Hvad koster en jingle?

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Default avatar
dolbe
Medlem
Indlæg: 223

Hvad koster en jingle?

Indlæg af dolbe »

Jeg er blevet spurgt, om jeg vil lave en jingle samt et par lydeffekter.
Det skal bruges til introduktion og speak-over på en podcast.
Firmaet er lille, men meget professionelt.

Hvad koster sådan noget?
Kunden er ikke ude på hverken at betale for meget eller for lidt.
Jeg er bare lidt grøn på det område og ved ikke rigtigt hvilken pris jeg skal spille ud med.

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

Det er altid et godt spørgsmål....og der er mange ting at tage i betragtning. Men start med at overveje følgende: "Hvad koster din tid?"
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ja hvad koster din tid, og hvor meget arbejde er der i opgaven, samt hvor langt tid bruger man på mødet op til opgaven hvor man afklarer ønsker og krav.

Nogle gange er det ikke selve opgaven der koster meget tid, men en del af det der skal til før opgaven kan påbegyndes, det kan også være lidt afskrivning på udstyr.

Hvor mange sekunder skal jinglen være, skal de have flere versioner af den, skal du selv optage lydeffekterne eller kan du finde dem i et tilgængeligt bibliotek du frit må benytte?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Kommer helt an på HVEM man er og HVAD det skal bruges til og HVEM der betaler. Det kan ikke generaliseres - hvis du er kendt og super god kan du få kassen og så er det modsatte er også tilfældet.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Mange der laver jingler gør det ofte i forbindelse med halvringe radioreklamer hvor de samtidig sælger sendetiden hvor de kan afspille spottet, det betyder også at som gs-dk skriver, så svinger prisen helt abnormt meget.

Hvis jeg havde en stemme som Lars Thiesgaard eller nemt kunne genkendes som Jacob Haugaard ville jeg ikke arbejde med IT...

Om man så vil "sælge ud" i forbindelse med radioreklamer eller jingler er så en vurdering, men pointen er at det er med til at bestemme prisen.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar