Juli 2017 - Omkring Soundclouds fremtid

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Juli 2017 - Omkring Soundclouds fremtid

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har sat måned på i overskriften så det måske er lettere at følge udviklingen.

Jeg har været delvist fraværende fra fb i de sidste par måneder, så det er begrænset hvad jeg støder på af nyheder af den vej, men det her poppede lige op hos mig her til aften.

Lang historie kort:
Soundcloud har fyret 40% af deres ansatte.
En fortolkning af en rapport sagde, at de havde råd til at køre 50 dage endnu.
Chance The Rapper har umiddelbart smidt nok penge i til at Soundcloud er reddet, for nu.

Læs mere her. I kronologisk rækkefølge:
http://www.factmag.com/2017/07/13/sound ... oney-left/
http://www.youredm.com/2017/07/14/chanc ... oundcloud/

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hva hulen laver alle de mennesker hos Soundcloud?

Selv om jeg faktisk bruger soundcloud en del, så må jeg indrømme, at de tekniske løsninger er så ringe, så jeg kigger efter noget andet.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Haha ... Chance the Rapper kan sgu da hverken gøre fra eller til. Han er god for omkring $9M - det betyder intet for et firma som SC, om han så skulle give dem alle hans penge. Tvivler på at han har noget med noget at gøre.


https://blog.soundcloud.com/ skrev:Hey everyone,

There’s an insane amount of noise about SoundCloud in the world right now. And it’s just that, noise. The music you love on SoundCloud isn’t going away, the music you shared or uploaded isn’t going away, because SoundCloud is not going away. Not in 50 days, not in 80 days or anytime in the foreseeable future. Your music is safe.

Along with each of you, we’ve built this incredible creative community of artists, podcasters, DJs, producers and more who are the driving force in pushing culture forward in the world. That’s not going to change. Last week we had to make some tough decisions to let go of some of our staff, but we did this to ensure SoundCloud remains a strong, independent company.

Thank you for the outpouring of love and support. Some of you have asked how you can help–spread the word that we’re not going anywhere and keep doing what you’re doing–creating, listening, uploading, sharing, liking, and discovering what’s new, now and next in music. SoundCloud is here to stay.

Peace,
Alex

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Yahoo og Myspace er her også stadig.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SoundCloud var måske et ok investerings objekt?
Taget i betragtning, at de har overlevet i 7 år, og vi stadig snakker om dem, så ligger der måske noget værdi i brandet. Så er det "blot" om at ændre måden man tjener penge på.

Medlemsavatar
MichaelJørgensen
Forum Donator
Indlæg: 210
Sted: Odense

Indlæg af MichaelJørgensen »

Som jeg kan forstå, er der ikke nok betalende brugere på SC, hvilket naturligvis har en stor økonomisk betydning. Det kunne være SC skulle kigge på deres forskellige abonnementer.. Nu har jeg selv det billige pro-abonnement - og hvis jeg skal opgradere til pro-unlimited, skal der enten flere fordele eller en lavere pris til.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hvis de skal fremstå "pro" skal de i hvert fald gøre noget ved al det bot- og bloat-gylle, der udgør 90% af "aktiviteten" på sitet.

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

SustainerPlayer skrev:Hvis de skal fremstå "pro" skal de i hvert fald gøre noget ved al det bot- og bloat-gylle, der udgør 90% af "aktiviteten" på sitet.
:thumbup: 8-)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

jeg har ikke oplevet ret meget spam, og bot. det er minimalt.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

De fleste private beskder og friend requests jeg får på soundclown er desværre bot'er og spam.

Og så synes jeg godt de kunne skifte til noget lidt bedre end 128 kbit mp3.

Men først og fremmest synes jeg de burde slå den der sindssygt irriterende ting fra, hvor den pludselig begynder at spille et helt andet track efter man har hørt noget til ende. At gå direkte fra et blidt ambient nummer til pumpet happy hardcore kl. 1 om natten har været ved at give mig et slagtilfælde et par gange. Automatisk playlist er sjovt nok, men det bør den ondelynemig være slået fra per default.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Joachip skrev:Men først og fremmest synes jeg de burde slå den der sindssygt irriterende ting fra, hvor den pludselig begynder at spille et helt andet track efter man har hørt noget til ende. At gå direkte fra et blidt ambient nummer til pumpet happy hardcore kl. 1 om natten har været ved at give mig et slagtilfælde et par gange. Automatisk playlist er sjovt nok, men det bør den ondelynemig være slået fra per default.
Min ven der har label har opdaget meget interessant musik ved at soundclouds autoshuffle playliste ting bare har kørt. Men ja, det ville da være fint at kunne lave en præference, som på youtube hvor autoplay af næste video kan slåes til eller fra.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Joachip skrev:happy hardcore
Hvis bare jeg var så heldig.

Det er altid sådan noget, "nåeh, du har lyttet super dope undergrunds shit - her er noget KSHMR" agtigt for mig.

I øvrigt - jeg lavede happy hardcore for år tilbage, nu er jeg igang med lidt DnB og det er altid det samme. Jeg ender med at smide en masse happy hardcore elementer indover - nu har jeg prøvet at stoppe mig selv i tide denne gang, men det er sgu stadig lidt happy hardcore ... prøver at smide det afsted til label alligevel - det er bare til en compilation alligevel og under nyt pseudo. Sorry for ot.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg har skam intet problem med happy hardcore. :-D
Men man skal ligesom være i humør til det...
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins


Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Jeg har kun nogle gamle produktioner på Soundcloud, men for mig er det musikkens Facebook, hvor jeg fra kontoret kan følge med i hvad andre laver, og dele private tracks, pitche playlister ol. Jeg synes især at muligheden til at dele tracks privat er anvendelig, og det er fedt at det er gratis, så det vil være ærgerligt hvis de ikke klarer skærene!

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Er der noget alternativ til Soundcloud, hvis (eller når) de drejer nøglen om? Også i forhold til integration og understøttelse af afspiller på f.eks. facebook?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Der er mange filer jeg blot smider på min hjemmeside i et bibliotek for sig selv, så kan jeg give stien til dem der skal hører det, og de fleste browsere i dag kan afvikle mp3, så jeg kommer ikke til at savne det ret meget. Dropbox har vel lidt samme mulighed for folk der skal dele noget lyd på et forum eller mail.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Seskho skrev:Er der noget alternativ til Soundcloud, hvis (eller når) de drejer nøglen om? Også i forhold til integration og understøttelse af afspiller på f.eks. facebook?
Hvad med https://audiu.net/home
https://hearthis.at/
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO



Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Rigtige mænd tager ikke backup - de græder rigtig meget

eller, måske skulle du gøre det i dag.

Jeg gør ikke. Nedsmeltning og mistet data kan være sundt for kreativiteten. Græder bare lidt og starter bare forfra.

https://www.digitalmusicnews.com/2017/0 ... -24-hours/
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Hvor rykker vi så hen? :-)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Youtube har længe været min favorit.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SoundCloud Secures Significant Investment Led by The Raine Group and Temasek

http://press.soundcloud.com/157811-soun ... nd-temasek

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Cool

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar