Dansk Melodi Grand Prix 2018

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Re: Dansk Melodi Grand Prix 2018

Indlæg af mikkels »

Hvorfor er der ingen, der har bemærket, hvor meget avicii-nummeret er rippet fra Only Teardrops? Hooket og en del af omkvædet er nøjagtig samme melodi.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

informer er genial!
Hasselhoff har lavet adskillige albums, 2 af dem på tysk

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

SIDwave skrev:informer er genial!
Hasselhoff har lavet adskillige albums, 2 af dem på tysk
Hvilket minder mig om, der også er 1000vis der synes Hansi Hinterseer er genial.... Det respekterer jeg også.
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SIDwave skrev:informer er genial!
Syntes faktisk også den er meget "frisk" ,.. men fuldstændig pinlig turn-off når en stor hvid sne-mand fra CA forsøger sig med JA-lingua

Så hellere Simply Red ,.. han er hvad han er ,.. fesen eller ej :dollargrin:

/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nicolai skrev:Hvilket minder mig om, der også er 1000vis der synes Hansi Hinterseer er genial.... Det respekterer jeg også.
Det er fordi de endu ikke har hørt Heino :-)


/Dub

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

lakris skrev:Lol nr 10 i finalen IMO det absolut dårligste jeg har hørt i år *host*avicii wannabe* med en meget dårlig version og forfærdeligt sidechain indstilling :-)
Ja den sidechain var også ved at drive mig til vanvid. Totalt spoleret nummer.

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

SustainerPlayer skrev:
kandersen skrev:# 3 er min personlige favorit. Den vinder ikke, jeg rammer altid nærmest 100% forkert. (Man burde kunne få en præmie for at ramme 100% forkert).
Gotcha! :-D
Og selvfølgelig gik det helt galt denne gang, fordi jeg ramte.. så der røg den præmie.. det er sgu typisk :dollargrin:

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Nicolai skrev:Det var chokerende elendigt! Beklager hvis jeg træder nogle maskinister over tæerne. Men især Sannie/Whigfields Boys&Girls sang er ikke bare den dårligste grandprix sang jeg kan huske, men IMHO er den muligvis den mest forfærdelige sang nogensinde skrevet... og ja, jeg har både Snows “Informer” og David Hasselhofs album med i beregningen....
Hendes nummer var mindst lige så dårligt som hendes daværende hit 'Saturday night'. Så ingen overraskelse der :lol:

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Smittefar skrev:Jeg forstår ikke vindersangen? Er det fordi han lignede en viking, at folk valgte at stemme tr00 Nordic?
Den var det bedste af de 10. Det siger ikke nødvendigvis så meget om den.

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

DUBTEMPLE skrev:
Jeg er 52 nu ,.. og så det vel første og sidste gang i sin hele udstrækning da jeg var omkring 8-10 år ,..

Derefter har jeg kun hørt de forskellige indslag sporadisk i anden forbindelse, på bilradio, osv,...

Jeg har kun haft EN posetiv oplevelse med det arrangement, eller "melodierne" derfra , og det var da jeg så hvor oprigtig glade og rørte Brdr Olsen blev da de vandt, og jeg læsteom dem i avisen efterfølgende, det varmede på en eller anden måde, at se hvor glade de gamle gubber blev :-)
48 år, og ellers er det her en komplet identisk beskrivelse af mit eget forhold til det, inkl meningen om brdr Olesen, der efter min mening burde fremstå som et eksempel på, hvordan man hiver et MGP nummer hjem og gennemføre det med krop og sjæl.

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Holger skrev:De gammelmandssure kommentarer kommer hvert år og er en del af traditionen... :lol:
Jeg er ikke gammel :dollargrin:

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg synes faktisk det var et bedre show end de foregående år og holdt med Starlight. Men kan da godt se at vikingeshowet kan et eller andet. Nu må vi se
Deaktiveret

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg forstår det ikke helt set fra et økonomisk synspunkt, på trods af MGP-fanboys der køber billetter og lidt tilskud fra licens, så er det da et kæmpe underskud da det ikke bidrager til noget man gider lytte til efterfølgende. Men så drager medierne og fanboys til udlandet når der er europæisk show, hvor proportionerne efterhånden er gået helt over gevind. Skulle vi så være heldige at vinde, så rykker cirkuset til danmark, hvor et kæmpe underskud så igen præsenteres, og selvom mange nok tænker positivt om danmark, så findes der godt nok billigere måder at lave international reklame for landet end det her pjat! What is the point!???
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hald skrev:What is the point!???
Fest og sjov i gaden.

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Hald skrev:Jeg forstår det ikke helt set fra et økonomisk synspunkt, på trods af MGP-fanboys der køber billetter og lidt tilskud fra licens, så er det da et kæmpe underskud da det ikke bidrager til noget man gider lytte til efterfølgende. Men så drager medierne og fanboys til udlandet når der er europæisk show, hvor proportionerne efterhånden er gået helt over gevind. Skulle vi så være heldige at vinde, så rykker cirkuset til danmark, hvor et kæmpe underskud så igen præsenteres, og selvom mange nok tænker positivt om danmark, så findes der godt nok billigere måder at lave international reklame for landet end det her pjat! What is the point!???
Så du siger, at musik er en underskudsforretning, som ikke skal støttes af offentlige licensmidler?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

mikkels skrev: Så du siger, at musik er en underskudsforretning, som ikke skal støttes af offentlige licensmidler?
Nej, jeg siger at Melodi Grand Prix er en underskudsforretning som pga dets underholdningsværdi selvfølgelig skal have lidt licenskroner så længe DR sender det ud til alle der betaler licens, men det skal ikke eksistere alene på licenskroner, det er en skævvridning i antal kr pr seer i mit perspektiv. Vi ser det ikke, det er simpelthen for ringe. Beklager over for dem der har aktier i showet, men det er lidt et one-trick-pony-show.

Syntes jeg at shows som f.eks. X-faktor er underholdende, ja, syntes jeg at de skal skrue et par hak ned for det visuelle niveau så det kan gøres billigere, ja. Jeg tror danmark er et alt for lille land til at fører sig sådan frem med TV-underholdning for andres penge.

Er jeg ekspert og har jeg samlet info nok til at udtale mig om alt dette, nope, bygger mine udtalelser alene på mine snæversynede holdninger, ja... :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det er vel iøvrigt ok at sige musik ikke skal støttes af hverken licens eller andre skatte-kroner, hvis man mener det.

Mere støtte er ikke lig med bedre bedre musik, nogen gange tværtom, man kan de-generere ved at støtte hvor en naturlig død havde været at foretrække

Med støtten kommer også smagsdommeriet, for hvad er så værd at støtte, samt alle røv-slikkerne på jagt efter støtte-kroner

Et ynkeligt syn, begge dele
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg synes det er fin og fair, hvis melodi grand prix skulle eksistere på sine egne økonomiske præmisser.

Jeg er tilhænger af stats-finanseret fjernsyn. Men jeg synes det netop kun skulle være smalle produktioner, man smed "licens"-penge efter.

X-factor, Bagedyst og lign. bør kunne afvikles uden støtte.

Nyt svar