Tråden om Temp musik (film, trailere m.m.)

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Tråden om Temp musik (film, trailere m.m.)

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg kom igår i tanke om den video Klaus og Martin postede i "brokke-tråden", fordi jeg snakkede med min storebror om Temp musik.
Nu dykkede jeg så lige lidt mere ned i det, og fandt selv et eksempel, og så syntes jeg vi skulle ha' en tråd om emnet herinde.

Så hvis man er interesseret kan man se videoerne i denne rækkefølge:




Da jeg havde set ca. 20 sekunder af den 2. video blev jeg mindet om noget, nemlig trailer-musikken til Rogue One.
Her er traileren:


Og her er 2 udgaver af Zack Hemseys Mind Heist:



Jeg er ikke gået dybere ned i om Zack Hemsey har lavet en ny udgave, eller om musikken i Rogue One bare er et remake af Mind Heist med ekstra instrumenter m.m.

Hvis nogle støder på noget relateret til emnet, så del det gerne her i tråden. :)
Og endnu mere, hvis nogle af jer har viden om emnet, hvordan Temp musik bruges i de forskellige produktions/promotion stadier (trailere inkluderet), så del også meget gerne.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

For lige at fortsætte med viden jeg allerede har, så blev det der Justin Bieber "Paulstretch-ede" nummer brugt som Temp til filmen Dredd, til Slo-Mo narko scenerne. Komponisten til filmen, Paul Leonard Morgan, optog så eget materiale og kørte det igennem Paulstretch.
Et eksempel på hvordan Temp musik kan blive en god inspiration, uden at det bliver så tæt på en én-til-én remake som nogle af de tidligere eksempler i tråden.
Der står lidt om det her på Wikipedia:
https://en.wikipedia.org/wiki/Dredd#Music

Justin Bieber nummeret kørt igennem Paulstretch:


Og et eksempel fra Dredd soundtracket hvor effekten er brugt:

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Jeg vil nu ikke skrive om hvorfor noget musik minder om maskemusikken. Lige meget hvor mange af sådan nogle sammenligningsvideoer man laver, ved man aldrig, hvad grunden er eller hvilken situation der lå til grund for det.

Jeg vil dog sige, at jeg tror man ville få meget federe original musik, hvis man havde referencemusik fremfor maskemusik.
skriver noder

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »


Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Hvis der er tid til det på produktionen, får man mest original musik ved, at komponisten laver temp tracket selv. På Arrival og Blade Runner lavede JJ lange suiter af musik på konceptuelt plan af filmens produktion. Når filmen blev klippet, var det allerede original musik som lå som dramatisk skabelon.

Jeg har også arbejdet på film hvor komponister er blevet fyret/sprunget fra i sidste øjeblik, hvor den nye komponist og mig blev hyret et par uger inden dolbymanden. Her hjælper et udførligt skabt temp track sindssygt meget, så man med sine temaer kan folde dem ud, sådan som temp tracket er skabt.
skriver noder

Nyt svar