Hjemmeside-feedback

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Hjemmeside-feedback

Indlæg af mediumaevum »

Jeg forsøger at gøre lidt mere seriøst ud af en hjemmeside jeg oprettede engang.

Stedet har fået en større opdatering, og jeg kunne rigtig godt tænke mig noget konstruktiv feedback på mit sted.

Det har ikke det dersens nymodens "look" som alle andre hjemmesider har. Jeg har med vilje søgt at gøre det enkelt og overskueligt, og derfor har jeg valgt et design som er mere traditionel, med lille tekst, istedet for de store typer som kan fylde en hel skærm.

https://mediumaevum.webnode.com/

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Forsiden er kedelig.

Du burde embedde Youtube videoer og Soundcloud stream på siden

Siden er ikke responsiv, så den vil ikke nødvendigvis være god for folk på mobileenheder

https://ready.mobi/#821161-dla3
Senest rettet af bredal187 tors 30. aug 2018 17:47, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

bredal187 skrev:Forsiden er kedelig.

Du burde embedde Youtube videoer og Soundcloud stream på siden

Siden er ikke responsiv, så den vil ikke nødvendigvis være god for folk på mobileenheder
Desværre kan jeg ikke embedde gennem webnode.com som er min host. EDIT: jo, åbenbart, skal lige have det tjekket ud...

Hvad mener du med at den ikke er responsiv?
Senest rettet af mediumaevum tors 30. aug 2018 17:49, rettet i alt 1 gang.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Så brug wordpress, som er 1000 gange bedre :-)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

bredal187 skrev:Så brug wordpress, som er 1000 gange bedre :-)
Embed er klaret. Prøv igen :)

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Tjek, fedt :-) Men siden er stadigvæk ikke responsiv og da 52.2 % af alle hjemmeside besøg kommer fra mobile devices mister du en stor andel mulige besøgende.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

bredal187 skrev:Tjek, fedt :-) Men siden er stadigvæk ikke responsiv og da 52.2 % af alle hjemmeside besøg kommer fra mobile devices mister du en stor andel mulige besøgende.
Den er responsiv på min mobil. Den har et andet design (som jeg ikke ved hvordan jeg ændrer), men den er responsiv.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

mediumaevum skrev:Jeg forsøger at gøre lidt mere seriøst ud af en hjemmeside jeg oprettede engang.

Stedet har fået en større opdatering, og jeg kunne rigtig godt tænke mig noget konstruktiv feedback på mit sted.

Det har ikke det dersens nymodens "look" som alle andre hjemmesider har. Jeg har med vilje søgt at gøre det enkelt og overskueligt, og derfor har jeg valgt et design som er mere traditionel, med lille tekst, istedet for de store typer som kan fylde en hel skærm.

https://mediumaevum.webnode.com/
Jeg synes ikke din webside ligner noget der har fået "en større opdatering", med mindre den virkelig var slem designmæssigt før !? Jeg forstår ikke at du ikke kigger på f.eks Wordpress, hvor du let finder et tema der passer din stil - ganske gratis ?

Som websiden er nu, er det ikke noget jeg personligt vil udforske yderligere - og meningen er vel ikke at du ønsker at skræmme de besøgende væk ? :-D

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Rosenfeldt skrev:
mediumaevum skrev:Jeg forsøger at gøre lidt mere seriøst ud af en hjemmeside jeg oprettede engang.

Stedet har fået en større opdatering, og jeg kunne rigtig godt tænke mig noget konstruktiv feedback på mit sted.

Det har ikke det dersens nymodens "look" som alle andre hjemmesider har. Jeg har med vilje søgt at gøre det enkelt og overskueligt, og derfor har jeg valgt et design som er mere traditionel, med lille tekst, istedet for de store typer som kan fylde en hel skærm.

https://mediumaevum.webnode.com/
Jeg synes ikke din webside ligner noget der har fået "en større opdatering", med mindre den virkelig var slem designmæssigt før !? Jeg forstår ikke at du ikke kigger på f.eks Wordpress, hvor du let finder et tema der passer din stil - ganske gratis ?

Som websiden er nu, er det ikke noget jeg personligt vil udforske yderligere - og meningen er vel ikke at du ønsker at skræmme de besøgende væk ? :-D
Mit indhold ligger på youtube.

Det er tiltænkt et samlingspunkt for de mest interessant youtube-videoer jeg har lavet, og enkelte historiske artikler (der ligger forøvrigt en artikel om Hald Slot).

Derudover lidt kort info om min kanal.

Hvad vil du gerne have udforsket da, hvis det havde været wordpress?

