Remastered lyder træls!

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Remastered lyder træls!

Indlæg Skrevet: 18. jan 2018, 22:10

Til min store forskrækkelse lyttede jeg lige "Kim Larsen - Guld og grønne skove" albummet på Apple Music, og det lød mega skod og manglede den lyd jeg var vokset op med, energiforladt og med irriterende hypet diskant.

Jeg kan så godt leve med at nogle har taget det misforståede valg og udgivet albummet som remastered.... MEN!!!! Hvor er det gamle, det har de taget væk. Det er jo en katastrofe hvis folk ødelægger historiske "mesterværker" på denne måde og erstatter det med LÅRD. Jeg er chokeret, og skuffet.

Er der en der kender en som vil tage kontakt til folkene bag og få det fixet, remastered eller ej, den gamle skal op igen. :!: :!: :!:

Billede
Senest rettet af Hald 19. jan 2018, 10:00, rettet i alt 1 gang.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 9 år med ørene i lydmaskinen -
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2300

Re: Remastered lyder træls!

Indlæg Skrevet: 18. jan 2018, 23:10

Det er mange år jeg har hørt Kim Larsen, så mit sammenligningsgrundlag er nok ret skidt.

Men jeg synes det lyder meget mindre klemt end når jeg ellers har hørt det hjemme til forskellige pose-fester.

Jeg vil endda sige jeg synes han tager sig bedre ud.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 19. jan 2018, 00:52

Ærgerligt. Aner ikke hvem der har lavet det, men tidligere Kim Larsen remasters er lavet af en som hedder Jørgen B. Behrensdorff.
Brugeravatar
MrBacon
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 19. jan 2018, 07:56

Hald skrev:"mesterværker"

Du missede totalt chancen for at bruge "masterværker".

Tilbage til "Branche & Teori"