DJ: Håndtering af ønsker og folk der ønsker sange

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Default avatar
tanglad
Medlem
Indlæg: 38
Sted: Roskilde

DJ: Håndtering af ønsker og folk der ønsker sange

Indlæg af tanglad »

Hejsa

Er forholdsvis nystartet inden for mobil disko. Hvad er jeres meninger om musikønsker og hvordan håndterer I det når I er ude at spille?

Jeg syntes som udgangspunkt det er ok at folk ønsker. Ofte kommer der noget ret fedt som man måske ikke lige havde tænkt på at spille. Det kan til tider dog være lidt for belastende med alle de ønsker. Der står nogle gange en rand af mennesker omkring pulten med deres ønsker. Man kan jo ikke nå at spille alle ønsker.

Vi har nogle gange gjort det at vi har stukket folk en iPad i hånden med Spotify. Så kan de selv finde deres sang og lægge den på en playliste, som vi så kan plukke fra. Det er nemmere end at stå og høre hvad de vil ønske når der er larm og fest og man alligevel ikke kan høre en skid.

Det er svært at sige nej til folk syntes jeg. Når man tager i mod ønsker fra et par stykker, så kan man vel ikke sige nej til de 50 næste ønsker.

Hvad er jeres oplevelser med det emne?

Hilsen Tommy

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

ønsker kan ødelægge din plan, hvis du har en playliste/plan mix/setup - så du ku jo fortælle publikum at de har ønsker i 10 min, så de alle kommer på en gang. istedet for at de kommer rendende hele tiden :)

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

"Den har jeg liiige spillet".

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Tror desværre lidt at det er gamet, inden for mobil-verdenen. Du kan jo eventuelt snakke med bookeren, om hvad forventningen er - tænker at det i sidste ende er dem som skal pleases. Så kan du jo lufte muligheden for ikke at tage imod ønsker, og se hvad der sker.

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Spørg på www.djz.dk.

Nyt svar