4Sound i knæ

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Re: 4Sound i knæ

Indlæg af DUBTEMPLE »

Helt fint det er slut ,...

Og tænker mig navnet er for skam-redet til at vi vil se noget nyt startet op på resterne

Bliver der noget nyt, i København, så håber jeg det blir helt nye folk, og helt nyt koncept,...


Godt jeg "kun" købte en Røde mikrofon her senest, nu hvor både butik. og importør, er konkurs
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

DUBTEMPLE skrev:Helt fint det er slut ,...

Og tænker mig navnet er for skam-redet til at vi vil se noget nyt startet op på resterne

Bliver der noget nyt, i København, så håber jeg det blir helt nye folk, og helt nyt koncept,...


Godt jeg "kun" købte en Røde mikrofon her senest, nu hvor både butik. og importør, er konkurs

Jeg tænker det er ved at være slut med fysiske butikker i musikbranchen, så tror ikke nogen er dum nok til at starte udstillinger op igen, der ikke giver afkast!!! Man bliver gratis prøverum for internettet, så hvad end nyt der kommer, så bliver det en dødsejler.
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Joachip skrev:
SustainerPlayer skrev:
Jeg har en Ibanez JEM, der er skrigende lysegrøn - det må være nok... Jeg er jo ikke sådan en farverig type :lol:
Ellers kan du bare stille den her. Jeg er ekspert i guitarer i pang-farver 8-)
Nu bliver man jo næsten nysgerrig efter et billede af samlingen! :-D
:) Her er et par fotos:
http://mrdeepman.com/take-a-look-at-my-studio.html

Der er kommet enkelte ting siden jeg tog disse billeder... Af guitar er der kommet en Fender American Standard Precision Bass 3-color Sunburst med rosewood fretboard.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

...den lysegrønne Ibanez kunne i.m.o. have været en rigtig flot guitar, hvis alt det lysegrønne istedet havde været lavet i mørkeblå. Men de havde kun den model i én farve :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Siden den norske side ikke beskriver et ophørsudsalg, kunne man måske forestille sig at det bliver sendt til DK, fordi man vil få mere for varerne der....

(Fjell-rublen står ret dårligt ifht. DKK i øjeblikket)

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Man skal gen-tænke musikforretningskonceptet tror jeg.
Forestil jer et sted som er udstilling (og evt købs sted) for musikinstrumenter. Men man kan også jamme, få en kop et eller andet og finde musik litteratur etc. Halvt mødested/jammested etc.
Jeg siger ikke det er præcis sådan det skal være, men tror sagtens musikbutikker i en eller anden udstrækning kan overleve, hvis hele konceptet bliver omlagt.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

alle har købt hvad de skal bruge,
så kan butikker selvfølgelig ikke leve af at sælge guitarer og keyboards, til musikere der allerede har det hele
så har man jo reelt kun nybegyndere som kunder.
derfor faldende salg.

grådighed førte til det
det var en fejl at forstørre AAGE.dk firmaet, i jagten på flere penge.
det er det samme der sker hver eneste gang.
firmaudvidelse, i vækstens navn

butikken i odense var gigantisk
der var aldrig nogensinde så mange mennesker der skulle have et nyt keyboard
de har aldrig været der

og der har heller aldrig været 100 rockbands, som skulle have 3-5 nye guitarer

det hele var bare pumpet op

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

instrument butikken i Ringe, har nu kørt i over 40 år... nogen ved hvad de laver

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Enig med SidW.

Alfred Christensen lukkede jo osse af samme grund. Hørte rygter om, at de mistede deres skole-salg til måske 4Sound & sidenhen Thomann.

Måske er det osse et symptom, at Gibson & Fender laver nye issues, så nogen skal skifte guitar som vi andre skifter iphone. I så fald kan man jo bare bestille dem på nettet, hvis man alligevel skal købe dem nærmest ubeset.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

the19thbear skrev:Man skal gen-tænke musikforretningskonceptet tror jeg.
Forestil jer et sted som er udstilling (og evt købs sted) for musikinstrumenter. Men man kan også jamme, få en kop et eller andet og finde musik litteratur etc. Halvt mødested/jammested etc.
Jeg siger ikke det er præcis sådan det skal være, men tror sagtens musikbutikker i en eller anden udstrækning kan overleve, hvis hele konceptet bliver omlagt.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg tror du har fat i noget. Musikbutikker skal have et godt anker i musikmiljøet for at overleve. Hvis det er ligesom at gå ind i et supermarked er det dødsdømt.

Nu har jeg jo lige været i Norm's, og det er en relativt lille familie shop med en kæmpe online tilstedeværelse og hvor mange folk kommer bare for at hænge ud.

Jeg synes egentlig guitarafdelingen i KBH kunne meget af det samme. Det kan man altid lige komme ind og få en snak og en kop kaffe, og jeg render som regel ind i folk jeg kender.

Det er selvfølgelig bare ærgerligt, at de norske ejere som det første smed Aage.dk's gigantiske online tilstedeværelse i skraldespanden som deres første handling

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Hvor er det lige du er henne i verden?

Fun fact. Jeg snakkede med en amerikaner engang i 90'erne, der jævnligt kom i Ben Harpers forældres musikbutik & sådan semikendte hans forældre. Sikker på, at mange ville komme der, bare for chancen for at støde i Ben Harper Himself eller få noget af viben.

