Help Center:

https://support.cdbaby.com/hc/en-us
https://support.soundrop.com/hc/en-us

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hmm og så røg jeg ind i et catch 22 med Soundrop.

Der har over en uge været problemer med at uploade nye numre/lave album - som så åbenbart er blevet rettet.

Nu kan man så ikke få lov til at distribuere det uploadede pga. af en anden bug.

Og når man skal kontakte support, så skal man angive et UPC-nummer - og det har man jo ikke fordi nummeret ikke er udgivet.

Nu har jeg givet det en chance hver dag i en uge uden at kunne komme videre. Så nu er det blevet udgivet via Distrokid. Dyrere - men det virker til gengæld.

Det blev nok til det mht mit engagement med Soundrop i denne omgang.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Kigger lidt på Amuse.io

Men det er så i "beta" - og jeg ryger ind i weird fejl, hvor jeg skal udfylde noget på en webside, hvor der står en del ting nedad siden. Men siden kan ikke scrolle - og selvom jeg har formindsket siden mest muligt, så står der åbenbart ting, der skal udfyldes "udenfor" det jeg kan se.

Der er så en app - men den kan kun hente ting fra Dropbox (no way) eller iCloud ...

Nå ... så må vi se om de kommer ud af beta-n00b-tilstanden inden for rimelig tid. :roll:

Medlemsavatar
Arnold  
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Bruger også Amuse, men havde ingen problemer med websiden ved tilmelding (for en måneds tid siden) - kan det være browserrelateret ?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Arnold skrev:Bruger også Amuse, men havde ingen problemer med websiden ved tilmelding (for en måneds tid siden) - kan det være browserrelateret ?
Det er ikke ved tilmelding, men ved upload af sang. Samme opførelse i Safari og Chrome.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det virker nu. Så har nok været en glitch i går.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Good Info about... Auto Distro!

Default avatar
Mighty
Medlem
Indlæg: 1
Sted: Stockholm

Indlæg af Mighty »

I am using SOCK PUPPET LINK fjernet

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Jeg er blevet mere og mere hooked på ideen om at udgive via en aggregator i Europa, men undrer mig over at hverken Ditto eller DIGIDI er på listen over Apple godkendte aggregatorer. Hvilke begrænsninger kan der mon være i det?

https://itunespartner.apple.com/en/music/partnersearch

Rettelse: jeg kan på Digidi's registeringsvideo på youtube se at man bruger Sony's "The Orchard" maskine, som er preferred+ (et niveau over distrokid og andre) hos både Apple og Spotify. Så endnu en stjerne til DIGIDI for det.

Ydermere, i forhold til alle de steder som ens musik kan uploades til via de mange aggregatorer, så er der et begrænset antal som KODA tilsyneladende har lavet aftaler med jf listen her..

Kilde: https://www.koda.dk/medlem/min-karriere ... gtjenester
-----
Hvilke tjenester har Koda aftaler med?
Her er en oversigt over de tjenester, Koda har indgået aftaler med på vegne af rettighedshaverne i Danmark.

Apple Music
Spotify
iTunes
Tidal
Telmore Play (via Yousee Music)
Yousee Music
Limelight
Beatport
Deezer
YouTube
Google Play
Napster
-----
(besøgsdato: 3 April 2020)

Så alt der går ud over disse bliver ikke collected pt.

Nyt svar