Ulla med Albert

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Låst
Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Ulla med Albert

Indlæg af kplinc »

Undrer mig lige: Hvordan kan et dansksproget nummer få 902.000 clicks på Youtube på en uge? Af en debutant? Det er ca 11.000 click om dagen?
Har pladeselskaberne nogle algoritmer som vi andre ikke har?
Eller må man som seriøs producer bare kapitulere og hoppe ned i sumpen af øllet hjernedød pop....

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg kan se, at der er flere skolebørn, der har kommenteret på videoen på youtube. Det kunne jo godt være, at den var røget landet rundt hurtigt på børnenes telefoner i den sidste uges tid. En anden af hans uploads har 3.2 millioner views, på under 4 måneder.

Hvad skal vi som læsere/modtagere iøvrigt lægge i, at du skriver, at du som seriøs producer må kapitulere? At de folk bag Albert Dyrlunds musik er useriøse, eller hvordan? Det er hvad jeg får ud af det, men jeg vil da ønske at jeg tager fejl.

Medlemsavatar
PelleB
Forum Donator
Indlæg: 903
Sted: Copenhagen / Aalborg

Indlæg af PelleB »

Jeg kan ikke konkludere noget - og jeg vil slet ikke anklage nogen for at betale sig til Youtube's Hot-liste. Jeg undrede mig selv over, at Ed Sheeran havde dobbelt så mange streams om dagen på Spotify, da han lå nr. 1 på Global. Det virkede så overdrevet. Men på den anden side: Manden var virkelig populær og solgte sindssygt mange shows (bl.a. i DK).

Det. der taler imod, at populære acts har købt sig til streams/plays/likes:
- Youtube, Spotify, Facebook etc. er alle sofistikerede sites med en seriøs avanceret back-end. De slår ned på fakes og sørger for, at det ikke er muligt at snyde.
- De lever af ads og annoncørerne bag kræver, at der er levende mennesker (real audience), som ser/hører med. Derfor ville det være så dårligt for deres egen business, hvis de selv snød med falske tal - eller lød mellemhandlere som Streamify/QQtube have en bagdør ind.

Det, der taler for, at man kan købe sig til streams/plays/likes:
- http://djbooth.net/news/entry/2017-01-1 ... ud-numbers
- https://qz.com/615359/steady-chunks-of- ... streaming/
- https://www.dailydot.com/business/youtu ... s-deleted/
- Mange af mellemhandlerne er populære og har en reel kæmpe omsætning

Jeg vil vildt gerne finde noget artikler, hvor Youtube, Spotify eller andre udtaler sig, om hvad de gør aktivt for at stoppe fakes, men kan ikke finde. Links?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

PelleB skrev:
Det. der taler imod, at populære acts har købt sig til streams/plays/likes ...
Er det samme som taler for det! :wink:
PelleB skrev: Derfor ville det være så dårligt for deres egen business, hvis de selv snød med falske tal - ?
Kun hvis det bliver opdaget! :-D

Nå - Youtube (og andre) har jo brug for reklameindtægterne, så de vil gøre alt for at booste, det der sælger (for youtube). Og det der holder den generelle interesse oppe for at folk kigger på youtube.

Der er sikkert masser af "lovlige" måder, de kan gøre det på.

Personligt tror jeg, at der på Youtube - ligesom alle mulige andre steder fra SoundCloud over Instagram til Musically osv er en masse bloat, som platformsejerne mere eller mindre er med til at lade ske - for der skal ske noget hele tide.

TL;DR Jeg stoler ikke på Youtube (eller andre) over en dørtærskel -det er business. Money talks - bullshit walks.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Folkevogns-koncernen snyder, ikke bare kunder, men hele lande, og på verdensplan, og med meget mere på spil,..

Hvorfor skulle man så betvivler systematisk low-level snyd på f.eks. youtube ?

Hvorfor skal man fremstilles som konspiratorist bare fordi man hælder til, eller fremfører dette synspunkt ?

Hvorfor indser man ikke bare at det vil være sund fornuft at antage det sker ?

(jeg siger ikke det er fint, jeg siger heller ikke det er ok, jeg siger bare at det antageligt sker)

Ingen kan vel bevise noget, de sidde vel selv på "engine", men skulle gå galt har de sikkert 117 dårlige forklaringer som redningsplanke

Samt et regelsæt, og en kotyme, de mere eller mindre selv har defineret, f.eks. vedr boost, og definition af et stream,..

