4Sound i knæ

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Brugeravatar
lakris
Forum Donator
Forum Donator
Sted: CPH, Denmark

Re: 4Sound i knæ

Indlæg Skrevet: 16. jul 2018, 09:03

4 gode oplevelser og så den sidste :-)
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg Skrevet: 16. jul 2018, 09:11

Tsk-tsk, det kan jo så være der er "sket noget" siden engang sidste år, altså de seneste få måneder, mine forventninger er sgu på et minimum, og jeg oplever de fleste andre steder jeg handler som posetive, eller meget posetive

Aldrig noget at sætte en finger på de måske 100 gange jeg har handlet hos f.eks. Thomann og Musicstore

Go figure
Brugeravatar
Joachip
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Vesterbro

Indlæg Skrevet: 16. jul 2018, 10:01

Deres hovedtelefon-setup er rigtigt nok ganske slapt, og man bør ikke reklamere med at man har en vare på lager, hvis den tager flere uger at skaffe. Det er en no-brainer at man ikke skal skuffe kunderne.

Jeg vil nu stadigvæk mene at butikken er 100x federe end den var i 90erne. Dengang var der en mystisk stemning i butikken. SuperSound var mindst lige så slem iøvrigt. I dag er 4sound helt modsat, og jeg har tit stået og nørde-snakket med dem om alt muligt.
Brugeravatar
mikkels
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Farum

Indlæg Skrevet: 16. jul 2018, 10:57

Joachip skrev:Deres hovedtelefon-setup er rigtigt nok ganske slapt, og man bør ikke reklamere med at man har en vare på lager, hvis den tager flere uger at skaffe. Det er en no-brainer at man ikke skal skuffe kunderne.

Jeg vil nu stadigvæk mene at butikken er 100x federe end den var i 90erne. Dengang var der en mystisk stemning i butikken. SuperSound var mindst lige så slem iøvrigt. I dag er 4sound helt modsat, og jeg har tit stået og nørde-snakket med dem om alt muligt.

Er det ikke bare dig, der er blevet ældre?
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg Skrevet: 16. jul 2018, 14:10

DUBTEMPLE skrev:Måske det nye status-symbol:

"hvem kan kaste flest penge i et sort hul"

25 mille, formøblet på 4 år, deres anstrængelser har så sandelig båret frugt, den slags kommer kun med en målrettet vedholdend indsats,..

Nu kommer "far" så med belønningen :-)

(the game must go on)

https://finans.dk/erhverv/ECE10754246/d ... riber-ind/

Ufatteligt iøvrigt at de igen og igen estimerer forkert, selv ud i den helt nære fremtid, altså udkommer med nedslående meldinger om forventet overskud, hvorefter de så endu engang kommer i mål med et flot underskud, well, måske det "smutter" for dem igen i år, måske bare røgslør for at narre fjenden, når de igen taler om overskud i 2018 :-)

Er sikker på de skal nok klare den, de gør sig da virkelig umage
Vedhæftede filer
money-hole.jpg
money-hole.jpg (116.85 KiB) Vist 367 gange
Brugeravatar
Joachip
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 16. jul 2018, 18:17

mikkels skrev:Er det ikke bare dig, der er blevet ældre?
Det er muligt de pure afviste at jeg måtte få demonstreret varerne fordi jeg virkede for ung. Jeg har været i starten 20erne dengang. Men det synes jeg heller ikke er god service.

Og i Aage Jensen har jeg oplevet at komme ind hvor der mere eller mindre havde været en form for slagsmål eller ihvertifald vanvittigt intens stemning ude bagved. Og der stod jeg så sammen med bassisten fra bandet Ibens og ville købe en sampler til 17000 kr. (ingen betjening i sigte), da der pludselig styrter en person ud fra baglokalet - stærkt ophidset og ildrød i ansigtet og forlader bygningen. Wtf?

Seriøst, jeg har aldrig nogensinde set noget lignende i nogen andre butikker. At købe musikudstyr i København i 90erne var et galehus... med mindre man gik til Musikbutikken på Øster Farimagsgade, for der var de helt vildt flinke. Tingene var dyre, udvalget var minimalt, men nethandel var ikke rigtigt noget jeg kendte til dengang, så jeg måtte leve med merprisen. MusicMania i Malmö gav også helt fantastisk betjening. Så jo, måske var det min alder... men det var åbenbart kun et problem hos Aage og Super Sound.
Brugeravatar
mikkels
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Farum

Indlæg Skrevet: 16. jul 2018, 20:15

Joachip skrev:
mikkels skrev:Er det ikke bare dig, der er blevet ældre?
Det er muligt de pure afviste at jeg måtte få demonstreret varerne fordi jeg virkede for ung. Jeg har været i starten 20erne dengang. Men det synes jeg heller ikke er god service.

Og i Aage Jensen har jeg oplevet at komme ind hvor der mere eller mindre havde været en form for slagsmål eller ihvertifald vanvittigt intens stemning ude bagved. Og der stod jeg så sammen med bassisten fra bandet Ibens og ville købe en sampler til 17000 kr. (ingen betjening i sigte), da der pludselig styrter en person ud fra baglokalet - stærkt ophidset og ildrød i ansigtet og forlader bygningen. Wtf?

