Indlæg Skrevet: 12. jul 2018, 17:18
Undskyld hvis jeg fremturer, David, men er den læsning af udsagnet ikke lige voldsom nok?
Teksten fokuserer på et element af musik: at den har en erotisk dimension, behøver det at betyde at den reducerer mennesker?
F.eks tales der også kun om delay-effekter (ja, og sex), er det så også at reducere guitarister til sådan nogle der kun vil have delay? Det tror jeg vi kan være enige om er åndssvagt.
Bare fordi man taler om sex, betyder det ikke nødvendigvis at man kun tænker på sex. Selv har jeg lige talt med familien om svensk pølseret, det betyder ikke at jeg ikke kan ærgre mig over at være på ferie på Bornholm, som er det ene sted sted i landet hvor det har regnet næsten hele dagen.
Faktisk reducerer TCs tekst vel alle guitarister, ikke kun mandlige, men også kvindelige og dem der ikke passer i de to kønskategorier?
Er teksten sexistisk fordi den påstår at kvinder bliver liderlige af lyden? Ville en tekst om at 'denne overdrive giver dig erektion' være sexistisk? Og ville det være fordi damer ikke får erektion? (ikke på helt samme måde som mænd i hvert fald).
Som jeg ser det, er der mere tale om en lummer vits på, at der er tale om et meget vådt delay. Og så brandet med et eller andet revival hair-cut-band. Det er hvad det er, men sgu da ikke sexisme!
Man kan kalde det en unødvendig seksualisering af effekter, men man skal ret langt ud af en tangent før det ligner sexisme. At det er diskriminerende overfor begge de mest udbredte køn, synes jeg faktisk beviser det.
Jeg kan godt se at det ser ud som om jeg prøver at overbevise dig, undskyld for det. Det behøver jeg ikke, jeg vil bare gerne forstå hvor jeg tager fejl. Så igen, hvis du får tid og gider forklare...