4sound, cyberfarm financiering, andre?

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

4sound, cyberfarm financiering, andre?

Indlæg af Graceville »

Jeg spekulerer lidt på at financiere min næste opgradering. Det er mig meget imod min jyske landmandslogik, men hvis man stort set ikke skal betale ekstraudgifter, så ved jeg snart ikke.

4sound tilbyder lån over 20 måneder op til 30.000. For de 30.000 skal man såvidt jeg kan se, betale en tusse ekstra cirka i renter.

Med mindre jeg har overset noget, og det er som regel meningen i finansieringsopstillinger. https://www.4sound.dk/handel/finansiering

Cyberfarm har jeg kommunikeret lidt med, og de er til at tale med ift at financiere og lease til private. Hører dem lige ad ift både det ene og det andet.

Nogen gode/dårlige erfaringer med financiering de forskellige steder?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Cyber Farm er generelt både et godt sted at handle og troværdige. Deres finansieringstilbud kender jeg ikke, men selve Cyber Farm har høj integritet.

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Også kun pæne ord om Cyber Farm, herfra. Altid fantastisk service, og de holder hvad de lover.

Jeg ved intet om financiering/leasing til private, så der skal jeg ikke spille smart ;)
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
KlausH
Medlem
Indlæg: 1624
Sted: KBH NV

Indlæg af KlausH »

Graceville skrev:4sound tilbyder lån over 20 måneder op til 30.000. For de 30.000 skal man såvidt jeg kan se, betale en tusse ekstra cirka i renter.
Altså er der ikke en reel chance for at 4sound ik holder 20 måneder? Tænker om ordningen så overgår til en eller anden douchebag inkasso virksomhed der vil ha mønt med det samme eller fortsætte med tårnhøje renter.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det ville jeg sgu ikke bekymre mig om. Hos 4sound plejer finansieringsdelen i øvrigt at blive varetaget af et andet firma. Under alle omstændigheder er forbrugere virkelig godt beskyttet i forbindelse med konkurs.

Da jeg fik min første rigtige løncheck efter afsluttede studier, købte jeg et Marshallstack i 4sound (dengang AAGE) på afbetaling. Det virkede fint, og alt forløb ligesom det var aftalt fra starten.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Normalvist er det gennem andre douchebag banker i forvejen. Eksempelvis GE Money Bank.

Arbejdede GE's arkiv for ussel studenterpengemammon og kunne se, at folk der lånte 30.000 til deres om lidt værdiløse plasmastorskærm i Expert, kom til at betale lidt over 50.000 over ganske kort tid tilbage i hovedstol, renter og gebyrer. Expert havde blot glemt at fortælle deres kunder hvem der stod for financieringen. Det skal man ellers altid.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Smittefar skrev:Det ville jeg sgu ikke bekymre mig om. Hos 4sound plejer finansieringsdelen i øvrigt at blive varetaget af et andet firma. Under alle omstændigheder er forbrugere virkelig godt beskyttet i forbindelse med konkurs.
.
Man kan vel ikke være så heldig at slippe for at betale hvis de går ned :?:
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Sjovt nok, så mister folk penge når en virksomhed som skylder dem penge går konkurs, men omvendt sørger kurator altid for at kradse penge ind som er skyldige til konkursboet... så fat chance.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Holger skrev:Sjovt nok, så mister folk penge når en virksomhed som skylder dem penge går konkurs, men omvendt sørger kurator altid for at kradse penge ind som er skyldige til konkursboet... så fat chance.
True. Jeg havde en kassekredit på 20K hos Amager Banken, da de crackede, og den røg bare over til den næste bank.

Jeg håbede ellers....

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Cyberfarm kunde her - hele mit voksne liv. Aldrig fået et sekunds dårlig behandling.

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

bredal187 skrev: True. Jeg havde en kassekredit på 20K hos Amager Banken, da de crackede, og den røg bare over til den næste bank.

Jeg håbede ellers....
Haha god humor...

Samme her...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
ThomasRiem
Forum Donator
Indlæg: 285
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg af ThomasRiem »

"Finansieringen udbydes af Ekspres Bank og formidles af 4Sound."

Hm. Umiddelbart ser der relativt legit ud... og lidt hovedregning siger, at 4% af 30.000 bliver 1.200, som jo ikke er så langt fra... det kan være lidt svært at gennemskue med det forholdsvis lave niveau.

Pengeinstitutternes almindelige kredit-"scam" går på, at der tilskrives renter månedligt, men at man oplyser en årlig rentefod (så hvis fx renten er 3%, så lægger de 1/12 af 3% af restgælden på hver måned) - så får man en noget højere effektiv rente. Men det er alligevel ikke den store dræber, sålænge rentefoden holder sig omkring 1%-1,5%...

Generelt er det en skidt ide at finansiere noget, man har brug for, på kontokortordninger. Be a man, tag et rigtigt lån... :-) Men jeg er ikke sikker på, at en så gammeldags indstilling er lige så fornuftig, så længe renteniveauet er så lavt som det er.

Gammelfars two cents er hermed leveret... :roll:
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Der er masser af gode finansieringstilbud. Danmark er jo heldigt stillet, de skal skrive, hvad du tilbagebetaler i perioden totalt.

Ingen banker bil tilbyde dig et lån uden renter - du finder det ikke billigere end f.eks. et hurtig lån med etableringsudgift men ingen renter.

Hvis du så til gengæld misser en betaling, ryger du over på en aftale, der er dyrere end dyrt med tonser åger renter

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Graceville skrev:Jeg spekulerer lidt på at financiere min næste opgradering. Det er mig meget imod min jyske landmandslogik, men hvis man stort set ikke skal betale ekstraudgifter, så ved jeg snart ikke.
Jeg syntes du skulle stå fast på din gode solide ballast, der står også principper på spil, om ikke andet er det sundt at tøjle sin "grådighed", og købe tingene, først når der er penge i cigar-kassen, ikke før,..

At nogle af parasitterne er "mindre" end andre er måske rigtigt, men gør dem jo ikke til andet end parasitter stadig

Der er en dobbelt glæde i ikke at skulle fodre disse, uanset hvad, måske de så endda vil skifte stil, og finde en hæderlig branche at ernære sig ved istedet, hvis vi i fællesskab begynte at udsulte dem ? :-)
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er godt, vi ikke er lige så bange for at investere i resten af samfundet :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg købte min Macbook Air i Elgiganten med et rentefrit lån, det kostede et lille gebyr for at oprette lånet, jeg vil gætte på 300 kr, og det tog ca. 1 år med 600kr/mnd.

Hvis jeg skulle have trukket kontoen i minus for at købe den ville mine bankrenter blive dyrere, og selv med gebyret var maskinen billigere end hos konkurrenterne, så jeg havde gjort en god handel og var meget tilfreds med den rentefrie løsning der, min bank så dog helt forkerte ud i hovedet, men da jeg fortalte dem hvordan det hang sammen, og sagde at jeg gerne lånte penge af dem til samme renter blev der mere stille fra deres side af bordet.

EDIT: Min kommentar havde selvfølgelig ikke noget med 4Sound eller Cyberfarm at gøre, men jeg tænker at de benytte mange af de samme selskaber bagved til at financere det. Jeg kan ikke huske om det Santander eller ExpressBank eller lign.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
KlausH
Medlem
Indlæg: 1624
Sted: KBH NV

Indlæg af KlausH »

Hald skrev:Jeg købte min Macbook Air i Elgiganten med et rentefrit lån, det kostede et lille gebyr for at oprette lånet, jeg vil gætte på 300 kr, og det tog ca. 1 år med 600kr/mnd.

Hvis jeg skulle have trukket kontoen i minus for at købe den ville mine bankrenter blive dyrere, og selv med gebyret var maskinen billigere end hos konkurrenterne, så jeg havde gjort en god handel og var meget tilfreds med den rentefrie løsning der, min bank så dog helt forkerte ud i hovedet, men da jeg fortalte dem hvordan det hang sammen, og sagde at jeg gerne lånte penge af dem til samme renter blev der mere stille fra deres side af bordet.

