4sound, cyberfarm financiering, andre?

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Default avatar
EmilEmil
Medlem
Indlæg: 391
Sted: 2200

Re: 4sound, cyberfarm financiering, andre?

Indlæg af EmilEmil »

Morten B skrev: Også her. Men det er noget jeg har måtte lære. Os der blev myndige i 90'erne havde alt for let adgang til lån. Blev en dag kaldt ned til min bankrådgiver fordi jeg havde overtrukket mit Visa med 30.000,- (Ja, der var meget fest i 90'erne). Hans respons var: Skal jeg ikke lige sætte et lån på 40.000,- op, så har du 10.000,- at gøre godt med nu. Inden jeg fyldte 19 skyldte jeg næsten 80.000,- som alle var blevet brugt på fester :lol:

Ja, det er dumt! Men det var sjovt så længe det varede.
Hahahaha, præcis det samme var jeg igennem :dollargrin:

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Samme her :-D

Da man kunne låne i sin andelslejlighed spurgte de hele tiden om jeg ikke lige ville låne 70.000.- just in case :-D

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Nu er der jo forskel på at bruge penge man ikke har på at feste og købe udstyr, man ikke har brug for - og så på at låne penge til en investering.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Jeg syntes det er fint at låne, på den måde. Et afdrag op f.eks 400-500 pr måned burde ikke ødelægges ens budget, med mindre man tjener meget lidt.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Smittefar skrev:Nu er der jo forskel på at bruge penge man ikke har på at feste og købe udstyr, man ikke har brug for - og så på at låne penge til en investering.
Det er så sandt som det er sagt.

Personligt har jeg også købt gear for lånte penge, og det kan nogengange være "nødvendigt" for at komme igang, eller komme videre med sit setup, men jeg synes bare ikke det er en fed følelse at sidde med en masse gear som man skal knokle for at betale af. Den følelse er selvfølgelig nemmere at forsvare når man HAR knoklet og nu sidder med alt det gear der er afbetalt.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Helt enig.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Har hørt at Bandidos bank eller HA sparekasse burde give en høj kredit, men renterne er til gengæld også ret høje. LTF-kredit er vidst også en mulighed, men renterne er det samme.

All in all kan det bedst betale sig at købe kontant. Så har man også alle sine fingre.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

HA hører til i den mest hæderlige del af den finansielle sektor, så absolut en mulighed, hvis man iøvrigt mener at finanansiering kun kan lade sig gøre for andres penge
/Dub


Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

jeg har haft 4 lån i ekspressbank, ironisk nok fordi at min bank, danske bank, tager 1800 i oprettelse af et forbrugslån.
og så er der den detalje, at danske bank ejer ekspressbank... :)

det er jo latterligt :)

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

SIDwave skrev:jeg har haft 4 lån i ekspressbank, ironisk nok fordi at min bank, danske bank, tager 1800 i oprettelse af et forbrugslån.
og så er der den detalje, at danske bank ejer ekspressbank... :)

det er jo latterligt :)
Er det ikke lettere at spare op?

Det er lang tid siden danske bank ejede Express bank svjv.

Der er jo også forskel. Mis 1 betaling hos Express bank, og du ryger over på de vilde åger renter, hvor en reel bank (ikke nødvendigvis danske bank) er til at tale med, hvis lånet skal stilles i bero i en periode

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

spare op = vente i 2 år
låne = få varen nu, og betale af på 2 år :)

Nyt svar