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Gutter, den side er altså responsiv - måske endda mere end typiske moderne websider, eftersom den faktisk viser et mobil-site på min mobil (sådan et rødt design) og et helt andet og mere klassisk desktop-design på min PC. De fleste "responsive" websider i dag er blot mobilsider der netop ikke er i stand til at skifte til et mere desktop-venligt design når man ser dem på en desktop-PC, og jeg synes derfor det er lidt af en tilsnigelse overhovedet at kalde dem for "responsive".

Desktop-siden ku' måske godt strammes op rent grafisk. Der er noget ved måden tingene ikke helt aligner på, som får det til at se lidt "løst" ud. Specielt omkring menuen. Jeg er heller ikke helt vild med fonten. Den er sådan lidt gnidret når man er på Windows (som jo renderer fonte på en sær måde). Billederne og brødteksten bør nok også være samme bredde på siden med Hald Slot.

Først og fremmest savner jeg to ting på desktop-siden:
1) Mere indhold på den andre sider, ligesom på siden med Hald Slot (som jeg synes er god rent indholdsmæssigt).
2) Mere "spræl" i grafikken og farverne.

Men fedt at du både har lavet en mobil og en desktop-udgave.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Joachip skrev: Først og fremmest savner jeg to ting på desktop-siden:
1) Mere indhold på den andre sider, ligesom på siden med Hald Slot (som jeg synes er god rent indholdsmæssigt).
2) Mere "spræl" i grafikken og farverne.
Hvad mener du med "spræl" i grafik og farver? Før var der en rød kant, den har jeg gjort grå. Det samme med menutekst og links, har jeg valgt gråtoner.

Jeg ved intet om hvordan jeg får lavet en mere interessant menu, og om jeg i det hele taget kan lave en anderledes menu.

Men jeg kan selv godt lide simple hjemmesider, som den jeg har fået lavet her, netop fordi det er intuitivt nemt at gå til og finde menuen og punkterne.

Tag nu et eksempel på en typisk moderne hjemmeside:
https://holstebromusikskole.dk/

Jeg synes den er helvedes uoverskuelig -akkurat som alle andre moderne hjemmesider.

For det første skal jeg aktivere Javascript bare for at tilgå menuen. WTF? Hvis jeg skal aktivere Javascript for at læse en tekst, så tænker jeg instinktivt, at indehaveren er ude på at installere noget på min computer/browser som jeg ikke vil gå med til.

Og for det andet fylder teksten hele skærmen. En sætning på tre ord som fylder hele skærmen = no go!

Jeg prøvede faktisk wordpress engang, og min hjemmeside kom til at ligne et uoverskueligt rod. Ligesom holstebromusikskole.dk og alle andre moderne hjemmesider.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Med “udforske” mener jeg mere indbydende design. Ikke nødvendigvis moderne tema - blot ikke et design der ligner noget fra sidst i 90’erne.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Det kommer an på, hvordan man sætter den op og er i høj grad bestemt af, hvor meget information man vil formidle. Porterede min side til Wordpress for fem år siden og det er nemt og upåklageligt.

Med en ganske almindelig template ryger du også fluks forbi 90'er designet.
skriver noder

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Rosenfeldt skrev:Med “udforske” mener jeg mere indbydende design. Ikke nødvendigvis moderne tema - blot ikke et design der ligner noget fra sidst i 90’erne.
Hm... jeg synes faktisk samtlige designs fra 2010'erne og frem er decideret ikke-indbydende for mig.

Hvorimod jeg føler, med de få websteder som har beholdt et 90'er-design er markant mere indbydende fordi de præsenterer tingene på en simpel, let og overskuelig måde.

Det var det jeg gik efter da jeg valgte webnode fremfor wordpress.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

bryla skrev:Det kommer an på, hvordan man sætter den op og er i høj grad bestemt af, hvor meget information man vil formidle. Porterede min side til Wordpress for fem år siden og det er nemt og upåklageligt.

Med en ganske almindelig template ryger du også fluks forbi 90'er designet.
Altså, jeg forstår ikke hvad problemet med 90'er-designet er?

I gamle dage var hjemmesider nemme og overskuelige. Ingen fnidder. Ingen overflødighed. Nemt og ligetil og uden brug af Javascript.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

webnode har , så vidt jeg ved forudbestemte skabeloner i hvert fald gratis versionen.
Jeg fandt lige min gamle webnode hjemmeside frem. Jeg opdagede til min skræk at på den mobil venlige version står mit telefonnummer. Jeg husker at jeg i sin tid slettede det i min editor, men det er ikke forsvundet fra mobilversionen.
jeg fandt wordpress for nørdet og besværlig. Jeg hader at redigere websider og computer nørderi interesserer mig ikke det mindste. PCen er bare et værktøj til mine andre interesser. Så jeg syntes webnode er den bedste editor jeg har stødt på. Men også one.com syntes jeg er udemærket.
mediumaevum. Hvorfor er din deskop hjemmeside med hvid layout, når din mobilversion er med rød ?
Men der er måske sket en masse på det område siden jeg sidst beskæftigede mig med hjemmesider.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Kimex skrev:Hvorfor er din deskop hjemmeside med hvid layout, når din mobilversion er med rød ?
Aner det ikke. Jeg kan ikke redigere mobilversionen, som jeg kan med desktop.