Der skal mere til end bare sælge instrumenter. Der skal oplevelser & ekspertise til & det lønner sig tilbage med trofasthed. At sløjfe online-delen er udtryk for, at man ikke har begreb om, hvad det er, man har at gøre med.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

stralner skrev:
DUBTEMPLE skrev:Helt fint det er slut ,...

Og tænker mig navnet er for skam-redet til at vi vil se noget nyt startet op på resterne

Bliver der noget nyt, i København, så håber jeg det blir helt nye folk, og helt nyt koncept,...


Godt jeg "kun" købte en Røde mikrofon her senest, nu hvor både butik. og importør, er konkurs

Jeg tænker det er ved at være slut med fysiske butikker i musikbranchen, så tror ikke nogen er dum nok til at starte udstillinger op igen, der ikke giver afkast!!! Man bliver gratis prøverum for internettet, så hvad end nyt der kommer, så bliver det en dødsejler.
Ikke desto mindre ser man så bl.a. 4 nye provinsbutikker etableret siden 2018 ,... stod faktisk på sidste side i denne tråd:

https://borgsound.dk/pages/om-os

Men jo ,.. kun showroom giver rigtig mening ,.. langsigtet

Stort central lager med tilknyttet showroom

Thomann kunne f.eks. etablere et enkelt showroom her i øresundsregionen i scandinavien som supplement til deres eget i syd-tyskland

Behringer er vist igang med deres helt eget i tyskland ,... og Hi Fi Klubben er også på vej tilbage til dette koncept
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Graceville skrev:Hvor er det lige du er henne i verden?

Fun fact. Jeg snakkede med en amerikaner engang i 90'erne, der jævnligt kom i Ben Harpers forældres musikbutik & sådan semikendte hans forældre. Sikker på, at mange ville komme der, bare for chancen for at støde i Ben Harper Himself eller få noget af viben.

Der skal mere til end bare sælge instrumenter. Der skal oplevelser & ekspertise til & det lønner sig tilbage med trofasthed. At sløjfe online-delen er udtryk for, at man ikke har begreb om, hvad det er, man har at gøre med.
Jeg er i Pasadena, som er en forstad lidt nord for LA (CalTech University, hvis vi nu skal være helt præcise). Norman's rare guitars ligger stik vest for mit hotel. Jeg rejser hjem i dag, men på vej fra hotellet til LAX, skal jeg lige forbi to guitarforretninger i Hollywood og et smut til Santa Monica Pier :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Nu blev der spurgt til om der er highend guitarer på Sunset Boulevard. Til det må jeg bare sige JA

Jeg har ikke nogen billeder inde fra Sam Ash, men de var godt med

BilledeBilledeBilledeBilledeBillede

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Så er det slut.
Jeg arbejder på Filminstituttet lige overfor 4sound og jeg kan se der ikke længere er åbent, og sidder skilte på dørene. Hjemmesiden bekræfter at 4sound er en saga blot nu
https://www.4sound.dk/maintenance-dk.htm

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

K-Bee skrev:Så er det slut.
Jeg arbejder på Filminstituttet lige overfor 4sound og jeg kan se der ikke længere er åbent, og sidder skilte på dørene. Hjemmesiden bekræfter at 4sound er en saga blot nu
https://www.4sound.dk/maintenance-dk.htm
Har du kikket på døren ?
Vedhæftede filer
20191015_130304.jpg
20191015_130304.jpg (570.41 KiB) Vist 1029 gange
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Er det ikke ligesom BR der håber at blive reddet fra anden side bagefter fordi alle kender brandet.
Der skulle også komme noget konkurssalg, så det er måske bare det de åbner dørene for.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev:Er det ikke ligesom BR der håber at blive reddet fra anden side bagefter fordi alle kender brandet.
Der skulle også komme noget konkurssalg, så det er måske bare det de åbner dørene for.
Jo, måske, men dum formulering i så fald
/Dub

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

4sound bliver en afdeling i Matas?!
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Yes, alt peger i den retning..

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Graceville skrev:4sound bliver en afdeling i Matas?!
Wait what?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Graceville skrev:4sound bliver en afdeling i Matas?!
Det var på tide. Der er alt for mange musikere, der ikke bruger fugtighedscreme nok.

Medlemsavatar
BOBofthePOP
Forum Donator
Indlæg: 404
Sted: Nørrebronx

Indlæg af BOBofthePOP »

Skal deres eget Supreme-mærke så være med striber på fremover? :lol:
d(-_-)b
www.facebook.com/weknownothingdk
Producer: We Know Nothing / Klaus Schønning / Michael Barcelona and the World / StenoSaur

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

"Synths uden tilsætningsstoffer"

"Vi har Banjo som selv allergikere kan tåle at høre på"
- Sagde ingen, nogensinde. Overhovedet.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev: "Vi har Banjo som selv allergikere kan tåle at høre på"
Nej, det er sgu for tykt, den hopper ingen på :lol:

Men med deres sædvanlige forretnings-sans, og næse for hvad der rør sig, ville det såmænd ikke undre mig hvis jeg så forretningen i københavn genåbnet som en kæmpe banjo-special-forretning

"vi ønsker en bid af dette lukrative marked, og sadler derfor om"

Hold vejret, de genåbner snart !!!!
Vedhæftede filer
DqR0zJwXQAAd7nv.jpg
DqR0zJwXQAAd7nv.jpg (74.49 KiB) Vist 872 gange
/Dub

Nyt svar