Youtube Music launcet i DK

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Youtube Music launcet i DK

Indlæg af Mike-air »

Så kom der endnu en spiller på markedet:
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknolo ... en-saerlig
Mens de to første (YouTube Music og YouTube Music Premium) i høj grad minder om de musikstreaming-tjenester, som mange danskere allerede abonnerer på, så er YouTube Premium sit helt eget produkt.

For første gang bliver det nemlig muligt for danskerne, at slippe for ALLE reklamer på YouTube. Det koster 119 kroner om måneden, men giver samtidig adgang til den reklamefri udgave af YouTube Music, som i grove træk er det samme som Spotify og Apple Music – altså en musikstreamingtjeneste med adgang til 30-40 millioner sange.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Jeg tror ikke Spotify kan slås af pinden, alene fordi de var "først" med den bedste løsning. Vi så det samme med Mobilepay vs Swiper (eller hvad det hed)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

bredal187 skrev:Jeg tror ikke Spotify kan slås af pinden, alene fordi de var "først" med den bedste løsning. Vi så det samme med Mobilepay vs Swiper (eller hvad det hed)
Men når man nu kan få det samme gennem YT ,.. og man SAMTIDIG kan undgå reklamer på youtube filmsiden ,.. så er det jo et tungt argument

(Alm Premium YT giver samtidig adgang til YT music)

Jeg har længe sukket efter 100 pct reklamefrit YT ,.. og gerne villet betale ,.. ved dog ikke om jeg vil give 119 mdl

Men det skal ikke være ligesom Jyllandsposten hvor man betaler 100 kr mdl ,.. og så er klistret til i banner-reklamer og tung load stadig :evil:

Ved ikke hvad priser for soptify og yt-music er isoleret ,... har aldrig betalt for den slags ,... og aldrig savnet det

Det er selve YT, reklamefrit, der primært er interessant, og det andet en sidegevinst, som næppe ville blive brugt meget,

(for meget nyt crap, ligesom i radioen, det meste jeg gider høre har jeg jo ligesom betalt dyrt for allerede, det står på CD'er)
/Dub

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det er nok et spørgsmål om tid før de gør at man ikke kan blokere deres ads, og når det sker vil jeg nok enten betale eller droppe youtube. For videoreklamer inden hver eneste video er direkte ulideligt, synes jeg. Jeg gider heller ikke se ekstrabladets videoer af samme årsag.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det skal da prøves: https://www.youtube.com/premium
Skærmbillede 2018-08-29 kl. 10.10.30.png
Men mht. børn, så skal de i hvert fald oppe sig, og lave brugerprofiler rettet imod dem, så man undgår, at der dukker upassende voldeligt indhold imellem klippene med Gurli Gris, eller hvad de små poder nu sidder og ser.

Og det samme med deres reklamer (som man så nu kan undgå). Oplevede mit barnebarn sad og kiggede tegnefilm på Youtube - så kom der reklame for Game Of Thrones ... med halshugninger, blodbad mm ... fandme utjekket.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Der gælder dog følgende:
Skærmbillede 2018-08-29 kl. 10.21.23.png
Og det er som Google Play og andre lign. ting, hvor man skal opgive kreditkort selvom perioden er gratis. Så husk at afmelde med det samme, så det ikke bliver glemt, hvis man ikke vil fanges i den fælde.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Hvem fanden surfer uden adblocker??

Håber at Youtube bliver så aggressive med reklamer at folk hopper på Spotify i stedet. Youtube betaler jo stort set intet til danskere (Omkring $600/million views?) - tak for lort, Koda.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Yup, røvbananer. Men Spotify er kun lidt bedre, de fusker på andre måder.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

MrBacon skrev:Hvem fanden surfer uden adblocker??

Håber at Youtube bliver så aggressive med reklamer at folk hopper på Spotify i stedet. Youtube betaler jo stort set intet til danskere (Omkring $600/million views?) - tak for lort, Koda.
Du mener/forventer at de langsomt begynder at liste reklamer ind selv om man betaler premium ? (ligesom jp og politiken)

Angående at tjene penge på streams er det vist reelt en illusion alle steder

Tænker selv kun at release under "creative commons" , altså non-commercielt , hvilket koda vist iøvrigt åbner op for nu , langt om længe

Så er i princippet ligeglad, og promo, er bare promo,.. alt er velkomment :dollargrin:

Dem der evt bløder nu har alligevel aldrig været interesseret i at inkludere os der står uden for den kommercielle branche

Muligvis registrerer jeg fremover lidt hos Koda, hvis deres åbning over for creative commons er helhjertet
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

MrBacon skrev:Hvem fanden surfer uden adblocker??
Er der en adblocker, der piller reklamerne ud imellem videoerne på youtube?

