Dansk Melodi Grand Prix 2018

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Dansk Melodi Grand Prix 2018

Indlæg af SIDwave »

Ja, så er sangene kommet på Spotify


Jeg noterer mig at Boys on Girls med Sannie, lyder totalt som et Lana Del Ray nummer, og undrer mig om der skal dømmes plagiat ?

og "Sannie", er det ikke Whigfield ?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SIDwave skrev:og "Sannie", er det ikke Whigfield ?
Korrekt:
http://underholdning.tv2.dk/2018-01-22- ... grand-prix

Iøvrigt er her en artikel fra DR med 30 sekunder af hvert nummer:
https://www.dr.dk/event/melodigrandprix ... -prix-2018

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

30 sekunder af hver sang, det lyder lige som noget jeg kan overkomme, og så behøver jeg ikke se det forfærdelige show.

1 - rædselsfuld
2 - Kan jeg egentlig meget godt lide. Har en lidt interessant stemme
3 - Storladent - Jeg er ikke specielt vild med det
4 - Kedeligt
5 - Storladent men har GP stemningen - jeg lider det
6 - Kedeligt
7 - Fedt, der sker lidt i lydbilledet lækkert
8 - Lidt gumpetungt - Gør ikke rigtig noget for mig
9 - Nej tak - Det lyder som noget, der ville blive spillet på P3
10 - Groover meget godt. Jeg tror ikke, den ville samle nogen som helst stemmer til det internationale, men den var egentlig OK.

7 er min favorit, så de ender sikkert i bundent. 2 og 5 fungerer også ret godt for mig.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

WTF, DR ...

Billede

Seriøst, vi skriver 2018. Lortet bliver helt udfaset i 2020 og næsten ingen andre sites har brugt flash i mange år.

Nå, men hvad sker der for nr 2? Er det MGP? Hun ser super ung ud - om ikke andet vil jeg spå Starlight eller Signals de største chancer.

Er lidt skuffet over, at det meste er tyndt produceret popdance. Kvaliteten måtte gerne være højere.

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Jeg syntes Whigfield nummeret lyder bedst, selvom vi er over i 4/4 kategorien. De andre numre er nærmest kedelige, og har ikke det der ligner grand prix glød og en top placering. Jeg kikkede på producenterne.

1.
Ditte Marie, Riot... mangler endnu mere energi på omkvædet, i stedet for hun bare skråler "Riot..." til nogle mere el. mindre kedelige akkorder der ikke er opløftende magisk energiske m. kant og hele svineriet. Det er det som Svenskerne er gode til.

2.
Anne Ritsmar, Starlight... puha. Først tænkte jeg hvor gammel man skal være for at deltage. Hun ligner en 12 årig på billedet :) Lyder også lidt som en 12 årig. Det er for kedeligt, ingen grand prix energi.

3.
Rasmussen, higher ground... jeg er ikke vild med den. Dog har den alligevel nogle lidt spændende akkorder på omkvædet. Lyder storladet på trommerne, og hele temaet. Men jeg tvivler på en top placering, der mangler noget mere.

4.
Sannie, boys og girls... jeg kan godt lide fløjte lyden der bruges gennem tracket. Det er opløftende og giver mere iørefaldende energi til nummeret. havde fløjten ikke været der, så var nummeret til at smide i skrallespanden. Ligeledes Sannies vokal falset er sjov, og giver noget ekstra lytte kant til nummeret. Det er mit tip til en vinder, selvom jeg nok tager fejl grundet min 80's groove kantede melodi overbevisning.

5.
Sandra, Angels to my battlefield... igen storladet lydende. Jeg savner bare stadig noget spændende energi m. kant. Noget som kan huske.

6.
Lasse Meling, Unfound... af det bedre. Men stadigvæk ikke powerful nok. Måske endnu bedre når man høre hele tracket i fuld længde.

7.
Carlsen, Standing up for love... Tøs-pigerne fejler ikke noget. Men resten er noget glat og flydende, kedeligt at lytte til. Ikke stort nok på kanten, og så "larmer" tracket for meget.

8.
Karui, signals.... Her er vi over i noget groovy, klaskende på beatet. Muligvis for lagt væk fra grand prix stilen, og måske lidt for langsomt/ kedeligt i længden. Men ellers er stilen ret fed.

9.
Rikke Ganer Tolsøe, holder fast i ingenting.... Kedeligt, dårligt produceret ducked pop track, som ikke fungere godt i grand prix sammenhæng.

10.
Albin Freddy, Music for the world... igen lidt fløjte på mellemspillet. Her har betydningen dog ikke meget at sige, da det lyden som en enkelt live fløjtestemme. Derfor er virkningen af live fløjt gemt for meget væk. Det kunne have løftet stemningen lidt på tracket. Nummeret er ikke noget særligt.

SLL

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

MrBacon skrev:WTF, DR ...

Billede

Seriøst, vi skriver 2018. Lortet bliver helt udfaset i 2020 og næsten ingen andre sites har brugt flash i mange år.
Ja - dét er helt forfærdeligt. :censored:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Nå - det er vist kun på Spotify, så må bare høre dem på aftenen.

EDIT: Fandt dem på Telmore musik.
Senest rettet af SustainerPlayer man 5. feb 2018 20:25, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SustainerPlayer skrev:Nå - det er vist kun på Spotify, så må bare høre dem på aftenen.
Der er andre muligheder end Spotify:
https://sonymusic.lnk.to/DMGP18

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

SLL's kommentarer er guld værd :) nærmest det hele er kedeligt og talentløst :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

C-kæden er på isen. Rikke Ganer-Tolsøe er den nye Medina.