Jeg tør næsten væde på at f.eks robotter laver kunstige streams også, på fictive kontis,..

Lidt lige som antivirus-firmaer holder sig selv i live ved at sprede virus
/Dub

Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Indlæg af kplinc »

Kære Christoffer- selvfølgelig er de ikke useriøse- de gør selvfølgelig deres aller,aller bedste.....ligesom os andre.
Jeg har nok bare et andet publikum-må snart se at få det ind i knolden....funk....

Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Indlæg af kplinc »

ps.: og så er det her jo Danmark. Vi er jo allesammen lige gode.......

Medlemsavatar
Thomas J
Medlem
Indlæg: 11
Sted: Østerbro

Indlæg af Thomas J »

Halløj..

Debutant? Altså Ulla er Albert’s 3 single udgivet via Universal.

Derudover er Albert jo kæmpe stor på youtube - med langt over 100.000 subscribers, og hans ‘normale’ video’er, vlogs, whatever får jo næsten 100k afspilninger den første dag de kommer op. Så at tale om snyd syntes jeg er helt hen i vejret. Uden tvivl er der snyd på de forskellige platforme, men jeg tror ikke det er tilfældet her.

Musikken er så en helt anden snak, men jeg grinte dog højlydt første gang jeg hørte nummeret, og det tror jeg også er pointen.

Tracket er desuden produceret af H1tmakers, hvor Lil Jay (Jacob Simonsen) er den ene halvdel. Puls, ADHD mm.

Syntes de virker som nogen cool dudes.
Senest rettet af Thomas J man 5. jun 2017 00:46, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Indlæg af kplinc »

3 singler! Wow, så er man jo næsten oldschool idag.....
Og ja, de friske fyre har virkelig pep. Man fornemmer virkelig de kompositoriske og kunstneriske overvejelser i relation til musikstykkets
dramaturgi..... ;-).......

Medlemsavatar
Thomas J
Medlem
Indlæg: 11
Sted: Østerbro

Indlæg af Thomas J »

Man har altså kun sin debut første gang, selvom nogen tøsebørn vil påstå noget andet :wink:
Enig, sangen er mega plat, men den har jo tilsyneladende ramt plet lige i målgruppen.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

kplinc skrev:3 singler! Wow, så er man jo næsten oldschool idag.....
Og ja, de friske fyre har virkelig pep. Man fornemmer virkelig de kompositoriske og kunstneriske overvejelser i relation til musikstykkets
dramaturgi..... ;-).......

Synes mere det her lugter lidt af din egen butik ikke bugner af hits pt ?

Kender dig på ingen måde, og hvad og hvem du har produceret. Men udfra en Google søgning kan jeg da godt, udfra dit synspunkt, se det er træls af en ny musikker på én enkelt dag laver flere afspilninger, end noget af dit har gjort i den tid det har været oppe?

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Albert Dyrlund startede som den ene halvdel af youtube duoen novo pleco. Siden er han så begyndt at lave youtube videoer alene. Han er kommende vært på den danske version af ridiculousness på MTV og er en af de absolut største youtubere i Danmark. Han har brugt mange år på at nå hertil og han har en fast fanskare der troligt følger ham. Der er intet usædvanligt eller fake ved at han har nået de tal. Men det ville man vide hvis man rent faktisk befandt sig i den samme verden som singlen er rettet imod. Albert er pisse sjov og Ulla er et meget godt eksempel på hans humor. Det er selvfølgelig svært at sluge når man sidder derhjemme og laver "rigtig" musik, at nogle streamer meget på en sjov sang. Men at sige det er kommet ud af ingenting, viser bare at man ikke engang har gidet bruge 2 minutter på at undersøge sagen før man pegede fingre og forsøgte at stege en anden artist herinde :puke:
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

kplinc skrev:3 singler! Wow, så er man jo næsten oldschool idag.....
Og ja, de friske fyre har virkelig pep. Man fornemmer virkelig de kompositoriske og kunstneriske overvejelser i relation til musikstykkets
dramaturgi..... ;-).......
Ja, jeg kan godt høre det her er længder over :lol:
Deaktiveret

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hvorfor er der stadig ikke nogen, der har embedded videoen :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg antyder ikke noget, og peger ikke fingrer af nogen.
Men jeg vil på forhånd lige opfordre til, at man sørger for god tone, evt. afsøger eller besvarer spørgsmål omkring de dele der kan være på spil - kplinc hinter selv lidt af det:
kplinc skrev:... Hvordan kan et dansksproget nummer få 902.000 clicks på Youtube på en uge?
....
Har pladeselskaberne nogle algoritmer som vi andre ikke har? ...

