Hvad er vigtigst for dig: credits og testimonials?

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Hvad er vigtigst for dig: credits og testimonials?

Indlæg Skrevet: 25. mar 2018, 16:06

I forbindelse med at jeg snart laver ny hjemmeside for min masteringbiks, så kom jeg til at tænke over hvilke ting der er vigtige for oplevelsen/troværdigheden/slagkraften og at vi ikke altid ser ens på tingene.

Tag f.eks. credits/testimonials.

Mht. credits så var min umiddelbare tanke, at jo større credits, jo bedre. Men der findes jo store artister, som uanset kendthed ikke opleves som "credible" eller som en specielt positiv reference for alle mennesker (i branchen). Kald det snobberi eller måske bare en naturlig indsnævring af fokus på bestemte musikgenrer.

Derfor overvejede jeg at have bare lidt mere fokus på nogle mindre, men måske mere "credible" credits også. Forkert, ligegyldigt, korrekt? Problemet er naturligvis plads og rod på hjemmesiden, der er ikke plads til særlig meget, så der skal vælges skarpt ud.

Mht. testimonials, så har jeg p.t. en del testimonials fra primært større artister/producere, men jeg overvejer at inkludere nogle testimonials fra helt "almindelige" kunder, altså med små indieprojekter, da de jo også udgør en væsentlig del af min kundebase. Er det brugbart og troværdigt selvom der måske ikke er så megen vægt bag (på papiret i hvert fald) eller er der trods alt mere troværdighed/slagkraft i at fokusere på testimonials fra professionelle? Hvad har størst overtalelseskraft og troværdighed for dig?

Andre tanker om credits, testimonials og hvilke ting der gør at du ville vælge en mastering engineer til/fra (baseret på hjemmesiden ikke mindst)?

Der er ikke noget facit, kun meninger, så tal ærligt :-)
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Re: Hvad er vigtigst for dig: credits og testimonials?

Indlæg Skrevet: 25. mar 2018, 16:18

Jeg ville sætte pris på en nogenlunde vedligeholdt Spotify playlist med de produktioner, du har medvirket på.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 25. mar 2018, 16:21

Vil det være et dumt signal, at man skriver en måned/årstal på, så folk kan se at "X DJ har fået masteret sin nye single for 2 måneder siden, og var vildt begejstret for resultatet"? Måske er det at trække det med credits og udsagn en tand for langt. Selvfølgelig bliver du ikke bare pludselig dårlig til dit arbejde over 6 måneder, men kunder vil måske gerne se en nyheds-faktor i udsagnene(?!).
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 25. mar 2018, 16:21

Spotify playliste er en meget bedre idé, som stadig viser dine nyeste resultater. :thumbup:
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 25. mar 2018, 16:48

Smittefar skrev:Jeg ville sætte pris på en nogenlunde vedligeholdt Spotify playlist med de produktioner, du har medvirket på.

Det er ikke en dårlig idé, men med 800 sange om året kan det blive en voldsom og rodet liste. Måske bare nogle udvalgte ting... tak for idéen som jeg måske implementerer på et tidspunkt!
Brugeravatar
Madelaire
Producer
Producer
Sted: København

Indlæg Skrevet: 25. mar 2018, 16:55

Hvad er formålet med at du opgraderer hjemmesiden? Går du efter flere af de kunder du har i forvejen? Eller går du efter en ny målgruppe?
Mht referencer... nu ved jeg ikke hvordan din business er skruet sammen, men måske man kunne referere til nogle af de labels du har mastererer for? Det er lidt mere neutralt end at referere direkte til kunstnere. Ikke lige så konkret selvfølgelig, men hvis du kan referere til halvstore labels, giver det da noget på troværdighedskontoen. Så evt et link til en side med kunstnere og spotifyliste el lign.
Hvis/ når du refererer direkte til kunstnere så tror jeg det er vigtigt at du prioriterer at spænde bredest muligt genremæssigt fremfor størrelse af navne.
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg Skrevet: 25. mar 2018, 16:58

Holger skrev:Derfor overvejede jeg at have bare lidt mere fokus på nogle mindre, men måske mere "credible" credits også. Forkert, ligegyldigt, korrekt? Problemet er naturligvis plads og rod på hjemmesiden, der er ikke plads til særlig meget, så der skal vælges skarpt ud

Det er både rigtigt og forkert :)

Jeg ville nok være mere tiltalt af big-ups fra nogle mindre mainstream personer, som jeg kendte, fordi min verden er borte fra mainstream,..

Men nu handler det jo ikke om mig, men om promo for din biks :-)

Jeg tror et kompromis er rigtigt, og det vil også vise bredden i det du laver

(bredden vil fortsat føle sig velkommen, hvis det er hvad du sigter mod)

Det bør styres af hvad du dybest set sigter imod

Men, ja, prøv at undgå rod :)
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 25. mar 2018, 17:17

Madelaire skrev:Hvad er formålet med at du opgraderer hjemmesiden? Går du efter flere af de kunder du har i forvejen? Eller går du efter en ny målgruppe?
Mht referencer... nu ved jeg ikke hvordan din business er skruet sammen, men måske man kunne referere til nogle af de labels du har mastererer for? Det er lidt mere neutralt end at referere direkte til kunstnere. Ikke lige så konkret selvfølgelig, men hvis du kan referere til halvstore labels, giver det da noget på troværdighedskontoen. Så evt et link til en side med kunstnere og spotifyliste el lign.
Hvis/ når du refererer direkte til kunstnere så tror jeg det er vigtigt at du prioriterer at spænde bredest muligt genremæssigt fremfor størrelse af navne.

Jeg kan referere til ikke bare halvstore labels, men samtlige major labels både i DK og udland+ et hav af mindre/sublabels. Synes personligt ikke det siger så meget, men det er i hvert fald nemt at skrive på listen, hvis det kan overbevise nogle :-)

Jeg skal prøve at spænde vidt også, tak.

Formålet er med opgraderingen er at min hjemmeside er low res (ikke god på retina-enheder), ikke er mobilvenlig og ser lidt dated ud rent grafisk, måske også lidt teksttung.
Brugeravatar
bredal187
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Frederiksberg

Indlæg Skrevet: 25. mar 2018, 18:04

Jeg har svært ved testimonials, da jeg ALTID mistænker artisterne for at havde fået rabat eller fordele ved at give dem.
WebudviklerHjemmesider til alleCall me, maybe?
Brugeravatar
Madelaire
Producer
Producer
Sted: København

Indlæg Skrevet: 25. mar 2018, 18:10

Holger skrev:Formålet er med opgraderingen er at min hjemmeside er low res (ikke god på retina-enheder), ikke er mobilvenlig og ser lidt dated ud rent grafisk, måske også lidt teksttung.

Det kan jeg godt følge. Men i det store hele fungerer siden godt - den er informativ og nem at navigere rundt i. Mht referencer til labels (og ja, ved godt at du kan og skal referere til alle de store, men der var ikke nogen grund til at bringe dig i forlegenhed :wink: ), tænker jeg dette som noget du kan gøre nederst på forsiden. Så bliver det en del af førstehåndsindtrykket. Kvalistempel, tjek.
Jeg synes du skal beholde tre af dine fire overskrifter på forsiden. Den med upload/ download eller cd er lidt ligegyldig (upload/ download ligger implicit i navnet på foretagendet, og jeg antager at det efterhånden er de færreste der afleverer på cd?). Og så derunder liste labels med logoer. Så har du stadig en fane til kunstnerreferencer.
Brugeravatar
Joachip
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Vesterbro

Indlæg Skrevet: 25. mar 2018, 20:05

Når jeg ser sådan en side, vil jeg nok mest blive imponeret over (i tilfældig rækkefølge):

*) Antallet af jobs vedkommende har lavet.
*) Hvor længe man har arbejdet med det.
*) Jobs for nogen store navne (svært, for folk er ikke nødvendigvis enige om hvem der er et stort navn).

PS: Er det onlinemastering.dk du taler om? For den side synes jeg faktisk er helt fin! Jeg har faktisk mere tiltro til sådan en webside end de her "responsive design" websider, som ofte bare er et slideshow af billeder med lidt overskrifter på, men ellers en komplet mangel på tekstindhold.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 25. mar 2018, 20:38

bredal187 skrev:Jeg har svært ved testimonials, da jeg ALTID mistænker artisterne for at havde fået rabat eller fordele ved at give dem.

0% rabat her. Alle får samme pæne behandling og pris ;-) Men point taken, det ligner +1 til i hvert fald også at have mere alm. testimonials på fra indieartister.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 25. mar 2018, 20:42

Madelaire skrev:Det kan jeg godt følge. Men i det store hele fungerer siden godt - den er informativ og nem at navigere rundt i. Mht referencer til labels (og ja, ved godt at du kan og skal referere til alle de store, men der var ikke nogen grund til at bringe dig i forlegenhed :wink: ), tænker jeg dette som noget du kan gøre nederst på forsiden. Så bliver det en del af førstehåndsindtrykket. Kvalistempel, tjek.
Jeg synes du skal beholde tre af dine fire overskrifter på forsiden. Den med upload/ download eller cd er lidt ligegyldig (upload/ download ligger implicit i navnet på foretagendet, og jeg antager at det efterhånden er de færreste der afleverer på cd?). Og så derunder liste labels med logoer. Så har du stadig en fane til kunstnerreferencer.

