Band in a box

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
erikfutfut
Groupie
Groupie
Sted: Hørholm

Band in a box

Indlæg Skrevet: 14. apr 2017, 11:54

Hej, er der nogen der roder med PG music's Band in a box ?
Jeg tænker her specielt på jazz musikere.

Hilsen Erik
Brugeravatar
Kram
Røvballemusiker
Røvballemusiker

Re: Band in a box

Indlæg Skrevet: 19. apr 2017, 06:24

Jeg er desværre ikke jazz musiker, men brugte det for en del år siden til demoer og havde meget glæde af det. Selvom det selvfølgelig har sine begrænsninger mht arrangement, så synes jeg også det er en fin måde at få en fornemmelse for, hvordan et nummer vil lyde / fungere inden for de forskellige genrer og rytmer. Så har man altid et lille utrætteligt band ved hånden, som måske nok af og til gentager sig selv, men heldigvis aldrig brokker sig ;)
matsgand
Forum Donator
Forum Donator
Sted: København N

Indlæg Skrevet: 19. apr 2017, 10:03

Hej
Jeg bruger BandintheBox ret så tit til at skitsere sange. Man kan hurtigt lave verser, mellemspil, omkvæd etc. Er ikke til jazz, og tror ikke at jazzmusikere vil være særlig tilfredse med resultaterne hvis man vil at det skal lyde som mere en simpel backing til øveformål. Den er nok bedst til almindelige ikke så funky amerikanske stilarter som country, bluesrock, gospel etc. Generelt skal man nok ikke være fokuseret på en bestemt musikgenre når man bruger det. Det sjove og intressante er tit at eksperimentere med at skifte en sanges stilart til noget helt andet end det man startede med. Når sangskitsen er klar importerer jeg den som midi fil i en DAW og fjerner der det meste som Bandinthebox har lavet.
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 19. apr 2017, 12:57

Jeg har noget familie der benytter det, men jeg føler mig bare virkelig ikke hjemme i det når jeg skal hjælpe dem med noget. Der er så mange småting der virker ulogiske og man kan bruge lang tid på at lede efter almindelige features.

Det er fint til country music, 1, 2, 3, 4 pop og dansktop i min verden, men mere advanceret end det skal man ikke forvente.

Jeg kan tage fejl, men var ikke imponeret.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 8 år med ørene i lydmaskinen -

Tilbage til "Branche & Teori"