Lokale til indretning af eget studie - hvor finder man det billigt?

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
GuitarTech
Gearslæber
Gearslæber

Lokale til indretning af eget studie - hvor finder man det billigt?

Indlæg Skrevet: 30. mar 2017, 16:52

Jeg beklager hvis dette indlæg skulle have været i et andet rum, i så fald må en mod flytte det.

Jeg står i den situation, at jeg med to venner vil indrette et studie, vi kan arbejde i, med vores eget materiale.

Vi har grejet - RME HDSP 9655, computer med Cubase og VSTi'er, MESA og Marshall toppe, 4 x 12 med vintage 30, guitarer, basser, mixer, mikrofoner, G9 preamp, A7X monitors - det vi har brug for.

Vi skal lægge guitar og bas.

Ovenstående er blot for at ridse op, at jeg ikke leder efter råd om, hvilket udstyr jeg skal bruge for at starte et studie.

Jeg har i stedet brug for råd om, hvad hulen man stiller op, når man er 3 mennesker, der bor i hver sin lejlighed i byen (Horsens og Århus), hvor man altså ikke kan spille på tingene, hvis man gerne vil beholde et nogenlunde godt forhold til sine naboer og underboer, og ikke vil sættes ud af sin lejlighed.

Vi har selvfølgelig isobox og attenuater, men det er ikke godt NOK.

Hvad ville I gøre, for at finde et sted, hvor man kan indrette et studie, men midlerne (de økonomiske) er begrænsede?

Der er ingen planer om at skulle starte en forretning og optage for andre, det er udelukkende til vores eget projekt. Så der er ikke krav om at det skal være et stort sted, der ser godt ud og har de faciliteter, man nu har behov for, når man skal have et helt band ind.

Er der nogen, der har erfaring, som kunne være nyttig her?

Best regards.
Min viden og hukommelse er rusten. Jeg er ikke up to date. Bær over med mine fejl.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Re: Lokale til indretning af eget studie - hvor finder man det billigt?

Indlæg Skrevet: 30. mar 2017, 16:56

Og det skal så være i nærheden af Århus og Horsens, eller hvordan?
GuitarTech
Gearslæber
Gearslæber

Indlæg Skrevet: 30. mar 2017, 16:59

Christoffer I. N. skrev:Og det skal så være i nærheden af Århus og Horsens, eller hvordan?

Det ville naturligvis være at foretrække, men man må også tage hvad man kan få.
Min viden og hukommelse er rusten. Jeg er ikke up to date. Bær over med mine fejl.
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 31. mar 2017, 09:13

Jeg tænker at der er nogle små byer imellem Horsens og Aarhus som måske har nogle lukkede butikker eller kontorlokaler, hvor man meget billigt kunne komme til et lokale.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 8 år med ørene i lydmaskinen -

Tilbage til "Branche & Teori"