Remastered lyder træls!

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Remastered lyder træls!

Indlæg af Hald »

Til min store forskrækkelse lyttede jeg lige "Kim Larsen - Guld og grønne skove" albummet på Apple Music, og det lød mega skod og manglede den lyd jeg var vokset op med, energiforladt og med irriterende hypet diskant.

Jeg kan så godt leve med at nogle har taget det misforståede valg og udgivet albummet som remastered.... MEN!!!! Hvor er det gamle, det har de taget væk. Det er jo en katastrofe hvis folk ødelægger historiske "mesterværker" på denne måde og erstatter det med LÅRD. Jeg er chokeret, og skuffet.

Er der en der kender en som vil tage kontakt til folkene bag og få det fixet, remastered eller ej, den gamle skal op igen. :!: :!: :!:

Billede
Senest rettet af Hald fre 19. jan 2018 10:00, rettet i alt 1 gang.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det er mange år jeg har hørt Kim Larsen, så mit sammenligningsgrundlag er nok ret skidt.

Men jeg synes det lyder meget mindre klemt end når jeg ellers har hørt det hjemme til forskellige pose-fester.

Jeg vil endda sige jeg synes han tager sig bedre ud.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ærgerligt. Aner ikke hvem der har lavet det, men tidligere Kim Larsen remasters er lavet af en som hedder Jørgen B. Behrensdorff.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Hald skrev:"mesterværker"
Du missede totalt chancen for at bruge "masterværker".

Nyt svar