Hip Hop Kollektiv

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Perk Psi
Groupie
Groupie
Sted: Danmark

Hip Hop Kollektiv

Indlæg Skrevet: 23. okt 2017, 11:52

Hej alle.
Jeg laver mange halve beats og skriver mange halve tekster. Jeg er den bedste, lol, til begge ting, men siden jeg sjældent kommer videre fra at have lavet/nedskrevet på en rigtig god idé. Når jeg er sammen med andre mennesker, stiger min inspiration og jeg tænker, at de fleste har det sådan.. Jeg har for nyligt opdaget et Amerikansk hip-hop kollektiv ved navn BROCKHAMPTON, som laver hip hop-musik. De mødtes online, på et Kanye West fan-forum, hvor en af dem havde lavet et opslag for at høre, om folk kunne være interesseret i at gøre som de endte ud med gøre.. De endte ud som en samling af 18 mennesker, blandet af lydmagere, rappere, sangere og designere; de har siden Juni færdiggjort og udgivet to hele albums: SATURATION og SATURATION II. I december har de planer om at udgive SATURATION III.. Det er fandeme produktivt!
Geniet forstærkes uden tvivl, i deres tilfælde.

Så... formålet med mit opslag her er vel..: Er der nogle "unge" kunstnere her i Danmark, der kunne have mod på, at smide hvad de har bag sig, for at se hvad der sker når man blander geni på denne måde.
Når jeg kalder titlen for tråden "Hip Hop Kollektiv" mener jeg selvfølgelig ikke at ekskludere pop, punk etc..eller malere, for den sags skyld. Tværtimod tror jeg kun at modsætninger ville give ekstra signatur.

-Til alle jer, der læser dette, men ikke har lyst til et sådan projekt, kunne jeg meget godt tænke mig, måske, at høre om i har en idé til, hvordan man ville kunne stable lignende på benene :)
Perk Psi
Groupie
Groupie
Sted: Danmark

Re: Hip Hop Kollektiv

Indlæg Skrevet: 1. nov 2017, 13:18

Bump
Brugeravatar
Joachip
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Vesterbro

Re: Hip Hop Kollektiv

Indlæg Skrevet: 2. nov 2017, 16:42

Det er lidt svært at sige når man aldrig selv har hørt om begrebet "hiphop kollektiv" før.

Det nærmeste jeg måske kan komme ville være Bolsjefabrikken som vistnok ligger ude ved Mayhem på Nordvest (d.v.s. København). Men det er vist ikke specifikt hiphop... bare en masse kreative mennesker der laver ting. Jeg ved ikke engang om det er aktivt endnu, for det er næsten 10 år siden jeg lærte Bolsjefabrikken at kende.

Illutron båden som ligger ude ved det gamle B&W skibsværft er også et interessant sted hvor der sker en masse kunst-agtige ting, men det er endnu mindre hip hop-agtigt.

Alternativt skal man gå efter noget mere specifikt musikrelateret samarbejde. Der er jo andre herinde der laver rap, har jeg lagt mærke til.

Tilbage til "Branche & Teori"