Endu en konstrueret fake-stjerne

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Re: Endu en konstrueret fake-stjerne

Indlæg af Holger »

KristianNielsen skrev:Kan se at Gulddreng er blevet nævnt nogle gange - er der nogen der gider forklare mig om hans "stunt"?
https://www.bt.dk/musik/gulddreng-er-fa ... le-danmark

En ikke-historie efter min mening. Noget helt andet.

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Er det ikke kun mig, der nævner Gulddreng :dollargrin: . Hans stunt var at opbygge en karakter og ingen vidste, hvem han eller DJ Guldsmed var. Der gik lang tid, før det faktisk lykkedes folk at afsløre ham. Ðette på trods af, at der måtte være masser af mennesker i og omkring hans hjemegn, der måtte kunne genkende ham. Min pointe med ham var blot, at ham og hans bagland lagde en strategisk plan for konceptet og det viste sig jo at virke til UG. Alle dem med såkaldt integritet kan jo så sidde og sige, at det ikke bør være nødvendigt som ægte kunstner og bla bla bla. Næh...ikke nødvendigt. Men en god ide tilsyneladende. Og så er den ikke længere.


Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Syntes ikke man kan argumentere med at noget som helst er OK, fordi det "virker", det "virker"også al slå gamle gamle fru Hansen ned, og tage hendes penge, som man mangler, bare man ikke blir snuppet,..

Eller på det lidt mere fredsommelige plan, at brede sig over to parkerings-båse nede i kælderen, samtidig med at andre mangler en plads, det virker, bedre plads til en selv

Begge dele er noget vi, (forhåbentligt), afstår fra, fordi det er ufed stil, og vi har et moral-kodex, basseret på hvad der skader andre, eller helheden,..

Guldreng er noget andet en topic her i tråden, men ok at nævne ham :-)
/Dub

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Holger skrev:
KristianNielsen skrev:Kan se at Gulddreng er blevet nævnt nogle gange - er der nogen der gider forklare mig om hans "stunt"?
https://www.bt.dk/musik/gulddreng-er-fa ... le-danmark

En ikke-historie efter min mening. Noget helt andet.
Det er noget andet, fordi du synes, det er noget andet.

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

DUBTEMPLE skrev:Syntes ikke man kan argumentere med at noget som helst er OK, fordi det "virker", det "virker"også al slå gamle gamle fru Hansen ned, og tage hendes penge, som man mangler, bare man ikke blir snuppet,..

Eller på det lidt mere fredsommelige plan, at brede sig over to parkerings-båse nede i kælderen, samtidig med at andre mangler en plads, det virker, bedre plads til en selv

Begge dele er noget vi, (forhåbentligt), afstår fra, fordi det er ufed stil, og vi har et moral-kodex, basseret på hvad der skader andre, eller helheden,..

Guldreng er noget andet en topic her i tråden, men ok at nævne ham :-)
Det har vi heldigvis lovgivningen til at tage sig af og ikke retfærdighed via selvjustits og egen moral.

Og jo. Selvfølgelig er det da ok at sige, at når noget virker, så gør man brug af det. Pop-skabelon er da et perfekt eksempel på det. Hvis ikke man med ABABCBB opbygning bevidst går efter at benytte et allerede afprøvet sæt virkemidler, så ved jeg ikke, hvad det er. Du blander selvjustits sammen med musik og underholdning. Så længe loven ikke brydes, så er det vel op til én selv, hvad man gør.
Senest rettet af Briannielsen79 ons 24. jan 2018 14:08, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Briannielsen79 skrev:Men her et det jo blot musik og underholdning. Den der elitære tilgang til musik som fandtes for mange år siden er skubbet i baggrunden og det kan vi sidde og tude over forevigt eller vi kan komme videre og holde vores egen musikalske integritet i hævd og lade være med at blive påvirket og bitre gamle mænd.
Hilsen fra en som du måske vil kalde gammel og bitter - men - jeg har brugt hele mit liv i musik og aldrig lavet andet - så for nogen er det bare meget mere end underholdning. Det er, hvad jeg har brugt mit liv på og derfor reagerer jeg på det her fup-nummer. Det er så langt fra musik, som tænkes kan - det handler udelukkende om penge, likes og score damer.
Jeg kan jo måske være ligeglad - men det kan jeg alligevel, for er det de værdier, vi vil give videre til nye generationer? Er det ok med fake-news og grab-them-by-the-pussy? Tingene hænger sammen og afspejler, hvad for en verden vi lever i og hvad vi gerne vil have den skal være. Så for mig er det symbolet på en verden, der er ved at miste fornemmelsen for kultur, smag og værdier. Det står jeg gerne på mål for - og så kan du kalde mig elitær - det vil være en stor ros!:)

