TC Electronic fjerner “sexistisk” toneprint

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Låst
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Re: TC Electronic fjerner “sexistisk” toneprint

Indlæg af Smittefar »

Det er Big Moneys største sejr, at de har gjort politik så kompliceret og fnidderfyldt, at folk går op i den her slags ligegyldigheder i stedet for ting, der betyder noget.

Det er jo grotesk at 3.000 mennesker skriver under for et TonePrint, mens migranter drukner i Middelhavet, mens de flygter fra krige, Vesten holder i live for at understøtte USAs våbenindustri.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
Joonathan
Medlem
Indlæg: 398

Indlæg af Joonathan »

Smittefar skrev: Det er jo grotesk at 3.000 mennesker skriver under for et TonePrint, mens migranter drukner i Middelhavet, mens de flygter fra krige, Vesten holder i live for at understøtte USAs våbenindustri.
Hvad i alverden har det med hinanden at gøre? Mener du at den tid det tager, at skrive under, gik fra en fysisk redningsaktion i Middelhavet? Eller at de 3000 mennesker er ligeglade med de druknede, fordi de har en holdning til den tiltagende nypuritanisme? Har du mødt nogen, der var ligeglade med de druknede? Hvad gør du? Hvad kan du gøre?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det her er et klasse eksempel på en komplet ligegyldig men simpel og stærkt polariseret problemstilling.

Det er tilsyneladende noget, det virkelig kan engagere folk. Samtidig falder interessen for partier, politik og samfundsforhold i en bekymrende grad. Det efterlader banen helt åben for Big Money, det kører den nye samfundsorden i stilling, mens vi sloges om navnet på et TonePrint
Senest rettet af Smittefar ons 25. jul 2018 09:42, rettet i alt 1 gang.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Joonathan skrev:
Smittefar skrev: Det er jo grotesk at 3.000 mennesker skriver under for et TonePrint, mens migranter drukner i Middelhavet, mens de flygter fra krige, Vesten holder i live for at understøtte USAs våbenindustri.
Hvad i alverden har det med hinanden at gøre? Mener du at den tid det tager, at skrive under, gik fra en fysisk redningsaktion i Middelhavet? Eller at de 3000 mennesker er ligeglade med de druknede, fordi de har en holdning til den tiltagende nypuritanisme? Har du mødt nogen, der var ligeglade med de druknede? Hvad gør du? Hvad kan du gøre?
+1 :thumbup:
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

madsmac skrev:
DUBTEMPLE skrev:Iøvrigt, den seneste kontra-petition nærmer sig allerede 3000, hvor den oprindelige pive-petition kun lige netop har rundet 1000, opløftende, og et sikkert et godt eksempel på hvordan en elitær selvudnævnt menings-elite prøver at knægte bredden samt styre "tonen", tilsyneladende med taktikken at kæfte systematisk op og spille offer-rollen
Synes det er stærke og meget politiske parole-ord at bruge i denne forbindelse!

Det er meget “dem eller os” over det! Trump-agtigt, nærmest! :wink:

Hvorfor skal det absolut være så polariseret? Så “enten eller”?
Der er jo rigtige ting i “metoo-bevægelsen”!

Det jeg er imod er “veganer-fanatismen” og “den hellige ild”, alt det der trigger polariseringen i det hele taget!

Det må,da kunne lade sig gøre at snakke lidt mere om tingene, istedet for at fare i flint med det samme! (Sagde den gamle hippie :wink: )

Chill out! Melt out! :wink:
Selv gamle hippier skal da have lov at ytre sig ;-)

Agree to disagree

Lader til det bliver endu en melt-down dag ihvertfald

(knokler på jobbet nu)
/Dub

Default avatar
Joonathan
Medlem
Indlæg: 398

Indlæg af Joonathan »

Smittefar skrev:Det her er et klasse eksempel på en komplet ligegyldig men simpel og stærkt polariseret problemstilling.

Det er tilsyneladende noget, det virkelig kan engagere folk. Samtidig falder interessen for partier, politik og samfundsforhold i en bekymrende grad. Det efterlader banen helt åben for Big Money, det kører den nye samfundsorden i stilling, mens vi sloges om navnet på et TonePrint
Det handler IKKE om navnet på et toneprint. Det handler om en kultur, hvor mange føler sig kaldet til krænkelse, og, langt værre, der i større og større grad, tages hensyn til små, kværulante gruppers mikrokrænkelser. Og nej, det betyder ikke, at jeg er imod metoo og generelt mener, at kvinder ikke skal behandles ordentligt.
Men hvis vi skal lykkes med et sundt bud på et samfund, hvor alle behandles ordentligt, så tror jeg ikke svaret er, at lade reglerne definere af de mest bitre, smålige keyboard hystader (m/k). For så får vi aldrig alle med.

