Scoring Family Guy

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Scoring Family Guy

Indlæg af bryla »

En fin lille insight i Walter Murphys arbejde
skriver noder

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ja, det fortæller lidt om den process der er bag det bare at lave ét afsnit.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Jeg ville bare lige se et par minutter, men blev hængende hele videoen - han er rigtig god til at forklare hvad der foregår. Sikke meget arbejde der ligger i scoringen - det tænker man ikke lige over, når man ser serien.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Ja det er fantastisk fascinerende. Gad selv godt at være en del af sådan en velsmurt maskine!
skriver noder

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det var fedt at se - tak for linket :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Dygtig fyr på musikkontoret. Interessant at de fine indspilninger i eksemplerne - i sagens tjeneste - ender med at lyde som noget, hvor man lige så godt kunne have brugt midi-filen:)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

gs-dk skrev:Dygtig fyr på musikkontoret. Interessant at de fine indspilninger i eksemplerne - i sagens tjeneste - ender med at lyde som noget, hvor man lige så godt kunne have brugt midi-filen:)
Sandt! Men det er kun få eksempler ud af alt underscore i serien og at indspille al musik hænger nok også sammen med denne Seth MacFarlane tale:
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg er total fan af, at man gør det - altså indspiller. Det er en verden med fornemme dyder og respekt for at musikere kan noget, man aldrig kommer i nærheden af ved at trykke på knapper og hive i en fader.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Lige præcis!

Har altid selv hevet musikere ind lige gyldigt hvor få, der var råd til og ligegyldigt hvor meget der eventuelt skulle efterprocesseres og måske ikke kunne genkendes.
skriver noder

Nyt svar