Lidt om den manglende bas på Metallicas "and Justice for all"

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Brugeravatar
MrBacon
Executive Producer
Executive Producer

Lidt om den manglende bas på Metallicas "and Justice for all"

Indlæg Skrevet: 11. aug 2018, 08:02

Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2300

Re: Lidt om den manglende bas på Metallicas "and Justice for all"

Indlæg Skrevet: 11. aug 2018, 08:24

Musikere skal spille musik i et studie, ikke kloge i eq og niveuer. Det soniske udtryk skal afspejle hvem de har valgt til at være producer på projektet, ellers kunne de lige så godt selv indspille og mikse. Shit, det er et godt eksempel.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2300

Indlæg Skrevet: 11. aug 2018, 08:27

Jeg kan iøvrigt sagtens have andre i et studie og føre et projekt til dørs, men var det mit eget, så ville jeg have en producer på som ikke er biased ift. niveauer og eq osv. Det skal self. være en der er dygtigere og mere erfaren end mig og ikke bare hiver ideer ud af navlen. Man skal headhunte en man kan se kan tage projektet 100 gange op i løbet af ingen tid så man ikke behøver diskutere far fetched beslutninger.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Indlæg Skrevet: 11. aug 2018, 08:46

Men endnu et eksempel på, at uanset hvor ussel lyden er, så køber folk det alligevel.

Vellydende og velproduceret er ikke store salgsparametre.
Intet clip-plugin på min masterbus. Tak!
Brugeravatar
Joachip
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Vesterbro

Indlæg Skrevet: 11. aug 2018, 14:10

Så er der de modsatte tilfælde, som f.eks. bassisten fra bandet Ibens der forærede mig sit eneste eksemplar af en af deres CD'er, fordi bassen var blevet skruet så langt ned, at man ikke kunne høre den. Det var han ikke specielt tilfreds med.

Pudsig detalje: Jeg fandt lige det album på Spotify, men det lyder det faktisk fint nok. Så måske har de masteret den om? Mystisk.
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby

Indlæg Skrevet: 11. aug 2018, 22:39

Joachip skrev:Pudsig detalje: Jeg fandt lige det album på Spotify, men det lyder det faktisk fint nok. Så måske har de masteret den om? Mystisk.

Prøv at lytte til Metallica albummet bagefter. Så tror jeg ikke du synes And Justice for all lyder så fedt igen. :)

Underligt band. De har flere album som lyder rigtigt godt og andre som lyder vaaaaaaaanvittigt dårligt.
Brugeravatar
lakris
Forum Donator
Forum Donator
Sted: CPH, Denmark

Indlæg Skrevet: 11. aug 2018, 22:48

Ibens eller Metallica? :-)

Der var også en masse postyr vedr mastering af et af Metallicas nyere albums, der lød af prut
Brugeravatar
Kimex
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg Skrevet: 11. aug 2018, 22:55

Joachip skrev:Så er der de modsatte tilfælde, som f.eks. bassisten fra bandet Ibens der forærede mig sit eneste eksemplar af en af deres CD'er, fordi bassen var blevet skruet så langt ned, at man ikke kunne høre den. Det var han ikke specielt tilfreds med.

Pudsig detalje: Jeg fandt lige det album på Spotify, men det lyder det faktisk fint nok. Så måske har de masteret den om? Mystisk.

Syntes du så at det var berettiget at bassisten ikke var tilfreds ?
Brugeravatar
Joachip
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Vesterbro

Indlæg Skrevet: 11. aug 2018, 23:50

Om det var berettiget? Det kommer an på om jeg husker rigtigt, at der var så lidt bas på, at han nærmest var væk. I så fald er det berettiget, synes jeg. Men de par stikprøver jeg lige fik lavet på spotify lød slet ikke så underligt som jeg huskede. Der kunne man sagtens høre ham!? Jeg må vist grave i arkiverne, og se om jeg kan finde den CD... og høre om den virkelig var så underlig som jeg husker den.
Brugeravatar
Kimex
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg Skrevet: 12. aug 2018, 09:32

Joachip skrev:Om det var berettiget? Det kommer an på om jeg husker rigtigt, at der var så lidt bas på, at han nærmest var væk. I så fald er det berettiget, synes jeg. Men de par stikprøver jeg lige fik lavet på spotify lød slet ikke så underligt som jeg huskede. Der kunne man sagtens høre ham!? Jeg må vist grave i arkiverne, og se om jeg kan finde den CD... og høre om den virkelig var så underlig som jeg husker den.

Jeg spørger fordi jeg har erfaret at egoer godt kan spille ind.

Tilbage til "Branche & Teori"