Youtube-eksponering

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Youtube-eksponering

Indlæg af mediumaevum »

Jeg uploaded et nummer for 4 dage siden, og den har i skrivende stund kun 28 visninger.

Generelt har jeg lagt mærke til, at for hver gang jeg uploader går min nye-video-eksponering drastisk ned. Hvor jeg for f.eks. 2 år siden kunne uploade noget, og få 100 visninger inden for få dage (uden at gøre noget), til nu at være under 50. Iøvrigt er de 28 visninger udelukkende fordi jeg har jeg gjort noget aktivt på andre fora for at eksponere det.

Er der en bestemt årsag til denne lav-eksponering? Jeg har tidligere klaget over at manglende eksponering, men nu synes jeg da den er helt gal.

Når jeg kigger i omdømme/copyright osv. er der intet galt, men alligevel kan jeg ikke lade være med at tænke på, om min kanal er udsat for en form for negativ-eksponering i Youtube's eksponeringsalgoritme (kontroversielle (læs: diskriminerende osv.) kanaler bliver jo ikke eksponeret så meget som ikke-kontroversielle). Men jeg synes da bestemt ikke jeg uploader noget kontroversielt...

Er der nogen her der kender lidt til hvordan eksponering foregår på youtube og hvordan man fremmer det?

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Du vil nok få mere ud af at uploade noget kontroversielt - det kan jo også hurtigt blive for konventionelt, så det er svært at blive lokket tilbage.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Clickbait bølgen, lad os sige at du laver en video om en borg, og folk der søger på borge ser den, masser af views.
Nu laver du så en ny video om en borg, denne gang er det sjovt nok de samme typer der søger på borg, men genkender din youtube konto, og hvis ikke de fik hvad de ønskede sidste gang, trykker de måske ikke på din video denne gang.

Søgeord, forsidegrafikken, beskrivelsen osv har en del at sige, men hvis man vil have den vist til mange personer, kan man ikke bare sidde hjemme og vente på at telefonen ringer.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Præcis, ordenlig tagging, titler, beskrivelser og thumbnails gør en del. Men uden at vide hvilken slags videoer det er, kan det jo også være at den generelle interesse for emnet er dalet, eller at der er kommet flere konkurrenter til.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

mediumaevum skrev:Iøvrigt er de 28 visninger udelukkende fordi jeg har jeg gjort noget aktivt på andre fora for at eksponere det.
Jeg tror ihvertifald at en aktiv indsats er vigtig. Så bare spam løs til højre og venstre!
At gøre opmærksom på sig selv er arbejde, men jeg er ret sikker på at det er vigtigt at gøre.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

du får delyttere der kan li din slag musik, og resten får du ikke.
du kan købe for 200 kr google reklame og pumpe din video fra 200 til 2000 views.. men er det "blivende" nye lyttere der vil følge dig i al evighed ?
sjældent, medmindre du er hamrende populær og er med på det nyeste natklub musik :)

du får de lyttere du har, og det er dem der kan li din middelalder musik lavet med stift computerorkester.
og der er dem der er, og ikke andre.

jeg har en ven der er verdensberømt og alle kender hans musik.... han tjern kun 3000 kr om året på det :)

velkommen til verden.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

hvis du tagger dine videro klogt med de korrekte ord, dukker den op ved siden af lignende musik, og sammen med noget i andre genrer.
eksempel: skriv (tags)

electronic music, music, meideival, classical, orchestra, knight of the round table, mopnty python

nu har du en chance for at din middelalder musik dukker op lige ved siden af monty python klip med de skøre riddere, hvilket jo er sindssygt påpulært.
ved at have tag music, og electronic musik, dukker det op i nærheden af andet musik som ikke er i samme stil.

prøv at begyde at tænke over gode og smarte tags - de har bragt min videor meget videre, end hvis jeg bare skrev electronic, trance og house (der er jo milliarder afdet)

Nyt svar