Danmark vinder ikke MGP i år. Du læste det her føst.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

SustainerPlayer skrev:Rikke Ganer-Tolsøe er den nye Medina.

av ja - oops

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Fedt - så fik man overstået det på 5 minutter. Gad vidst om det er bevidst med så dårlige vokalister - det er en ynk. Jeg forstår ikke, at man releaser numrene før selve aftenen - det var den eneste grund til at se showet - håbet om bare én god melodi. Nu ved man, at det ikke findes, så man kan spare den tid. Smart og dumt.....

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

# 3 er min personlige favorit. Den vinder ikke, jeg rammer altid nærmest 100% forkert. (Man burde kunne få en præmie for at ramme 100% forkert).
#7 gav lidt mere opmærksomhed, men slet ikke nok til jeg gad høre den igen.
#10 virker også velegnet som MGP sang. Den tror jeg godt kan gøre noget. Men ikke en jeg gider høre igen.

Resten er bras.

#9 Har Medina skiftet navn? Det lyder fuldstændig som hende (ikke 100% stemmelighed men attityde) Og musikken er spot-on! Gaaaab!!!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hvorfor ikke bare lukke og slukke ? :-)
/Dub

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

nej, der er ingen vinder sange her.. og faktisk synes jeg det er umådeligt trist, at man ikke synger på dansk

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

SIDwave skrev:og faktisk synes jeg det er umådeligt trist, at man ikke synger på dansk
Det kan jeg godt være meget enig i - især med den miserable accent, der er hos mange af de ufærdige sangere. Der er sådan lidt øst-pop indover. Gad vide om der arbejdes på det eller man bare må nøjes?

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Med producer hatten på synes jeg det lyder fedt, selv det der er farvet mørkt træder tydeligt frem i HD. Det er om at lure lidt produktionsfif. Det er mest det der er i MGP for mig.

Mht kompositionerne så er det jo artistiske valg, og for mig træder sang nr 2 frem (singer/songwriter er populært nu) med en unik signatur, og sang nr 5 (episk, film lyd) med et aktuelt tema der ligger mange på sinde. Jeg kunne egentlig også godt lide sang nr 3 og sang nr 4 har jo noget, men vi har hørt det før i MGP.

Men der er jo flere nye artister, så meget kommer også til at handle om performance og sceneshow, og det kan dreje meget rundt. Jeg synes der var en lækker uniform lyd på numrene fra masteringen, som virkelig trådte frem denne gang, imø. Det er som om der er kommet en lækker ny komp på som lyder rigtig lækkert, lidt mørk chokolade uden at miste top og som giver dejlig fylde til mixene. Nice!

Må sige at jeg egentlig blev positivt overrasket over samlingen. Det er som det plejer, alt fra suppe steg og is, til bløde ballader og nogle der forsøger at indarbejde tidens populære trends i arrangementerne, og nogle nye artister der skal prøve sig af blandt andre mere rutinerede.

Selv om lyden er super prof og poleret (man kunne måske ønske sig lidt mere MØ spirit ind over det https://jyllands-posten.dk/kultur/musik ... 533418.ece ), så kan man da stadig bevare lidt engagement for at der faktisk er nogen der skriver ny musik og vover pelsen på en scene med den. Hatten af for det.

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Hvor er Fenders og Trax når man har brug for dem? :lol:
Ku' sgu bedre li' da Melodi Grand Prix var en dansktop-konkurrence hvor Keld Heick havde skrevet det hele :lol:

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Min favorit er Karui - Signals
- men det bliver jo nok X-factor dk pigestemme-stilen med ukulele der hiver hr og fru Danmarks stemmer :-)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Nå - der gik vist lidt sur, gammel mand i tråden.

Jeg synes nu MGP er en hyggelig ting. Den danske afdeling har haft svært ved at finde benene efter at MGP er blevet megastort mht antal deltagerlande. Og der mangler nok stadig det, at kunne finde ud af, at forholde sig seriøst til pop og popmusik.

Anyways ... glæder mig mest til det internationale.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Det er sku ikke som da jeg var dreng; Disco Tango ala carte, og godt med garniture flugt og fart!

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Heldigvis!

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg savnede dengang der var folk fra gaden med. Ukendte der pludselig dukkede op med en sang under armen. Der var en eller anden folkelighed over det, som man stille og roligt har pillet ud af det. Spørgsmålet er også hvad man vil med det. Er tanken at vi bare skal have topplaceringer hvert år eller er tanken at man måske med dette store apparat kunne give nye chancen og fortælle historier fra danskernes liv, som ville få betydning på sigt, til gavn for hele landet? Min øjenlæge spillede pludselig en sang han havde sendt ind for mig, da han fandt ud at, at jeg producerede og skrev musik. Han har østeuropæisk baggrund og hele historien omkring ham, var på mange måder fantastisk tv. Min kiropraktor har været i Nashville flere gange og kunne også sende ind.

Vi skal heller ikke høre noget bagvedliggende mere, det er kun interviews på selve aftenen. De siger det er for at give nerve, men det lyder mere som sparepolitik. Jeg synes produktionerne er gode, der er også ok sange med. Men når DR fra højere sted ikke selv prioriterer det her højere, så bliver det desværre ikke til mere end det er. Lidt ligegyldigt.
Deaktiveret

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Du savner bankassistenten, der bliver berømt.

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Holy s....det er skidt. Der er jo flere af dem der ikke kan synge og hvad er der sket med stakkels Wigfields ansigt.

Live kommentar fra konen: hvorfor har hun fået en kimono på hende den tykke. Det er synd :)

Nyt svar