... Det ville nemlig være noget sjovere, istedet for at tråden bliver lukket, hvis der om 4 svar er gået facebook/youtube mudderkast i den. :)

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Så kunne du være en god administrator og sørge for helt fra start af, at gøre opmærksom på, at nedladenhed overfor andre lydmaskinisters værker (er ikke min, har ikke del i den) ikke accepteres i dette forum. I stedet for at vi andre både direkte og indirekte (som her) får en henstilling hver gang vi giver igen den anden vej. Det er ligesom da jeg spillede i Jomfru Ane gade. En idiot slog en gæst, gæsten slog igen og så kom udsmideren og smed gæsten ud, fordi han slås. Kom nu ind i kampen og skær igennem fra start. Jeg forlader denne tråd, så kan I fortsætte jeres konspirationsteorier, i stedet for rent faktisk at tage ved lære af en ung mand der har lært at bruge de moderne medier
Deaktiveret

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg har selv bidraget til den halvhårde tone fra starten af tråden.
Havde folk hellere set, at tråden var blevet lukket på det tidspunkt?

Igen peger jeg ikke fingrer af nogen, men alle har forskellige måder at svare på herinde.
Skal jeg så skrive en advarsel hver gang de folk poster? Det bliver både de og jeg hurtigt meget trætte af.

Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Indlæg af kplinc »

Kære Garcia- hvis du istedet havde klikket på min soundcloud signatur ville du høre noget der er klasser over....

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

kplinc skrev:Kære Garcia- hvis du istedet havde klikket på min soundcloud signatur ville du høre noget der er klasser over....
Du mener de 379 views og en udgivelse igennem gateway ikke var bevis nok?
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Christoffer I. N. skrev:Jeg har selv bidraget til den halvhårde tone fra starten af tråden.
Havde folk hellere set, at tråden var blevet lukket på det tidspunkt?

Igen peger jeg ikke fingrer af nogen, men alle har forskellige måder at svare på herinde.
Skal jeg så skrive en advarsel hver gang de folk poster? Det bliver både de og jeg hurtigt meget trætte af.
Du har ret. Jeg må acceptere at dette forum nok ikke længere er noget for mig.
Deaktiveret

Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Indlæg af kplinc »

kvantitet = kvalitet.. sure.....

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Men du må kunne gøre det bedre end 379 trods alt. Med mindre de resterende 5.748.400 tager fejl og også lytter til øllet hjernedødt pop?
Deaktiveret

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

God aften :-)

Bare lige for at understrege mit indlæg intet havde med Dyrlund specifikt at gøre, og dermed heller ikke disrespect.

Det var derimod udelukkende vendt mod at have den der tiltro til medier som YouTube, at de afholder sig fra at svindle,
fordi "der står for meget på spil"

Dette er et meget mere spændende emne, i min optik, og et emne som muligvis hører hjemme i en seperat tråd,..

Jeg lader den også ligge, herfra, men blir hængende på LM iøvrigt :-)
/Dub

Medlemsavatar
Thomas J
Medlem
Indlæg: 11
Sted: Østerbro

Indlæg af Thomas J »

garcia skrev: Der er intet usædvanligt eller fake ved at han har nået de tal. Men det ville man vide hvis man rent faktisk befandt sig i den samme verden som singlen er rettet imod. Albert er pisse sjov og Ulla er et meget godt eksempel på hans humor.
+1

Du burde skrive en sang for Albert :)

Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Indlæg af kplinc »

jeg laver musik for Pinkeye Z og Mary Nantayiro. Begge sorte. Pinkeye Z fra US og Mary fra Uganda.
Hvis det ikke var for de hvides brutale import af sorte fra Afrika til US, ville vi stadig danse Lancier i den vestlige verden. Måske til nød polka.
Der er altså en ret tung social-politisk baggrund for den sorte musik.
Det bliver i DK (og andre steder hvor man heller ikke er særlig musikkritisk) reduceret til en prutte vittighed....
Det var bare det jeg undrede mig over inden shitstormen....

Låst