EDIT: Min kommentar havde selvfølgelig ikke noget med 4Sound eller Cyberfarm at gøre, men jeg tænker at de benytte mange af de samme selskaber bagved til at financere det. Jeg kan ikke huske om det Santander eller ExpressBank eller lign.
Det var sgu da en billig Macbook ?

Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

Jeg er ofte fristet af de billige lån.. Jeg har dog indført et princip.

Jeg har næsten altid de rentefrie lån dækket ind på en konto. Det vil sige at jeg har en opsparing, så jeg kan betale lånet ud dd. Jeg har råderet over mine penge og betaler minimalt i rente her for. Skulle jeg miste mit job (er ikke sket i de ti år jeg har arbejdet ud fra denne model) så kan jeg betale lånet ud uden at blinke og dermed sænke min månedlige udgifter..

Jeg er dog ikke helt så lun på de lån, hvor man skal betale gebyr for oprettelse. Så ryger lidt af fidusen. Elgigantens gamle "gigantlån" var helt rente og gebyrfri. Det var jo sindsygt at kunne låne 30.000,- gratis!!!

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det er nok meget sundt at spare op til det man bare "må" eje og ellers kun købe det man virkelig har brug for.

Jeg køber stort set alt kontant. Ofte kan man desuden forhandle kontantrabatter.

Der er nogle få ting, som af likviditetsmæssige årsager eller af praktiske årsager ikke kan betale sig at købe kontant. Typisk realkredit, som jo i dag har meget lav rente. Afhængig af ejendomsmarkedet og forbedringerne man laver, så tjener man desuden flere penge end man sætter til på lånet på den lange bane.

Billån er ofte nødvendige for selv mennesker med almindelig indkomst fordi bilafgifterne og dermed bilpriserne er sindssygt høje i Danmark. Den skævvridning går især ud over folk der bor på landet, hvor man ofte som familie er nødt til at have to biler.

Jeg har mulighed for en kassekredit til min virksomhed, dvs. den er allerede oprettet i banken, men jeg trækker ikke på den. Min kone og jeg har ingen kassekredit eller lån i banken privat.

SMS-lån og lignende er noget fanden har opfundet... dø.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det afhænger jo lidt af om studiet er en forretning eller en hobby. Hvis det er en forretning, og udstyret er en investering skulle man jo gerne kunne fremvise en plan for at udstyret kan tjene sig hjem igen og efterfølgende tjene penge, og så kan et lån være det der skal til for at sætte forretningen i gang.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Sandt.

Men ofte kan der være sundt fornuft i (i hvert fald i musikbranchen), at sætte næring efter tæring og vokse sig naturligt stort.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Der er sund fornuft i det overalt, ikke kun i biksen, også mere agtværdigt ikke at pynte sig med lånte fjer
/Dub

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Smittefar skrev:Det afhænger jo lidt af om studiet er en forretning eller en hobby. Hvis det er en forretning, og udstyret er en investering skulle man jo gerne kunne fremvise en plan for at udstyret kan tjene sig hjem igen og efterfølgende tjene penge, og så kan et lån være det der skal til for at sætte forretningen i gang.
Jeps, jeg overvejer osse lidt en crowdfunding model hvor dem der bidrager får en ydelse.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

God ide
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Holger skrev:Jeg køber stort set alt kontant. Ofte kan man desuden forhandle kontantrabatter.
.
Også her. Men det er noget jeg har måtte lære. Os der blev myndige i 90'erne havde alt for let adgang til lån. Blev en dag kaldt ned til min bankrådgiver fordi jeg havde overtrukket mit Visa med 30.000,- (Ja, der var meget fest i 90'erne). Hans respons var: Skal jeg ikke lige sætte et lån på 40.000,- op, så har du 10.000,- at gøre godt med nu. Inden jeg fyldte 19 skyldte jeg næsten 80.000,- som alle var blevet brugt på fester :lol:

Ja, det er dumt! Men det var sjovt så længe det varede.

Nyt svar