Helt sikkert til begge dele.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 25. mar 2018, 20:44

Joachip skrev:Når jeg ser sådan en side, vil jeg nok mest blive imponeret over (i tilfældig rækkefølge):

*) Antallet af jobs vedkommende har lavet.
*) Hvor længe man har arbejdet med det.
*) Jobs for nogen store navne (svært, for folk er ikke nødvendigvis enige om hvem der er et stort navn).

Klart. Der kommer til at stå noget med hvor mange tusinder af masters jeg har lavet samt hvor længe + en pæn creditliste med kæmpenavne.

PS: Er det onlinemastering.dk du taler om? For den side synes jeg faktisk er helt fin! Jeg har faktisk mere tiltro til sådan en webside end de her "responsive design" websider, som ofte bare er et slideshow af billeder med lidt overskrifter på, men ellers en komplet mangel på tekstindhold.

Bliver en responsiv bootstrap side, men den bliver IKKE tekst/info-forladt og de kæmpe billeder man tit ser bliver der ikke noget af på samme måde. Det bliver noget mere diskret og meningsfuldt. Ellers ligner det en reklame for et eller andet tøjmærke...
Brugeravatar
Seskho
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Odense

Indlæg Skrevet: 25. mar 2018, 21:10

Hvad er årsagen til at hjemmesiden ikke er på engelsk? Er det primært danske artister du laver mastering for?
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 25. mar 2018, 21:11

Seskho skrev:Hvad er årsagen til at hjemmesiden ikke er på engelsk? Er det primært danske artister du laver mastering for?

http://www.onlinemastering.dk/index-us.html

tryk på flaget i top højre
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 25. mar 2018, 22:10

Upcoming side får auto detection af browsersprog, men man kan stadig switcher manuelt hvis den er off. Burde dog ramme lidt bedre automatisk så.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 25. mar 2018, 22:11

Smittefar skrev:Jeg ville sætte pris på en nogenlunde vedligeholdt Spotify playlist med de produktioner, du har medvirket på.

Jeg har lige lavet en playliste nu for lidt udvalgt mastering og stem-mastering (og et par fulde mixes+mastering). Alle mine egen produktioner er jo gamle 90'er hits, så dem må man undvære på listen...

https://open.spotify.com/user/21edmasrv ... 5wJHnLoLsw

Der er lidt blandet på og er rimelig repræsentativt for hvad jeg laver. Dog mangler der lidt jazz og orkestralt og der er rimelig stor kommerciel fokus, men sådan er det jo på Spotify. De mere undergrund ting findes slet ikke på Spotify.

Listen ses og høres bedst i selve Spotify.
Brugeravatar
bryla
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Esbjerg

Indlæg Skrevet: 25. mar 2018, 22:50

Holger skrev:Dog mangler der lidt jazz og orkestralt

Jeg gør hvad jeg kan!! :D
Brugeravatar
the songcabinet
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 25. mar 2018, 22:54

Jeg vil bemærke en gearliste. Nok ikke med dig, men hvis du nu var ukendt for en person i udlandet, og man ved at der er folk der bare kører et mix igennem en Behringer eller Ozone, så vil en seriøs gearliste med lidt historier rundt brug af dem gøre en forskel, imo.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 25. mar 2018, 23:44

Der kommer bestemt også en gearliste
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 25. mar 2018, 23:44

bryla skrev:
Holger skrev:Dog mangler der lidt jazz og orkestralt

Jeg gør hvad jeg kan!! :D

Det ville være superfedt, du har jo mange lækre ting liggende i "skuffen".

Sjovt nok kan jeg ikke finde de to Nils Lan Doky albums jeg har lavet på Spotify.
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 26. mar 2018, 07:19

Fedt med playlist, den vil jeg tjekke ud. En anden ting jeg tænkte på er at vise hvilke genrer, du excellerer i. Jeg har en forestilling om hvad du laver mest af, men jeg har også en mistanke om at virkeligheden nok er noget mere blandet. Det hænger nok sammen med, at jeg oftest høre om dine hitliste hits, og hitlisterne kredser ofte om de samme genrer.

Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 26. mar 2018, 09:03

Hvis du ser på den gamle/nuværende side under referencer er det delt lidt op. Er den slags ikke nok?

Jeg havde nærmest overvejet at gå den modsatte vej og droppe genrene, da det er utroligt svært at klassificere mange numre/artister.
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 26. mar 2018, 09:03

Holger skrev:Listen ses og høres bedst i selve Spotify.

Kan man få det til Æblemusik tak!? :-D
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 9 år med ørene i lydmaskinen -

Tilbage til "Branche & Teori"