4Sound i knæ

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Re: 4Sound i knæ

Indlæg af Smittefar »

Der er jo heldigvis noget der hedder returret, når man handler online, så man behøver aldrig brænde fingrene.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Smittefar skrev:Der er jo heldigvis noget der hedder returret, når man handler online, så man behøver aldrig brænde fingrene.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Men for egen regning :wink:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

stralner skrev:
Smittefar skrev:Der er jo heldigvis noget der hedder returret, når man handler online, så man behøver aldrig brænde fingrene.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Men for egen regning :wink:
Man har 14 dages fortrydelsesret på internet og postordresalg. Det lever Thomann også op til. De dækker også returudgifter.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Tror her tænkes på porto & den slags.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Graceville skrev:Tror her tænkes på porto & den slags.
Kunden skal straks og i hvert tilfælde senest inden fjorten dage fra den dag, han har informeret os om annulleringen af denne aftale, returnere eller overdrage varerne til os. Fristen er overholdt, hvis kunden afsender varerne inden udløbet af fristen på fjorten dage. Vi bærer omkostningerne for returnering af varerne
https://www.thomann.de/dk/compinfo_terms.html

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Var jeg ikke klar over :thumbup:
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Thoman har da en returret på 30 dage - og UPS eller DHL kommer og henter returpakken på din adresse. Som SustainerPlayer nævnte - Thoman betaler. Har selv med succes brugt systemet.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Der er noget helt særligt over at kunne gå ind i en forretning og prøve alt hvad de har hængende af guitarer, og så tage den med hjem, der føles helt rigtig. Jeg bliver også forelsket i guitarer på en helt anden måde, når jeg ser dem i virkeligheden, end når jeg ser billedet af dem på nettet.

Men på 30 år har jeg kun købt ~6 guitarer på den måde. Så det er jo ikke helt nok til at holde branchen kørende. Det var så også den gang, jeg havde tid til at tage ind til byen og snuse i 4sound, forelske mig i en guitar og så bruge en måned på at finde ud af hvordan jeg dog kunne få råd til den.


Nå, på lørdag skal jeg i Norm's, samt Sam Ash og Guitar Center på Sunset Boulevard. Så må vi se, om der er nogen guitarer, der vil med hjem. Jeg tror det ikke. Det er ikke planen.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Smittefar skrev:Nå, på lørdag skal jeg i Norm's, samt Sam Ash og Guitar Center på Sunset Boulevard. Så må vi se, om der er nogen guitarer, der vil med hjem.
Har de et stort guitar-udvalg?

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mr. Soundman skrev:
Smittefar skrev:Nå, på lørdag skal jeg i Norm's, samt Sam Ash og Guitar Center på Sunset Boulevard. Så må vi se, om der er nogen guitarer, der vil med hjem.
Har de et stort udvalg af guitarer?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Yesss

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SustainerPlayer skrev:
stralner skrev:
Smittefar skrev:Der er jo heldigvis noget der hedder returret, når man handler online, så man behøver aldrig brænde fingrene.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Men for egen regning :wink:
Man har 14 dages fortrydelsesret på internet og postordresalg. Det lever Thomann også op til. De dækker også returudgifter.
Yep

Altså "egen regning" var taget ud af luften :roll:

(og som om retur-porto skulle være en showstopper)

3 års garanti, bund-priser, og aldrig noget bøvl her, har også sin charme, det værdsætter jeg, gennem vel snart 20 år.

Tanken er åbenbart næsten umulig at rumme, for nogle, men det KUNNE faktisk tænkes at Thomanns succes var velforjent, og kunderne rent faktisk ikke er notorisk onde :-)

Helt ærligt ,... "whats not to like"

4sound ligger som de selv har redt, de havde chancen an-mas for at sadle om, i årevis,...
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

bluefonia skrev:Thoman har da en returret på 30 dage - og UPS eller DHL kommer og henter returpakken på din adresse. Som SustainerPlayer nævnte - Thoman betaler. Har selv med succes brugt systemet.
Ja - jeg har hørt om flere danskere, der har fået samme fine service på deres 30 dages money back garanti.

Men jeg er dog lidt forvirret over, at de både skriver:
Money Back garantien på 30 dage gælder både for udlandskontrakter i henhold til § 312c BGB og for varer, som er købt fysisk hos Musikhaus Thomann.
og
Musikhaus Thomann kan som led i returneringsretten (30 dages Money Back) desværre ikke påtage sig omkostningerne til returforsendelser fra kunder i udlandet.
https://www.thomann.de/dk/compinfo_terms.html

Under alle omstændigheder hører jeg, at de gør meget pr. konduite, hvilket også er et fint træk.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

LarsRøv skrev:
Vi skulle tage at købe vores udstyr af folk der selv laver det
Du kan være helt rolig. Det kommer også til at ske. For 10 år siden forudsagde man, der ville ryge et led i kæden. At enten distributør eller butik ville forsvinde. Men det varer ikke længe før begge sandsynligvis er væk. Så sælger fabrik direkte til slutbruger. Her kan også mægtige Thomann komme i klemme i fremtiden.

