Hvilken betydning har en manager for jer

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Hvilken betydning har en manager for jer

Indlæg af donnievandango »

Hey Venner

Jeg har grublet over det her de sendeste dage, og tænkte at stille spørgsmålet herinde, da jeg tror mange lydmaskinister har grublet lidt over det samme.

Ser I, som lydmaskinister er vi en lille gruppe mennesker der bruger stort set al vores tid på at compresse snares, se Pensados Place eller A/B teste mikrofoner. Men mange af os har en indre Max Martin i maven, og sidder derfor derhjemme med et uforløst talent, så hvordan kommer vi egentlig ud over kanten?

Jeg har ofte været af den overbevisning at det ikke har noget med talent at gøre, eller rettere, du skal have talent for at "klare den", men talent vil jeg næsten sige at vi alle besidder. Det er altså ikke mængden/ graden af talent der er altafgørende, men hvad er det så?

Jeg har tænkt meget over management i denne forbindelse. Jeg har set nogle viiiiirkelig talenfulde og arbejdsomme mennesker blive overhalet af folk der var både mindre dygtige og mindre arbejdsomme, men havde en manager der arbejdede i det skjulte.

Nu vil jeg gerne høre jer til hvad I tænker om management. Er det need to have, eller nice to have, eller er det noget dovne artister/producere har? Og hvad tænker i managers, skal det være en proffesionel, kan det være en god ven, hvilken deal skal man lave, og hvad forventes der af en manager? Og hvor finder man en manager, hvis man gerne vil have en ekstern?

Hvad tænker I?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

donnievandango skrev:Jeg har set nogle viiiiirkelig talenfulde og arbejdsomme mennesker blive overhalet af folk der var både mindre dygtige og mindre arbejdsomme, men havde en manager der arbejdede i det skjulte.
Det er ret spot on det der, det er ikke altid det bedste produkt der bliver solgt, "for det sælger sig selv" attituden er ofte drivkraften, men de produkter der har sultne og dygtige sælgere kan prakke folk alverdens ting på og lave aftaler med de rigtige mennesker fordi det er deres spidskompetence. Hvis man havde en sælger/manager der utrætteligt skyder på alt der er at skyde på, rammer de mere end dem der ikke gør.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Snakker vi nu en sælger eller en decideret manager. Ingen tvivl om, at man kan være uendeligt teknisk dygtig, men hvis man ikke formår at sælge, networke og fokusere sit arbejde, så kommer man ingen vegne.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Jeg tænker lidt på en manager som en person der både har en projektlederkasket på, samt en sælgerkasket

Nyt svar