DMGP 2017 - afstemning og diskussion

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.

Hvilket nummer er DIN personlige favorit?

1. Ida Una - 'One'
1
7%
2. Thomas Ring - 'Vesterbro'
3
21%
3. Rikke Skytte - 'Color My World'
1
7%
4. Anja - 'Where I Am'
2
14%
5. Calling Mercury - 'Big Little Lies'
0
Ingen stemmer
6. Anthony - 'Smoke In My Eyes'
1
7%
7. René Machon - 'Warriors'
0
Ingen stemmer
8. Sada Vidoo - 'Northern Lights'
5
36%
9. Jeanette Bonde - 'Hurricane'
1
7%
10. Johanna Beijbom - 'A.S.A.P.'
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 14
Brugeravatar
lakris
Forum Donator
Forum Donator
Sted: CPH, Denmark

Re: DMGP 2017 - afstemning og diskussion

Indlæg Skrevet: 25. feb 2017, 21:56

Brdr Olsen tænker "ikke igen..."
Brugeravatar
lakris
Forum Donator
Forum Donator
Sted: CPH, Denmark

Indlæg Skrevet: 25. feb 2017, 22:01

Vinderen taler også som kronprinsesse Mary, så alt er godt :-) ;-)
Brugeravatar
Mike Runner
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Hedehusene

Indlæg Skrevet: 25. feb 2017, 22:40

Off topic/personangreb. Slettet af administrator.
.:: Mike ::.
www.mtpstudio.dk
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 26. feb 2017, 08:17

og vi ser det heller ikke via nettet... det bliver lidt trættende, at skulle beklikkes af dig i forskellige tråde.

Og nu tilbage til DMGP, lad os fortsætte en evt. (saglig) diskussion om licens i den eksisterende tråd.
Brugeravatar
SLL
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK

Indlæg Skrevet: 26. feb 2017, 11:31

Min top 5 liste.

1. Jeanette Bonde - Hurricane
Kan godt lide energien i omkvædet, selvom den måske ikke er et oplagt grand prix valg.

2. Johanna Beijbom - ASAP
Mere poppet/houset, dejligt groovy. Men måske nok for anderledes til at vinde.

3. Anja - Where I Am
Godt produceret / sunget. Storladet grand prix energi, men lidt for langsomt.

4. Ida Una - One
Lidt for blank poleret, for meget metervare, for sweet, men følger man de sidste års udvikling - oplagt valg.

5. Sada Vidoo - Northern Lights
Jeg syntes bliver for skævt til grand prix. Og så mangler jeg mere lyttevenlig omkvæd og energi.

Værste sang:
Thomas Ring - Vesterbro
Jeg forstår ikke de der vokal samples i starten, gennem nummeret. Jeg syntes slet ikke de lyder godt. På live mixet var alt for høje i forhold til mixet, i hvert fald hjemme i stuerne. Og så var tracket generelt dårligt i grand prix sammenhæng.

SLL
Brugeravatar
kandersen
Forum Donator
Forum Donator
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg Skrevet: 27. feb 2017, 12:44

Jeg er efterhånden blevet for gammel til Melodi Granprix. Jeg kan godt fornemme, at jeg bliver mere og mere frustreret over numrene og ikke mindst sangene. Det handler mere om "show" end det handler om musik, efter min mening. Det er enten alt for ens, kedelige og ligegyldige, eller så er det tilpas abstrakt til, at det slet ikke høre til.

Jeg kom desværre lidt sent ind i det, og hørte kun 8, 9 og 10, samt de tre finale numre, lørdag aften. Da de udråbte de 3 finale numre tænkte jeg, at så må de andre sgu godt nok have været ringe, for to ud af de tre var efter min mening ligegyldigt pladder.. Inden da synes jeg nr. 8 var bedst af de tre jeg nåede at se. Men den kom slet ikke med i finalen.

Finalen, 2 ud af 3 ville aldrig få min opmærksomhed. Den eneste som jeg synes kunne gøre bare en anelse, det var den der "One". De to andre var ren og skær ligegyldigt pladder godt krydret med typisk kedelig Melodi granprix stil, der på en eller anden måde handlede mere om sangerne end om sangen/musikken. Gaaab.
At det så blev den værste der vandt ud af de tre, det kunne jeg næsten have sagt mig selv. Jeg skulle have oddset på den jeg synes var mest ringe, præcis som mine forventninger egentlig har fortalt mig i mange år efterhånden. Det rammer næsten ikke galt mere. Den jeg synes er værst, det er den som vinder. Det er Dansk Melodi Gran Prix :-)
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 27. feb 2017, 12:52

Nu gik jeg lige ind og hørte vindersangen (den bliver altså fint i stereo hele vejen her hos mig) - Jeg synes, det er et lidt ligegyldigt nummer. Det har det der meget powerfulde omkvæd, som giver folk et emotionelt kick - men det er jo bare et trick, og 9/10 eurovision sange gør det samme. Jeg har svært ved t tro, at det her skulle skille sig ret meget ud, når vi kommer til den europæiske konkurrence.

Hvad er DR på nummeret - Jeg er jo på PC, så jeg kan ikke bare sætte DR meter på min stereoudgang - Det virker meget højt i omkvædet. Mine peak metre i lydkortets mixer stod næsten konstant maxet ud.
Brugeravatar
the songcabinet
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 27. feb 2017, 15:04

Bestemt ikke musik jeg kan genkende mig personligt i, men ud fra et sangskrivningsperspektiv og produktionsperspektiv kan jeg godt forholde mig til DMGP. Der var lidt Ariana Grande over vinderen, og det er nok den vej det bør gå mht demografien. Sikker performance, fedt skruet sammen, godt flow i sektionerne, men synes sangen tabte lidt dynamik i produktionen hvor det blev lidt for glaseret og komprimeret. Det kan dog også skyldes arrangementet, hvor jeg savnede kontraster i lydbilledet.

Anyway, internationalt vil man nok sige flot, men nok også lige under toppen.

Tilbage til "Branche & Teori"