Og jeg tror du har ret i at interessen for politiske partier er i fri fald, men det betyder ikke, at interessen for samfundsforhold er det samme. Vi er bare alle sammen ved, at være trætte af magthavernes forvaltning af deres ansvar.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Så sandt.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Så du bliver krænket over nogen føler sig krænket, og det er vigtigt?

Hvis man synes, vi har nogen forkerte magthavere, så gør en indsats for at skifte den ud. Det er derfor vi (lidt endnu) har demokrati.

Hvis vi bare lader stå til, så accepterer vi også at blive sat uden for indflydelse. Men vi kan selvfølgelig stadig råbe op på Facebook over hvor galt det er, at nogen bliver krænket over at nogen andre bliver krænket over at en tredje sagde et grimt ord.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Smittefar skrev:Det er derfor vi (lidt endnu) har demokrati.
Smittefar skrev:åben for Big Money, det kører den nye samfundsorden i stilling, mens vi sloges om navnet på et TonePrint
Siden det nu er antydet to gange, tør man, for sammenhængens, og interessens skyld, spørge, om:

Præcis hvem/hvad denne nye samfundsorden er ?

Og hvorved den er værre end hvad vi har allerede ?

Burde man ku kalde os demokratiske lige nu, uden at rødme ?

Skal et demokrati lade flertallet lide grundet et mindretal ?
/Dub

Default avatar
Joonathan
Medlem
Indlæg: 398

Indlæg af Joonathan »

Smittefar skrev:Så du bliver krænket over nogen føler sig krænket, og det er vigtigt?
Mener du virkelig det der? Hvis du ikke selv kan se forskellen på, at påråbe sig krænkelse, og påpege den tendens, kan jeg, helt oprigtigt, ikke hjælpe dig.

Men jeg er enig med dig i, at man skal forsøge at ændre sit samfund i den retning, man føler er rigtig, via de kanaler vores styreform giver os. Jeg har vist heller ikke påstået andet? Bare fordi jeg er træt af de fleste politikere, betyder det ikke, at jeg afstår fra mine demokratiske rettigheder. Så der rammer du (igen) ved siden af skiven.

I øvrigt er jeg slet ikke på facebook. Men hils derinde.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »


Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Joonathan skrev:
Men jeg er enig med dig i, at man skal forsøge at ændre sit samfund i den retning, man føler er rigtig, via de kanaler vores styreform giver os. Jeg har vist heller ikke påstået andet? Bare fordi jeg er træt af de fleste politikere, betyder det ikke, at jeg afstår fra mine demokratiske rettigheder. Så der rammer du (igen) ved siden af skiven.
Når du skriver
Og jeg tror du har ret i at interessen for politiske partier er i fri fald, men det betyder ikke, at interessen for samfundsforhold er det samme. Vi er bare alle sammen ved, at være trætte af magthavernes forvaltning af deres ansvar.
Så virker det meget som om, at du tænker på magthaverne som nogen, der er uden relation til dig. Det er muligt, jeg bare læser dig forkert, men vi har selv valgt dem, og vi kan ikke fralægge os ansvaret, hvis vi ikke synes, de gør det godt. (og jeg hører også til dem, der er frustrerede over kvaliteten af det arbejde, der bliver lavet på borgen)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Smittefar skrev:du tænker på magthaverne som nogen, der er uden relation til dig
Han havde allerede svaret på det:
Joonathan skrev:interessen for politiske partier er i fri fald, men det betyder ikke, at interessen for samfundsforhold er det samme. Vi er bare alle sammen ved, at være trætte af magthavernes forvaltning af deres ansvar.
Men mest bekvemt selvfølgeligt, at kaste noget ud, ignorere hvad der ikke kilder ens øre, og så male en stereotyp for resten,..

