Synthwave - hvem leger i denne genre ?

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Synthwave - hvem leger i denne genre ?

Indlæg af SIDwave »

Hej,

Mit sidste album var mit første Synthwave album..
Jeg har alle lydene, alle trommerne.. men

Er der nogen andre her som bevæger sig, med nogle/alle deres tunes, i denne genre-område ?

Jeg vil gerne lave et album mere i denne stil, men til forskel fra nr 1 album, skal det sparke røv! :)
forstået på den måde at jeg vil være vild, ligesom Carpenter Brut.. bruge "rå" lyde, og have nogle "agressive" tracks.

Jeg er ikke af natur agressiv, og pudser og filer ofte på min musik, og laver "nice" lyd.
Så, synes ikke det er ligetil højrebenet at være rå og agressiv, i sin lyd/musik..

Nogen der har erfaringer ?

For eksempel kunne jeg jo prøve at spørge: dig der, rockguitarist med den store svine lyd på :) ??
HVAD gør du for at lyden kommer igennem, det der "svine", det der "agressive" ?

Der er jo noget med det følelsesmæssige plan...
Når man sidder med musikken, skal følelserne være i hak, og man kan bare "uden videre" få det man ønsker, frem..

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Jeg har soundtracket til Stranger Things som er synthwave og det er rigtig fedt

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

SIDwave skrev: Så, synes ikke det er ligetil højrebenet at være rå og agressiv, i sin lyd/musik..

Nogen der har erfaringer ?

For eksempel kunne jeg jo prøve at spørge: dig der, rockguitarist med den store svine lyd på :) ??
HVAD gør du for at lyden kommer igennem, det der "svine", det der "agressive" ?

Saturation/distortion er et af trickene. Evt. på en udvalgt spekter af instrumentets lyd.

Og evt. gøre som når man tracker "tung guitar" - i stedet for at lave et enkelt track med meget smadder på, så en 3-4 tracks med samme instrument med mindre smadder på.

Generelt er meget synthwave også alt for fersk. Det bliver hurtigt Synthesizer Greatest med bløde, varme kling-klang Disney-lyde.

8-bit og 12-bit sampling. Bit-crushing osv på nogen af instrumenterne.

Mere dynamik i arrangementerne.

Bedre trommer, der ikke lyder rytmeboks-agtige.

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

Jeg laver Synthwave!....http://www.codeelektro.com/ :-D



...men stilen er nok mere 70er-agtig a la John Carpenter. Hvis du er til Carpenter Brut ville jeg nok gå efter noget seriøs komprimering/limitering.

Med hensyn til lyde så er Arturia og U-he DIVA gode bud...de bruger dog også en del moderne synths lyder det til.
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

den er godt lavet den video der. du har en dygtig fotograf :)
musik er tidløs for mig, at sige at john carpenter er noget gammelt 70er, er vrøvl i mine ører :)

jeg tror godt jeg kan komme over i den agressive carpenter brut stil, uden at jeg skal smadre hele lyden med compressor, men "en tand" over grænserne synes mere rimeligt!

jeg sad idag og hørte diverse genede worktunes jeg har.... men jeg er ikke rigtig motiveret til at lave noget lige nu. manglende søvn ødelægger i øjeblikket det hele for mig..

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

SIDwave skrev:musik er tidløs for mig, at sige at john carpenter er noget gammelt 70er, er vrøvl i mine ører :)
Haha fair nok! 70er er positivt i mine ører...men der er musik jo heldigvis meget subjektiv :)

Perturbator eller Dance with the Dead kunne måske også være noget for dig?
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Nyt svar