Seriøst, jeg har aldrig nogensinde set noget lignende i nogen andre butikker. At købe musikudstyr i København i 90erne var et galehus... med mindre man gik til Musikbutikken på Øster Farimagsgade, for der var de helt vildt flinke. Tingene var dyre, udvalget var minimalt, men nethandel var ikke rigtigt noget jeg kendte til dengang, så jeg måtte leve med merprisen. MusicMania i Malmö gav også helt fantastisk betjening. Så jo, måske var det min alder... men det var åbenbart kun et problem hos Aage og Super Sound.

Min pointe var netop, at servicen var dårlig dengang. Nu bliver man bare ikke talt nær så meget ned til, hvis man er ældre og har lidt mere styr på sine ting. Så man oplever den dårlige service i andre henseender, såsom ligeglade ekspedienter, der ikke rigtig gider gøre deres arbejde.

Jeg var derned for et halvt års tid siden for at købe to cajoner i trommeafdelingen. Jeg gik forbi tre ekspedienter ved disken, der stod og sludrede, smilede til dem og gik ned i kælderen for at prøve cajonerne. Jeg sad dernede i 20-30 minutter og prøvede frem og tilbage. PÅ INTET TIDSPUNKT VAR DER EN EKSPEDIENT, DER TILBØD SIN HJÆLP. Jeg kunne høre, de snakkede og grinede oppe i butikken. Jeg fandt dem, jeg skulle bruge og gik op for at betale. Mens den ene hentede dem på lageret, spurgte jeg lidt henkastet den anden ekspedient, om han vidste noget om seidingsystemet på denne cajon. Det viste sig, at han vidste vildt meget om det og kunne forklare længe om de forskellige versioner. Han havde åbenbart ikke syntes, det var vigtigt at fortælle mig, før jeg allerede havde købt cajonen efter 30 minutters alenetid. Hvis jeg havde været butikschef i den butik, ville jeg eddermaneme skamme mig.
Brugeravatar
Joachip
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 16. jul 2018, 20:34

Wow. :dollargrin:
Men det er trommeafdelingen. Der har jeg kun været inde to gange. Det er jo normalt synth/studie tingene jeg har gået efter, og der synes jeg de er lidt mere på dupperne.

Man skal nok selv opsøge dem, hvis man har spørgsmål - lidt a'la et supermarked. Men i det mindste får man svar. Det gjorde man ikke i 90erne.
casperandtheghost
Gearslæber
Gearslæber

Indlæg Skrevet: 22. jul 2018, 18:03

Jeg synes, at de er ved at få super meget styr på det hele.

Den nye generation af medarbejdere er engagerede og vidende.

Den nye butik er meget inspirerende, og man kan sagtens fortabe sig i et par timer IMHO.

Deres priser er også blevet langt mere konkurrencedygtige, og man kan ofte forhandle sig til en god pris.

Jeg er selv gået fra ekslusivt at handle hos Thomann. I dag køber jeg størstedelen af mit gear hos 4Sound.
Brugeravatar
Joachip
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 6. aug 2018, 18:18

Nå, så var jeg lige hele 4sound rundt igen, fordi jeg har ferie. Trommeafdelingen er blevet meget større, men der var folk der var på ferie, så ham der passede trommeafdelingen fik pludselig absurd travlt da det blev hen mod fyraften, og alle kunderne begyndte at dukke op fordi de selv havde fået fri (jeg gætter på det var derfor der pludselig blev fyldt). Der var måske ikke helt så meget percussion, som jeg kunne have ønsket. Det var mere straight up almindelige trommesæt. Jeg synes også butikken virkede større end den plejer. Enten har de fået åbnet op for nogen ekstra rum, eller også har jeg unlocket nogen secret levels.

Der er også kommet et meget bedre lytterum til monitor speakers end tidligere. Det er ikke perfekt, men absolut bedre end før, og ham der stod der havde godt styr på det, og jeg fik lov at høre lige hvad jeg havde lyst til.

Billede
Selv luftguitaren hang klar på væggen, dog uden nogen pris angivet.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Indlæg Skrevet: 6. aug 2018, 18:20

Joachip skrev:Selv luftguitaren hang klar på væggen, dog uden nogen pris angivet.

Det er en luftbas! :wink:
Intet clip-plugin på min masterbus. Tak!
Brugeravatar
Joachip
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 6. aug 2018, 18:22

Jeg skal vist have briller.
Brugeravatar
lakris
Forum Donator
Forum Donator
Sted: CPH, Denmark

Indlæg Skrevet: 6. aug 2018, 18:50

Jeg var lige inde og se det nye i dag, det er blevet meget godt - og det hele hænger sammen :-)
Brugeravatar
tomcat
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg Skrevet: 8. aug 2018, 00:09

Enten har de fået åbnet op for nogen ekstra rum, eller også har jeg unlocket nogen secret levels.
:) :lol: :dollargrin:
G4/ 466MHz * * til musik produktion: OS 9.2.2 /LAP 4.81 * * til alt andet: win7 på en HP laptop

Tilbage til "Branche & Teori"