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Briannielsen79 skrev:
Holger skrev:
KristianNielsen skrev:Kan se at Gulddreng er blevet nævnt nogle gange - er der nogen der gider forklare mig om hans "stunt"?
https://www.bt.dk/musik/gulddreng-er-fa ... le-danmark

En ikke-historie efter min mening. Noget helt andet.
Det er noget andet, fordi du synes, det er noget andet.
Næh, forklar mig hvordan det er det samme?

I Fætrs tilfælde er der tale om en person der slet ikke er den som synger og i Guldrengs tilfælde opbyggede han en persona, ligesom så mange andre pop og rockstjerner har gjort før ham.

Kæmpe forskel.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Og Gulddreng kan synge....også live!

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Dejligt med en hilsen fra eliten :dollargrin:


Jeg vil ikke lade min personlige mening være udgangspunkt for hvordan verden skal/bør se ud. Jeg har en ide om, hvad jeg synes er ok og ikke og gør mig ikke til dommer over andres holdninger. Jeg tror, at de fleste er enige i et givent moralkodeks, som gives videre fra generation til generation. Men i den ligning skal vi tilknytte foranderligheden og udviklingen. Og de to ting hænger ikke altid sammen.

Men nu er dette her musik og underholdning. Man bør ikke lægge mere i ting end nødvendigt. I så fald bør rap, hip hop, dødsmetal, film om mord osv osv inddrages i ligningen og det blir noget langhåret lige pludselig. Men signaler fra disse ting, kan nogle da i den grad argumentere for er ødelæggende for moralen og kulturen. Men siger man først A skal der osse siges B. Man kan osse vælge at sige, at vi lægger for meget i visse ting og lader det påvirke os. Ansvaret ligger hos os selv.

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

gs-dk skrev:Og Gulddreng kan synge....også live!
Gulddreng kan synge og spille guitar mens han kører på segboard foran et udsolgt Tivoli. Man kan sige meget, men talentet fejler intet:)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Lavede noget i december, hvor han var solist. Meget meget godt. Så fuld respekt herfra.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg synes, det er en meget relevant problemstilling, der bliver taget op her (i trådstart) – især set i lyset af den moderne teknologi, som vi har i dag. Iscenesættelse er vel lettere nu, end det nogensinde har været før.

Jeg synes emnet rummer mange interessante aspekter, der kan diskuteres.


ASPEKT 1 – Er det i orden at lyve?
I første omgang, så leder sagen til spørgsmålet om, hvorvidt eller i hvilken grad vi må lyve overfor hinanden.

Det korte svar på dette spørgsmål er vel, at det kommer an på, hvad vi bliver enige om.

I mange tilfælde accepterer vi usandheder/fakes/iscenesættelser. F.eks. er spillefilm fulde af iscenesættelser, men ingen føler sig snydt og bedraget efter at have set en film, for alle er enige om, at det bare er et skuespil. Rockstjernen i filmen kan formentlig hverken synge eller spille, helten kan reelt ikke slås osv. Men vi er alle enige om, at det gerne må være sådan.

Man kunne også tage sådan noget som folkekirkens rolle i Danmark i dag som et eksempel. For mange menneskers vedkommende er det underforstået, at præstens ord ikke skal tages helt for pålydende men snarere betragtes som en slags skuespil, der efterhånden mest fortsættes for traditionens og hyggens skyld. Heller ikke dette vækker den store forargelse i og med, at de fleste involverede er enige om præmisserne.

Man kunne også kigge på valget af Donald Trump som eksempel… Dette er vel også et udtryk for, at mange mennesker synes, at det er tid til at sænke standarden for, hvor specifik en betydning ord skal tillægges.

I forhold til musik, så skal vi forholde os til, hvor høj grad af iscenesættelse vi kan blive enige om at acceptere, og derfor er det jo grundlæggende en god ide, at vi tager diskussionen blandt os her på Lydmaskinen, der jo forhåbentlig vil komme til at udgøre rygraden i fremtidens musikproduktioner :wink:


ASPEKT 2 – Ordenes udvanding og sprogets degenerering
Jeg synes, det er vigtigt at gøre sig klart, at hvis man accepterer, at man skal have lov at kalde sig sanger, når man reelt ikke gør/kan andet end at mime, så degenererer man altså sproget, idet man i princippet udvander ords betydning. Ordenes betydning flader ud og kan efterhånden betyde hvad som helst – ligesom f.eks. ”Gud” eller ”frelsen” i kirken. En ”spade” kan pludselig også betyde kost eller rive, ”sanger” eller ”musiker” kan nu betyde skuespiller… og den dag man har brug for at præcisere, hvad det er man forsøger at udtrykke, så rummer sproget ikke længere muligheden for det.

Et degenereret sprog gør således vores indbyrdes kommunikation mindre effektiv, og man skal da også lige huske på, at vores højtudviklede sprog er en af de ting, der regnes for at adskille os fra dyrene, og som nok er en af hovedårsagerne til vores store succes i forhold til andre arter. Er det virkelig en god idé, at begynde at gå baglæns her…??


ASPEKT 3 – Hvor går grænsen?
Hvor meget kan man tillade sig at redigere/rette i en optagelse, og så stadig hævde, at man selv har spillet det…? Jeg synes dette er et særdeles relevant spørgsmål med den teknologi, vi har i dag.

Hvis man f.eks. indspiller et instrument i MIDI, hvor meget kan man så tillade sig efterfølgende at rette til i MIDI-sporet og stadig hævde, at det er noget man har ”spillet” og ikke bare ”arrangeret” eller "programmeret"? Og hvad med en audio-indspillet guitar-solo, hvor man har klippet det bedste ud af 20 indspilninger plus klippe-klistret lidt for at det skal lyde mere i takt osv…?


ASPEKT 4 – Musikerens stolthed
Uanset hvad man måtte mene om stolthed, så må ethvert menneske, der har et normaludviklet følelsesliv, som minimum have en stor forståelse for visse musikeres/sangeres følelse af krænket stolthed, i en sag som den, der nævnes i trådens indledning (Fætr).

Hvis Hr. Jensen har kæmpet mange år på universitetet for at læse til læge, og så kommer Hr. Andersen og trækker de samme eksamenspapirer i en automat, bliver ansat som overlæge over Hr. Jensen, får 3 gange mere i løn, render med alle sygeplejerskerne osv., så behøver man altså ikke en doktorgrad i psykologi for at forstå, hvorledes Hr. Jensen nu vil krumme tær. Dette er en helt naturlig reaktion, som man dårligt kan bebrejde Hr. Jensen. Få mennesker ville kunne sige sig fri for en følelse af krænket stolthed i hans sted.

Når man kan noget – f.eks. synge eller spille et instrument – så vil dette ofte være forbundet med en vis følelse af stolthed, og kommer der så nogen, der ikke kan en tiendedel det samme, og dog høster mere ros, anerkendelse og ære end én selv for den slags præstation, så kan det naturligvis føles krænkende på stoltheden. Sådan vil de fleste mennesker have det, om end de måtte være voksne nok til ikke at indrømme det.