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Yes. Ad Block Plus kører jeg med i Chrome.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

IMG_1794.png
Umiddelbart en meget fed app. Det var nu også ventet, da jeg synes er Google Play er den bedste "musikafspiller"-app jeg har prøvet ind til videre. Den her er meget ligedan.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

AvS skrev:Yes. Ad Block Plus kører jeg med i Chrome.
Jeps, ublock fungerer også fint

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

SustainerPlayer skrev:Det skal da prøves: https://www.youtube.com/premium
Skærmbillede 2018-08-29 kl. 10.10.30.png
Men mht. børn, så skal de i hvert fald oppe sig, og lave brugerprofiler rettet imod dem, så man undgår, at der dukker upassende voldeligt indhold imellem klippene med Gurli Gris, eller hvad de små poder nu sidder og ser.

Og det samme med deres reklamer (som man så nu kan undgå). Oplevede mit barnebarn sad og kiggede tegnefilm på Youtube - så kom der reklame for Game Of Thrones ... med halshugninger, blodbad mm ... fandme utjekket.
Men er gurli gris osv officielt (lovligt) på YT?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Æh.. hvad med Apple Music, det kører også på Android
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

MrBacon skrev:
AvS skrev:Yes. Ad Block Plus kører jeg med i Chrome.
Jeps, ublock fungerer også fint
Tak gutter. Jeg vil kigge på det. :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

lakris skrev: Men er gurli gris osv officielt (lovligt) på YT?
Dunno. Jeg ved det er en (evig) kamp mellem rettighedshaverne og dem der bare uploader.

Men jeg ser en del musiknumre/mix blive uploadet for derefter blive pillet ned igen. Og jeg går ud fra, at de systemer hele tiden bliver bedre. Jeg kan også se, at f.eks Distrokid har en lign. "service", hvis man vil betale for det. Går ud fra det er nogle algoritmer der kører og fanger det meste.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hald skrev:Æh.. hvad med Apple Music, det kører også på Android
Hvad med det? :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Kan se, at det hurtigt plumre til imellem Youtube Music og Youtube Premium - så jeg laver lige en ny tråd til den sidste.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg tænker bare at folk holder Spotify op som konkurrenten til Youtube Music, men jeg tænker da at Apple Music er en ret relevant spiller der. Personligt syntes jeg at måden tjenesterne er bygget op på er forkert uanset hvilket firma der sælger det. Men Youtube skal først have bygget en kundekreds op, og da det koster mere end Spotify og Apple Music bliver det svært.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

MrBacon skrev: Håber at Youtube bliver så aggressive med reklamer at folk hopper på Spotify i stedet. Youtube betaler jo stort set intet til danskere (Omkring $600/million views?) - tak for lort, Koda.
Holger skrev:Yup, røvbananer. Men Spotify er kun lidt bedre, de fusker på andre måder.
Og Tidal laver også numre osv osv ...

Ikke at det skal undskylde nogen, slet ikke Youtube. Men der er der trods alt mulighed for monetizing - og for at komme efter dem, der stjæler og uploader selv.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hald skrev:Jeg tænker bare at folk holder Spotify op som konkurrenten til Youtube Music, men jeg tænker da at Apple Music er en ret relevant spiller der. Personligt syntes jeg at måden tjenesterne er bygget op på er forkert uanset hvilket firma der sælger det. Men Youtube skal først have bygget en kundekreds op, og da det koster mere end Spotify og Apple Music bliver det svært.
Klart. Apple Music er en stor spiller. Men som også har et omdømme imod sig - uretfærdigt eller ej - især blandt Android-brugere.

Og man kan jo ikke sige, at Youtube starter helt fra nul. De sidder på størstedelen af al streaming internettet, der ikke lige er voksensnavs.

I øvrigt koster det jo det samme som Apple Music?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

SustainerPlayer skrev: I øvrigt koster det jo det samme som Apple Music?
Ja det kan jeg se, både deres single user og family plan.. ved ikke lige hvor jeg havde de andre beløb jeg tænkte på fra. my bad. :?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

YouTubes samlede betaling til KODA, dvs. til deling mellem ALLE komponister i DK var for nogle år siden knap 80.000 DKK.

Vi tager den lige én gang til: 80.000 DKK i alt til deling.

Det er ikke så mærkeligt at KODA har hemmeligholdt deres aftale med YouTube for medlemmerne. KODA er et amatørforetagende uden politisk og forhandlingsmæssig gennemslagskraft.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ja, men desværre er Koda også stedet man må igennem, hvis man som minimum vil være sikker på bare at blive krediteret, selv hvis man kører non-profit under creative commons, sådan har jeg i det mindste forstået det

Alle lande har vel en eller anden ordning man må æde
/Dub

Nyt svar