---------------------------------

Magthaverne er LANGT HEN af vejen uden relation bl.a. fordi:

1. Regeringer i EU reelt er "mickey-mouse" parlamenter der har deponeret deres magt i EU og andre overnationale organer UN, WTO, FN,...
2. Div uhensigtsmæssige fastlåste konventioner, 50 år gamle, fra UN m.m. ikke blir skrevet om, fratrådt, kasseret når de burde, eller sendt til valg
3. At vejen ind i magtapparatet er en matrix, en trædemølle, der reelt er indrettet til at køre dig træt, et menneskeliv er trods alt kun ca 70-90 år
4. At vigtige beslutninger og netværk som ofte dannes andre "lukkede" steder end parlamenterne, f.eks. Bilderberger-møder, diverse loger, osv,..
5. Penge/netværk/medie-magt, reelt styre hvem der kommer til fadet, og smutter der en "forkert" type ind, købes han/hun, eller skaffes af vejen v næste valg
6. Der under regerings-perioden korrumperes og indgås aftaler, samt alliance, stik imod hvad vælgerne blev lovet få måneder tildligere
7. Kommunalt "selvstyre", er maksimum til grin, med bund-score i reel indlydelse, omend en del gnaveben og fryns kastes ud, måske for at holde ro
8. Folket, og valgene, manipuleres via massemedier, deres ejerstruktur, data fra bl.a. FB, sociale medier generelt, "du ved hvad du får lov at vide"
9. Stemmes "forkert", trods massiv skræmme-kampagne, (ført for vor egen penge), ser vi blot nyt valg udskrevet, og vort NEJ dermed manipuleret
10. Forbered dig på at blive nakket hvis du ytre dig til fordel for f.eks. TIBET, (herefter bliver systemet som udgangspunkt undersøgt, og frifundet, af sig selv)

11. Listen fortsætter, hvorfor skulle vi vedblivende se gennem fingre med ovenstående ? hvorfor have tiltro til de underliggende systemer, samt spille med på falske præmisser ?

Ud over at demokrati sjældent er hvad det giver sig ud for, måske værd at overveje at både Hitler og Trump kom til magten såkladt "demokratisk"

Et diktatur kan efterhånden have lige så meget reelt demokrati som et erklæret "demokrati", alt efter hvilket røvhul der er diktator selvfølgelig

Faktisk lidt uartigt at fremstille folk som uangagerede, dovne, eller forkælde, når de ikke gider spille med længere, under de givne forhold

Det såkladte "demokratis" banner-fører, USA, hvor mange er det lige der gider stemme derovre efterhånden ?

Nuff said
Senest rettet af DUBTEMPLE tors 26. jul 2018 09:40, rettet i alt 5 gange.
/Dub

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

DUBTEMPLE skrev:
Nuff said
:-D

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

madsmac skrev:
DUBTEMPLE skrev:
Nuff said
:-D
Hehe

En "lille" morgen-rant vel nok, måske stak det lidt af, men velment, samt i det mindste underbygget, og så fik jeg luft, lige som de andre :-)

Du ønskes en fed og hippie-agtig dag :-) :-)
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg læser, at du har opgivet demokratiet og er helt klart til at overgive kontrollen af dit liv til andre. Du bekræfter således 100% min første pointe, og for det ønskes du en dejlig dag ;-)

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Fuldstændig enig,... vedr. god dag altså,... så lige over :-)
/Dub

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Der er udsolgt af ventilatorer, hvordan med staniol? :-)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

lakris skrev:Der er udsolgt af ventilatorer, hvordan med staniol? :-)
Du får lige en hat selv, og ønsket om en god dag :-)
Vedhæftede filer
John-ser-alts-far.jpg
John-ser-alts-far.jpg (23.97 KiB) Vist 599 gange
/Dub

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

:-) i lige måde

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg er sgu også gået på politik-snak afvænning, fordi jeg har indset det ikke gør mig lykkelig. Jeg følger kun lige akkurat nok med i det, til at jeg kan sætte min stemme ved dét parti jeg er mindst uenig med.

Men apropos trådens oprindelige tema: Christoffer I. N. har tlifældigvis både postet links til "Arouser" og "Beatwife" her for nylig. God griner!
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Joachip skrev: Men apropos trådens oprindelige tema: Christoffer I. N. har tlifældigvis både postet links til "Arouser" og "Beatwife" her for nylig. God griner!
På jagt efter min daglige fornærmelse, så jeg godt hans "Beat Wife"-post, blev dybt krænket, overvejede at sladre til Holger, samle et tæske-hold, starte en underskrifts-indsamling, eller sætte WW3 igang,...

Men må nok også indrømme, at jeg orker det ikke :dollargrin:
/Dub

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Nu hvor jeg har fundet ud af at lave cross-platform plugins, har jeg jo fri mulighed for at kalde dem lige hvad jeg vil, så gem din vrede til min næsten plugin...

Det kan jo være jeg kalder den noget ekstra stygt! :twisted:

Måske skal jeg få Morten Ingemann til at lave grafik til den.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det handler vist ikke meget om det oprindelige emne længere.

Låst