Vil man betragte sagen ud fra et retfærdighedssynspunkt, så kan man naturligvis altid vende tingene på hovedet og spørge, om det er retfærdigt, at Hr. Andersen skulle nøjes med at læse til bogholder – han kan jo ikke gøre for, at han er født med mindre begavelse end Hr. Jensen, og han er måske for øvrigt et mere sympatisk, kærligt og hårdtarbejdende menneske. Hvorfor skal han få mindre ære, respekt, belønning, en mindre attraktiv dame osv.?

Er stoltheden okay, eller bør man aflægge den? Sidstnævnte kan i hvert fald blive temmelig svært, da det strider imod nogle meget fundamentale instinktive følelser i mennesker. Er det okay, at den soldat, der har kæmpet dårligst på slagmarken, dekoreres med flest medaljer? Skal den svømmer, der når sidst i mål, have guldmedaljen? Dette ville i hvert fald være en gevaldig udfordring i forhold til, hvorledes mange af os er vant til at tænke. Umiddelbart tænker jeg, at muligvis en ekstremkommunist ville finde den slags meningsfuldt - ”Ikke alle kan synge – dette er uretfærdigt – for at tvinge retfærdighed ned over en ellers uretfærdig verden, må vi hellere foregive at alle kan synge.


ASPEKT 5 – Hvor høj moral kan man forvente i musikbranchen?
Hvis man mener, at det moralsk er for lavt at kalde sig sanger uden at være det, så kan man jo spørge sig, hvor den moralske standard for øvrigt ligger indenfor musikbranchen.

En dygtig sangerinde, der vejer 150 kg og har et asymmetrisk ansigt med mange bumser, vil næppe opnå nær den samme ære og anerkendelse for sin sang, som en der i sit ydre lever godt op til nutidens skønhedsideal men for øvrigt leverer en vokalpræstation der teknisk og lydmæssigt ligger på nøjagtig samme niveau som den andens. Dette har man altså accepteret i flere årtier.

Man kunne også nævne musikunderholdningsprogrammet X-factor, som vel må anses for at være et meget vellidt og accepteret koncept i den store brede befolkning, på trods af at programmet har indeholdt elementer af mobning og unødige ydmygelser af deltagere på landsdækkende TV.

Moral” i musikbranchen er vel traditionelt bare et andet ord for ”hvor mange penge et produkt kan generere”. Måske har dem bag Fætr-konceptet bare fulgt dette moralkodeks? ”Hvis bare der er penge i det, så er det i orden”.


ASPEKT 6 – Det kunstneriske perspektiv
Musik hører under ”kunst”. Hvad kunst er, kan diskuteres, men mange kan nok blive enige om, at ”god kunst” ofte er noget, der skaber debat, vækker reaktioner, får mennesker til at diskutere og revurdere normer, grænser, selvfølger, moral osv. Set i dette lys kunne man argumentere for, at Fætr-konceptet netop er ”god musik” / ”god kunst”, for som det fremgår af denne tråd, så er det da i den grad lykkedes Fætr at sætte en diskussion i gang.

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

donnievandango skrev:
gs-dk skrev:Og Gulddreng kan synge....også live!
Gulddreng kan synge og spille guitar mens han kører på segboard foran et udsolgt Tivoli. Man kan sige meget, men talentet fejler intet:)
Jeg synes faktisk ikke, at hans talent er noget, der kan diskuteres. Han spiller ganske habil guitar, af hvad jeg har set og også lidt klaver, men hans vokal er ganske fornuftig. Autotune er der på alt i dag. Men han har god kontrol. H or meget han så har lavet af sangene og programmeringerne må være usagt.

Men det kunne have været super sjovt, hvis han havde været inde i Platinmand, men der var produktionen simpelthen for ringe.

Mr. Soundman skrev: ASPEKT 1 – Er det i orden at lyve?
I første omgang, så leder sagen til spørgsmålet om, hvorvidt eller i hvilken grad vi må lyve overfor hinanden.

Det korte svar på dette spørgsmål er vel, at det kommer an på, hvad vi bliver enige om.

I mange tilfælde accepterer vi usandheder/fakes/iscenesættelser. F.eks. er spillefilm fulde af iscenesættelser, men ingen føler sig snydt og bedraget efter at have set en film, for alle er enige om, at det bare er et skuespil. Rockstjernen i filmen kan formentlig hverken synge eller spille, helten kan reelt ikke slås osv. Men vi er alle enige om, at det gerne må være sådan.

Man kunne også tage sådan noget som folkekirkens rolle i Danmark i dag som et eksempel. For mange menneskers vedkommende er det underforstået, at præstens ord ikke skal tages helt for pålydende men snarere betragtes som en slags skuespil, der efterhånden mest fortsættes for traditionens og hyggens skyld. Heller ikke dette vækker den store forargelse i og med, at de fleste involverede er enige om præmisserne.

Man kunne også kigge på valget af Donald Trump som eksempel… Dette er vel også et udtryk for, at mange mennesker synes, at det er tid til at sænke standarden for, hvor specifik en betydning ord skal tillægges.

I forhold til musik, så skal vi forholde os til, hvor høj grad af iscenesættelse vi kan blive enige om at acceptere, og derfor er det jo grundlæggende en god ide, at vi tager diskussionen blandt os her på Lydmaskinen, der jo forhåbentlig vil komme til at udgøre rygraden i fremtidens musikproduktioner :wink:
Det er faktisk max en måned siden, jeg så en psykolog sige, at der fandtes undersøgelser, der viste, at alle mennesker lyver. Også dem som ikke vil kendes ved det. Små hvide løgne er også løgne og alle benytter sig af løgne i en eller anden udstrækning.

Nu er du selv inde på kirken i dit indlæg. Verdens største løgn er da, når folk bliver gift eller skal være fadder og sige ja på vegne af et lille barn. Når vi gør disse ting i kirken, så lyver vi, jo, direkte overfor præsten. Det er en gammel religiøs tradition. Skal du f@#ke med mit grundvand, Claes!

Alt det her med løgn osv. Selvfølgelig er det da ok at lyve. Vi gør det jo alle sammen i et vist omfang. Udfordringen ligger i, at vi alle har vores eget kodeks over, hvornår vi selv bestemt mener, at det er forkert og forkasteligt. At folk har tjent penge på at holde på oplysninger osv. har jo altid eksisteret. Det er jo ikke anderledes med musik. Der er blot følelser på spil.
Mr. Soundman skrev:
ASPEKT 5 – Hvor høj moral kan man forvente i musikbranchen?
Hvis man mener, at det moralsk er for lavt at kalde sig sanger uden at være det, så kan man jo spørge sig, hvor den moralske standard for øvrigt ligger indenfor musikbranchen.

En dygtig sangerinde, der vejer 150 kg og har et asymmetrisk ansigt med mange bumser, vil næppe opnå nær den samme ære og anerkendelse for sin sang, som en der i sit ydre lever godt op til nutidens skønhedsideal men for øvrigt leverer en vokalpræstation der teknisk og lydmæssigt ligger på nøjagtig samme niveau som den andens. Dette har man altså accepteret i flere årtier.

Man kunne også nævne musikunderholdningsprogrammet X-factor, som vel må anses for at være et meget vellidt og accepteret koncept i den store brede befolkning, på trods af at programmet har indeholdt elementer af mobning og unødige ydmygelser af deltagere på landsdækkende TV.