Jeg kan vælge layouts, men det er også det.

Jeg har forresten ændret layoutet, så det er mere passende.
Senest rettet af mediumaevum tors 30. aug 2018 20:26, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Du har før spurgt til hvordan du bliver bedre til at modtage kritik. Læs folks kritik her og lad være med at tro, folk vil tvinge dig til at lave en side som Holstebro musikskole med JavaScript. Det handler om folks opfattelse af din side og afgør i bund og grund om folk gerne vil klikke videre og give dig tusindvis af YouTube views.
skriver noder

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg syntes det er tydeligt at du har søgt et, kan man kalde det, retro layout. Fra den tid hvor man skulle skrive det hele i html koder. Og det derfor blev et simpelt layout. Selvom min hjemmeside er endnu mere simpel.
Min ser sådan her ud. https://www.jensmfoto.dk/
Jeg ville ønske at jeg kunne fjerne den hvide streg mellem menuerne og det øvrige layout. webnode knappen i bunden , koster penge at fjerne, men på de fleste skærme kan man bare scrolle sig fri af det.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

bryla skrev:Du har før spurgt til hvordan du bliver bedre til at modtage kritik. Læs folks kritik her og lad være med at tro, folk vil tvinge dig til at lave en side som Holstebro musikskole med JavaScript. Det handler om folks opfattelse af din side og afgør i bund og grund om folk gerne vil klikke videre og give dig tusindvis af YouTube views.
Jeg kunne ikke sige det bedre end dig !


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Kimex skrev:Min ser sådan her ud. https://www.jensmfoto.dk/
Billedet af ham manden på scooteren der følger pilene er godt nok herligt! :dollargrin:
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Nu har jeg ændret template, men jeg kan slet ikke ændre en skid i den nye template. De taler meget om "webnode 2 editor". Den har jeg heller ikke. Åbenbart kun for nyoprettede. Hvorfor fortæller Webnode ikke det?

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

mediumaevum skrev:Nu har jeg ændret template, men jeg kan slet ikke ændre en skid i den nye template. De taler meget om "webnode 2 editor". Den har jeg heller ikke. Åbenbart kun for nyoprettede. Hvorfor fortæller Webnode ikke det?
Den koster nok penge.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Joachip skrev:
Kimex skrev:Min ser sådan her ud. https://www.jensmfoto.dk/
Billedet af ham manden på scooteren der følger pilene er godt nok herligt! :dollargrin:
Tak.
Men jeg kan se at der trænger til at blive luget ud i de billeder. Det er mange år siden jeg lavede hjemmesiden og kunne godt hæve standarden i gallerierne, tror jeg.
jeg tror jeg vil have gang i webnode igen, og måske med en musik sektion.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Kimex skrev:
mediumaevum skrev:Nu har jeg ændret template, men jeg kan slet ikke ændre en skid i den nye template. De taler meget om "webnode 2 editor". Den har jeg heller ikke. Åbenbart kun for nyoprettede. Hvorfor fortæller Webnode ikke det?
Den koster nok penge.
Ja, tænkte det nok. Men underligt de ikke fortæller det. For det står ingen steder.

Jeg har nu prøvet at skifte template, men jeg kunne ikke ændre i headeren. Der stod en tekst om at jeg kunne trække og slippe indhold ind, samt flytte eksisterende indhold i feltet. En stor gul header lige under menuen. Jeg kunne intet. Jeg kunne ikke trække objekter ind. Det var en template til Webnode 2 Editor, jeg bruger åbenbart første version. Men der står ingen steder noget somhelst om, at gamle hjemmesider oprettet før i tiden kun kan bruge en bestemt editor og dermed kun kan redigere nye templates fuldt ud i den nye editor.

Der er ingen information. Som i ingen overhovedet...

Derfor er jeg gået tilbage til det gamle layout, som jeg kan redigere i.

Og... i får mig ikke til at bruge wordpress. Det er simpelthen så uoverskueligt et system, og så filtreret ind i alt muligt andet også (facebook, instagram you name it) at det tager en krig før man får alt det overflødige fjernet.

Nyt svar