Spørgsmålet er så hvordan der vil være “showrooms” eller anden hands-on. Kan se der er folk her i tråden det kender Lasse og Lasse bedre end jeg. Men iflg flere distributører jeg har arbejdet sammen med, så bød Thomann allerede for er par år siden på butikkerne i Århus og Kbh men fik afvisning med begrundelsen: “Alt eller intet”. Jeg gætter på der sker noget radikalt inden for overskuelig fremtid.
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Vi skulle tage at købe vores udstyr af folk der selv laver det
Jep. Eller købe brugt.

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

bluefonia skrev:Thoman har da en returret på 30 dage - og UPS eller DHL kommer og henter returpakken på din adresse. Som SustainerPlayer nævnte - Thoman betaler. Har selv med succes brugt systemet.
Gear4Musik har samme service... har brugt det og det virker fint.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

MarkBass skrev:
bluefonia skrev:Thoman har da en returret på 30 dage - og UPS eller DHL kommer og henter returpakken på din adresse. Som SustainerPlayer nævnte - Thoman betaler. Har selv med succes brugt systemet.
Gear4Musik har samme service... har brugt det og det virker fint.
Dem foretrækker jeg også. Eller danguitar.dk - hurtig levering.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

I bund og grund er man vel bedst stillet ved at handle på nettet, 3 års garanti, og muligheden for at retunere, gratis, hvis man skulle være utilfreds.

Afprøv tingene ordentligt, derhjemme,..

Der var vist også et af stederne der havde en yderst favorabel mulighed for ekstra forsikring
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hvad med dem der lige har købt hos 4sound trods diverse advarsler, vil importør eller fabrikant altid 100 pct sikkert træde til for garanti, eller er der en risiko for tab ?
/Dub

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

DUBTEMPLE skrev:Hvad med dem der lige har købt hos 4sound trods diverse advarsler, vil importør eller fabrikant altid 100 pct sikkert træde til for garanti, eller er der en risiko for tab ?
Jeg købte en Gibson akustisk guitar, kort før 4sound lukkede Jeg mener Gibson garanterer for eventuelle fejl i guitaren.Men havde været en ældre brugt guitar. Tvivler jeg på at der ville være nogen form for garanti efter 4sound er lukket.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Virksomheden går konkurs - hvad kan du miste?
Hvis virksomheden går konkurs, kan du ikke være sikker på at få dine penge igen, da der ofte er meget få eller ingen penge i konkursboet.

Reklamationsret

Når det gælder varer, du har købt og fået leveret, vil du normalt miste retten til at få varen repareret for sælgers regning eller at få pengene retur, hvis varen er mangelfuld. I stedet må du rette dit krav om dækning af reparationsudgifter til konkursboet.

Garanti
Har du købt en vare, hvor producenten eller importøren har givet en garanti, vil garantien ikke bortfalde, selvom sælgeren er gået konkurs. Selvom du ikke længere kan klage til sælgeren, vil du i stedet kunne rette dit krav til garantigiveren. Det, du kan kræve, er dog kun det, der er omfattet af garantien - og kun så længe garantien gælder.

Har du krav, som ikke er dækket af garantien, men som kunne være dækket af købelovens reklamationsret, må du rette dem til konkursboet.

Det er sælgeren, der er ansvarlig for de rettigheder, du har efter købeloven, fx omlevering af varen eller ophævelse af køb, hvis en fejl bliver ved med at opstå. Når sælgeren er gået konkurs, kan du kun prøve at gå til konkursboet med kravet, hvis det ikke er dækket af garantien.
https://www.forbrug.dk/Raad-og-rettighe ... /Konkurser

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Smittefar skrev:Nå, på lørdag skal jeg i Norm's, samt Sam Ash og Guitar Center på Sunset Boulevard. Så må vi se, om der er nogen guitarer, der vil med hjem.
Mr. Soundman skrev:Har de et stort guitar-udvalg?
Smittefar skrev:Yesss
Også high end guitarer?

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Lidt off topic.
Jeg er jo fynbo, og kun en uge efter 4Sound i Odense lukkede, åbnede der en Borg Sound butik lige i centrum af Odense - med to tidligere 4Sound Odense folk bag disken. Håber det går dem godt...
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Mr. Soundman skrev: Også high end guitarer?
Norm's er jo mest kendt for hans store vintage udvalg, men det er også meget andet godt https://www.normansrareguitars.com/

Sam Ash har primært de store mærker men også de dyre https://m.samash.com/electric-guitars/

Guitar Center har nærmest alt, Knaggs, Tom Anderson, Friedman etc https://www.guitarcenter.com/Solid-Body ... plate=true



Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

bluefonia skrev:Lidt off topic.
Jeg er jo fynbo, og kun en uge efter 4Sound i Odense lukkede, åbnede der en Borg Sound butik lige i centrum af Odense - med to tidligere 4Sound Odense folk bag disken. Håber det går dem godt...
Yderst on-topic

Og det er jo ikke noget man bare lige gør, over en uge

Det kan jo nærmest kun være orkestreret af 4sound, moderselkabet; via en stråmand,... el.lign.

Eller anden opfindsom konstruktion

Nyt navn popper op, nu hvor tabene er tørret af på kreditorer, leverandører; og kunder,..

Set før

Trist
/Dub

Nyt svar