Tysk togselskab har droppet planer om at skræmme kriminelle og stofmisbrugere væk med atonal musik

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

SustainerPlayer skrev:De var vel mere bange for, at tilhængere af atonal musik ville begynde at hænge ud ... :wink:
Ja, de hjemløse er sgu nok at foretrække fremfor os.

Vejle Banegård har i øvrigt i årevis brugt høj marchmusik til at afholde folk fra at opholde sig på trappen i længere tid ad gangen. Det virker. Men er en anelse usympatisk.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg har sku ikke noget imod det.. Atonalt og disharmoni er fedt.

Intergalactic fm sender også ofte den slags.

Btw. Hva om de brugte nogle ressourcer på CSR (hjælpe de hjemløse) i stedet for at diskriminere/jage dem væk.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Tricket er svjv ret gammelt. Jeg husker noget med benzintanke i USA i 50'erene, der blastede klassisk musik for at slippe for de unge lømler.

Det jeg hæftede mig ved i artiklen, er nu mere den modreaktion, som tilhængerne af atonal musik nu følte, de burde sætte i værk. Men det måske kun mig, der finder det som en komisk overreaktion? Der er vel grænser for, hvor indigneret man kan blive på sin musiks vegne?

Og ja - at løse problematikken med større social empati og reel hjælp, er da måden at løse problemet på. Men det er jo på et andet plan end statsbaner, benzintanke osv. har mulighed for at agere på. Det er det der, med at stemme rigtigt til valgene osv.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

SustainerPlayer skrev:Nazister forbød 'skinger' musik - nu dropper tysk togselskab at bruge den mod kriminelle

De var vel mere bange for, at tilhængere af atonal musik ville begynde at hænge ud ... :wink:
Det var da dumt. Atonal musik virkede åbenbart mod Nazister.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SustainerPlayer skrev:Og ja - at løse problematikken med større social empati og reel hjælp, er da måden at løse problemet på. Men det er jo på et andet plan end statsbaner, benzintanke osv. har mulighed for at agere på. Det er det der, med at stemme rigtigt til valgene osv.
Jeg ved sku ikke, det er muligt at lave forretningsmodeller som løser sociale problemer. Har fået en del kolleger som forsker i den slags. Det er vidst ret udbredt i murica fordi de ikke har det samme velfærdssystem.

SustainerPlayer skrev:Det jeg hæftede mig ved i artiklen, er nu mere den modreaktion, som tilhængerne af atonal musik nu følte, de burde sætte i værk. Men det måske kun mig, der finder det som en komisk overreaktion? Der er vel grænser for, hvor indigneret man kan blive på sin musiks vegne?
Tyskerne er et interessant folkefærd - de som går op i kultur, går VIRKELIG op i kultur (og det er nogle virkeligt interessante mennesker btw.).
Jeg kan egentlig godt se deres pointe. Men personligt er det ikke musikken jeg ligger vægt på, det er mere det at man føler at man skal af med alt det lowlife der hænger ud på stationerne.

Nyt svar