Privat-lærer til teori & feedback

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Privat-lærer til teori & feedback

Indlæg af mediumaevum »

Jeg vil gerne høre om mulighederne for online privat-undervisning.

Det foreligger desværre sådan, at der ikke er privatlærere i mit område, som kan undervise mig, og jeg har ikke mulighed for transport, så alt skal foregå online.

Jeg har fundet nogle tutorials på youtube til teori og kan evt. finde nogle bøger eller andet skriftligt også omkring teori.

Det jeg skal bruge en privatlærer til er mest til sparring og feedback.
Vedkommende skal naturligvis have kendskab til orkestermusik, og viden om virtuelle samples til samme.

Da jeg forventer at en stor del af undervisningen består i selvstudie og teorilæsning/tutorials, er det naturligvis ikke den del læreren skal stå for, udover sparring, hjælp/spørgsmål til teori og kritisk feedback på opgaveaflevering.

Det forholder sig ligeledes også sådan, at jeg ikke har mulighed for at bruge undervisningen kontinuerligt på fastlagte tidspunkter, det bliver nødt til at være periodevis.

Derfor vil jeg høre ad om følgende er muligt:

* Feedback og grundig kritik af numre evt. pr. email.
* Levering af materialer (eller henvisning til samme) til selvstudie.
* Betaling pr. gang/lektioner/feedback eller betaling for en rådighedsperiode efter behov.

Der kan godt gå måneder imellem aflevering af opgaver grundet private omstændigheder.

I hvilket prisleje ligger en sådan tjeneste på?

P.S.
Jeg leder efter noget meget lettilgængeligt og letforståeligt teoretisk læsestof på nettet til at begynde med. Hvis i kender til noget, må I meget gerne skrive det her i tråden.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Har før sendt dig denne selvstudie side.

Den findes stadig som både online og app.

Der er lektioner med tilhørende opgave, hvor du kan holde statistik på om du lære noget og om du har fanget det :)

Den er nem at gå til og starter helt fra starten :)

https://www.musictheory.net

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Jenkins, Musictheory.net virker som en god begyndelse.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

mediumaevum skrev:Jenkins, Musictheory.net virker som en god begyndelse.
Den er super god synes jeg personligt !

Fik den vist i min tid på Engelsholm Højskole i faget musikteori, da jeg heller ikke forstod meget af det på daværende tidspunkt,

Men har fundet ud af det er laaaangt nemmere at komme frem til sin ide når bare man kan en smule teori. Og så kan man bygge på i det tempo der passer en fordi man jo også kan se hvad man laver af fejl.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Jenkins skrev:
mediumaevum skrev:Jenkins, Musictheory.net virker som en god begyndelse.
Den er super god synes jeg personligt !

Fik den vist i min tid på Engelsholm Højskole i faget musikteori, da jeg heller ikke forstod meget af det på daværende tidspunkt,

Men har fundet ud af det er laaaangt nemmere at komme frem til sin ide når bare man kan en smule teori. Og så kan man bygge på i det tempo der passer en fordi man jo også kan se hvad man laver af fejl.
Det virker virkelig godt indtil nu, ihvertfald. Tak for linket!
Meget bruger- og læsevenligt.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

mediumaevum skrev:
Jenkins skrev:
mediumaevum skrev:Jenkins, Musictheory.net virker som en god begyndelse.
Den er super god synes jeg personligt !

Fik den vist i min tid på Engelsholm Højskole i faget musikteori, da jeg heller ikke forstod meget af det på daværende tidspunkt,

Men har fundet ud af det er laaaangt nemmere at komme frem til sin ide når bare man kan en smule teori. Og så kan man bygge på i det tempo der passer en fordi man jo også kan se hvad man laver af fejl.
Det virker virkelig godt indtil nu, ihvertfald. Tak for linket!
Meget bruger- og læsevenligt.
Er virkelig glad på dine vegne hvis den kan hjælpe dig :)

Jrg bruger den også stadig :)

Nyt svar