70 minutters video om Goodiepal - Gælder i ~12 dage

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

70 minutters video om Goodiepal - Gælder i ~12 dage

Indlæg af Christoffer I. N. »

https://vimeo.com/222525165

Brug password: LxxP1418

Tak for deling på fb, David.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Really? [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SustainerPlayer skrev:Really? [emoji3]
Hvad?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg husker ham bare som en uduelig knaldhætte, der blandt andet gik berserk her på Lydmaskinen.

Ikke 7 minutter af mit liv værd - endsige 70.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Goodiepal har mig bekendt aldrig været på Lydmaskinen. Jeg tror du tænker på en anden. Men det er sandt, at hans kunstneriske output i den grad skiller vandene, og det forholder han sig meget fint til de gange det sker i den her dokumentar. Uanset om man er fan eller ej, så er han et tankevækkende bekendtskab. Og jeg synes de 70 minutter her er så fint givet ud.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Christoffer I. N. skrev:Tak for deling på fb, David.
Velbekomme. Jeg havde selv en del med ham at gøre for ca. 8-10 år siden. Den Poul Erik der også medvirker i filmen huserede i en del år her i Åbyhøj, og satte kulør på bydelen blot ved sin tilstedeværelse.

Det er en fin dokumentarfilm.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SustainerPlayer skrev:Jeg husker ham bare som en uduelig knaldhætte, der blandt andet gik berserk her på Lydmaskinen.

Ikke 7 minutter af mit liv værd - endsige 70.
Efter dit svar brugte jeg søgefunktionen. Ikke så sært jeg intet kunne huske om det, nu det er 6-8 år siden de seneste posts/diskussioner.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

david mondrup skrev:Goodiepal har mig bekendt aldrig været på Lydmaskinen. Jeg tror du tænker på en anden. .
Han var her i den grad ... da der var det der stunt med den stjålne Eventide og alt det.

http://www.lydmaskinen.dk/search.php?ke ... submit=Søg

http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php ... =goodiepal
david mondrup skrev:Men det er sandt, at hans kunstneriske output i den grad skiller vandene ...
Han er slet ikke noget, uden sådan nogle som mig, der påpeger det modsatte. :)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

SustainerPlayer skrev:
david mondrup skrev:Men det er sandt, at hans kunstneriske output i den grad skiller vandene ...
Han er slet ikke noget, uden sådan nogle som mig, der påpeger det modsatte. :)
OK, det er jo så overhovedet ikke det, der er pointen i filmen. Han har faktisk noget at sige, der ikke handler om at være i opposition. Hvilket man kan forvisse sig om ved at se filmen. Men det er selvfølgelig nemmere at tænde for automatreaktionen og nedgøre ham.

Nå, mit oprindelige formål med at dele den på FB var egentlig også bare at dele en god oplevelse med dem der er interesserede. Det har indtil videre ikke kastet nogle negative kommentarer af sig derovre. Det behøvede det strengt taget heller ikke her. Min opfordring her skal være at se filmen hvis du er interesseret, og så kommentere hvis du synes det er værd at kommentere på. Over and out herfra.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

david mondrup skrev:Goodiepal har mig bekendt aldrig været på Lydmaskinen. Jeg tror du tænker på en anden.
Jo, han endte med at få sig selv banned herfra også desværre.

Som jeg husker sagen, så neglede han en maskine, blev fyret, forsøgte at afsætte den som hælervare her, og påstod bagefter at det hele var kunst. Det med kidnapningen var dog ret originalt :lol:

Jeg kan huske at han oprettede falske brugerprofiler og vist også henvendte sig til mig privat på Facebook og/eller på mail, hvilket var ret upassende, da jeg jo bare passer mit job som administrator.

Hans egentlige kunstneriske output/musik kender jeg intet til, det er muligvis fremragende, så videoen her bliver naturligvis liggende.

Jeg synes ikke det er en automatreaktion, hvis nogen (her) har en negativ mening om ham - han har jo i hvert fald gjort sig fuldt fortjent til skepsis over for hans påståede kunst her på stedet.

Når det er sagt, så virker han som en ret original og pudsig gut - og det er absolut ikke noget negativt i sig selv i min bog. Men originalitet udelukker ikke, at man opfører sig ordentligt over for andre mennesker og respekterer dem.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Ja, OK - jeg tænker, at det er ca. her det er på sin plads at få fastslået, at de 70 minutter ikke er Goodiepals værk. Det er en dokumentar om Goodiepal, lavet af en finsk journalist, der har fulgt ham tæt i et antal år. Og den er værd at se, hvis man på noget tidspunkt er blevet berørt af hans værk - om det så er ved at blive positivt fascineret, eller om det er ved at blive provokeret til at tænke at han er en charlatan.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
octo
Medlem
Indlæg: 714

Indlæg af octo »

Sami der har lavet filmen, er ikke som sådan journalist, men derimod ejer af finske Fonal Records (og en god fotograf ovenikøbet) der er et super label. Jeg har tænkt at se filmen, alene af den grund, at jeg (kender Sami og) ved at han aldrig ville producere noget lårt :). Hans label er i øvrigt enestående, jeg tror du vil kunne lide det de laver, David :).

Nyt svar