Instant Vaporwave kassette-afspiller

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Skønt! Hvornår kommer den som plugin?

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Det burde være en tilvalgs mulighed på spotify. Random wow og flutter + nedsat hastighed af afspillede musik filer.
Kan i huske når man blev i tvivl om en aktuel plade skulle afspilles 33 eller 45 rpm. Meget spændende og inspirerende

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Ja, f.eks. da ETA’s Casual sub blev et hit ved forkert rpm

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg lavede faktisk en plugin der er lidt derhen af for nogen år siden...

Uden:
Med:
Det er så den her indstilling:
Billede

Hvis jeg så afspillede det ud gennem et par små højttalere og mic'ede det op, så ville det lige give prikken over i'et. :-D
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt Joachip!

Jeg tjekkede lige din hjemmeside ud, har du nogensinde lavet noget timestretch eller pitch relateret? Jeg hungrer efter noget realtime timestretch der gerne må være gnidret og smadret. Gross Beat og Timeshaper er oplagte for mig at prøve.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Real-time timestretch? Altså, så hvis man synger ind i den i 5 sekunder, så tager det 10 sekunder at høre resultatet... real-time?
Med andre ord, så varer koncerten 2 sekunder per sekund hvis man sætter den til 200% stretch?
Oplever publikum så den hurtige eller den langsomme tid?

Billede

Men jeg har skam lavet real-time pitch shift. Den første implementation kunne lige akkurat køre på en Amiga 1200 (ja, det er nogen dage siden). Men timestretch er faktisk ikke noget jeg har brugt særligt lang tid på virkeligt at gøre perfekt. Prøv PaulStretch... hvis du ikke allerede kender den.

Min seneste pitch-shifter er ret smadret. Jeg kan godt lave nogen demoer hvis du er interesseret.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tak, jeg kender godt PaulStretch, har dog ikke prøvet VST udgaven.

Vil meget gerne høre din pitch shifter, også selvom den kun er til Buzz.

Ang. realtime timestretch, tjek image line gross beat og cableguys timeshaper ud. Der er måske en latency som rapporteres til PDC, men det er ikke meget..

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »


Nyt svar