Moral” i musikbranchen er vel traditionelt bare et andet ord for ”hvor mange penge et produkt kan generere”. Måske har dem bag Fætr-konceptet bare fulgt dette moralkodeks? ”Hvis bare der er penge i det, så er det i orden”.
Enig. Hvor der er penge at tjene, vil mange folk også gå langt for at få del i kagen. Jeg forstår ikke, hvis det kommer bag på folk. Sådan har det altid været uanset branche. Alle der laver pop efter ABABCBB-skabelon samt samme virkemidler som alle andre, forsøger essentielt på det samme. At få et hit. Hvorfor vil man have et hit? Penge og succes. End of discussion! Hop ned fra kongetronen og mød virkeligheden sammen med os andre, tak :wink: . Der er blot så mange om budet i dag, at de fleste ikke bliver til noget uanfægtet talent eller ej. Derfor går nogle folk også en ekstra km i jagten på de likes og views, som de fleste popmusikere ønsker. Forkert? Næh...hvorfor? De har bare en rigtig god ide til en eller anden form for “happening” for at få opmærksomhed. Hvorfor reklamerer folk for deres firma på biler, skilte osv? Firmaets omtale fra mund til mund burde jo være nok ifølge den ide omkring, at man ikke må gå en ekstra km i jagten på kunder. Same same but different.

I virkeligheden er det eneste, der adskiller musikken og alle andre brancher, at der er følelser indblandet. Følelser fra musikere med såkaldt integritet. Sådan fungerer verden sgu bare ikke og det har den aldrig gjort. Den har ændret sig, ja. Men visse elementer har altid været der. Det er blot menneskets forestillingsevne, som i disse tider får ekstra luft under vingerne hjulpet på vej af teknologiens massive udvikling.
Mr. Soundman skrev:
ASPEKT 6 – Det kunstneriske perspektiv
Musik hører under ”kunst”. Hvad kunst er, kan diskuteres, men mange kan nok blive enige om, at ”god kunst” ofte er noget, der skaber debat, vækker reaktioner, får mennesker til at diskutere og revurdere normer, grænser, selvfølger, moral osv. Set i dette lys kunne man argumentere for, at Fætr-konceptet netop er ”god musik” / ”god kunst”, for som det fremgår af denne tråd, så er det da i den grad lykkedes Fætr at sætte en diskussion i gang.
:dollargrin: :dollargrin: :dollargrin: I dette tilfælde tror jeg ikke, den teori holder :dollargrin: God kunst er måske lige i overkanten. Men ok...måske du har ret alligevel. Ikke alt stor kunst er jo blevet værdsat i nuet. Men fra mit ydmyge perspektiv, så opdagede jeg først ham Fætr og sangen Arne for lidt over en uge siden og det slog mig som lidt for teenage- og plagiat-agtig jagt på likes til min smag. Nu er jeg klar over, at plagiat betyder direkte kopi og det er ikke dét, jeg mener. Det jeg mener er, at der opstår altid efterdønningerne på succes. Aqua f.eks. Så kom der pludselig tusinde grupper, der ville have bid i kagen. For mig at se, syntes jeg slet ikke Fætr var sjov eller cool. Det var plat. Lige så plat som Platinmand, Dan Andersen og alle de andre ser forsøgte at få opmærksomhed på andres succes. Det er bare plat og ikke stor kunst :dollargrin:


Men i dag må vi bare acceptere, at verden har ændret sig radikalt fra da vi voksede op og legede ude på vejen. Selv-iscenesættelse rådyrkes på det groveste. Men så længe ingen bliver skadet eller at det er ulovlig, så kan folk sgu gøre, hvad de vil. Jeg gider bare ikke se på det og gider slet ikke deltage, da jeg ikke har et behov for opmærksomhed. Men der er vi blot forskellige. Jeg drømmer heller ikke om at leve af at spille musik eller at få et hit. Jeg har spillet musik i 22 år og har aldrig villet leve af det eller lave plader osv. Jeg har aldrig udgivet noget, fordi jeg laver musik for min egen skyld og de færreste hører det. Så derfor er jeg måske også lidt udenfor kategori :-D

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Briannielsen79 skrev: Jeg synes faktisk ikke, at hans talent er noget, der kan diskuteres. Han spiller ganske habil guitar, af hvad jeg har set og også lidt klaver, men hans vokal er ganske fornuftig. Autotune er der på alt i dag. Men han har god kontrol. H or meget han så har lavet af sangene og programmeringerne må være usagt.
Det er det præcist det vi mener. Jeg forsøgte ikke at være ironisk, jeg mener helt oprigtig at han er dygtig:)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

donnievandango skrev:Jeg forsøgte ikke at være ironisk, jeg mener helt oprigtig at han er dygtig:)
Hmmm ,... et ærligt og oprigtigt menneske ,... Anno 2018,... det er sgu mistænksomt :-)
/Dub

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

DUBTEMPLE skrev:
donnievandango skrev:Jeg forsøgte ikke at være ironisk, jeg mener helt oprigtig at han er dygtig:)
Hmmm ,... et ærligt og oprigtigt menneske ,... Anno 2018,... det er sgu mistænksomt :-)
:dollargrin:

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

jeg har svært ved at se hvorfor denne tråd er blevet så lang..
man spilder tiden med at tale om en ung fyr uden noget talent.. :)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

SIDwave skrev:jeg har svært ved at se hvorfor denne tråd er blevet så lang..
man spilder tiden med at tale om en ung fyr uden noget talent.. :)
Der var engang én, der udstillede en akvariefisk i en blender.... det gav også megen omtale... :)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

SIDwave skrev:jeg har svært ved at se hvorfor denne tråd er blevet så lang..
man spilder tiden med at tale om en ung fyr uden noget talent.. :)
Måske fordi der er folk, der byder ind uden at sige noget:)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Grænser overskrides hele tiden.

Dette var en grænse for ca. 40 år siden:

"Backup Tapes: Due to the complications of trying to reproduce the music on the album in a live setting and the problem of the heat causing the instruments to go out of tune, the band relied heavily on a tape system as backup. That's not to say that they didn't play live or that the audience was hearing these tapes instead of the band. Tapes were used on some of the parts that could not be played live, such as the intros to Night In The City, Standin' In The Rain and Mr. Blue Sky. Otherwise, the tape music was turned down low and used as a guide for the band to keep in synch. If, perchance, the instruments went out of tune, then the tapes could be turned up to correct any errors. The tapes were not meant to be heard by the audience when the band was playing.

Tapes had been used on previous tours for intros and it was never a problem. But it became a problem on the Out Of The Blue tour, for several reasons. The band was a subject of a 1979 lawsuit from Brass Ring Production, the promoters of the big shows with Heart at the Pontiac Silverdome on August 12th and 13th. This promoter tried to sue the band saying that he paid for a live show but didn't get one. In truth, the promoter was using this as an excuse to get back some lost money due to skyrocketing costs from shoddy local production support and softer than expected ticket sales. An ELO spokeman's response was, "anyone who knows anything knows that a lot of groups use tapes as part of their show." The results of the lawsuit are unknown at this time. Certainly the lawsuit didn't help the band's reputation and brought to the public's attention that they were using these backup tapes. Perhaps because the audience could sometimes hear the tape backup from time to time. Also, because the band was so popular and the tour was so high profile that critics, as they are often wont to do, were using it as a convenient excuse to deride the band. This wasn't helped any by the broadcast on TV of ELO's performance at Wembley Empire Pool in which the original recordings were very heavily mixed over the live performance, making it appear as if the band is simply miming the songs. In any case, by the end of the tour the band had gained an undeserved reputation as a band who mimed to tape on stage."

http://www.jefflynnesongs.com/ootbtour/

Medlemsavatar
KTAS
Medlem
Indlæg: 254
Sted: Farum

Indlæg af KTAS »

@SustainerPlayer
Jeg kender desværre ikke Jeff Lynne og har intet forhold til ham, men teksten er åbenlyst biased. Den er dårligt skrevet og indeholder dumme overdrivelser som "very heavily mixed" i stedet for bare "mixed". Jeg forstår din pointe, men kilden er et partsindlæg - sikkert skrevet af en fan?

Nyt svar