DMGP 2017 - afstemning og diskussion

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar

Hvilket nummer er DIN personlige favorit?

1. Ida Una - 'One'
1
7%
2. Thomas Ring - 'Vesterbro'
3
21%
3. Rikke Skytte - 'Color My World'
1
7%
4. Anja - 'Where I Am'
2
14%
5. Calling Mercury - 'Big Little Lies'
0
Ingen stemmer
6. Anthony - 'Smoke In My Eyes'
1
7%
7. René Machon - 'Warriors'
0
Ingen stemmer
8. Sada Vidoo - 'Northern Lights'
5
36%
9. Jeanette Bonde - 'Hurricane'
1
7%
10. Johanna Beijbom - 'A.S.A.P.'
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 14
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

DMGP 2017 - afstemning og diskussion

Indlæg af Holger »

http://www.dr.dk/event/melodigrandprix/ ... rix-2017-0

Afstemningen her handler om hvilket nummer du personligt bedst kan lide af de 10 mulige. Ikke om hvilket nummer du tror vinder.

Beklager at de individuelle players på DR muligvis kun spiller de første 2 sekunder i stereo, derefter ryger den over i mono (hos mig i hvert fald). Sker det også jer? Jeg har en 100/100 forbindelse på Mac. Den øverste store player spiller i stereo (når den virker).

Ellers kan man høre tracksne på Spotify, hvor de forhåbentlig er i stereo ;-)

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Jeg kunne bedst lide One med Ida Luna. Den lød som noget a la det jeg selv kunne finde på at skrive til DMGP. Dog var A.S.A.P. Med Johanna Bejibom runner up, måske som det lidt mere dansevenlige alternativ.

Lidt fortørnet over versene i mange af sangene, som flere steder mangler hooks, melodi, rytme og noget musikalsk interessant. Så i mange af dem når jeg aldrig til omkvædet, det er som om versene bare skal overstås, og så virker det bare ikke for mig. Jeg vil gerne have the whole enchilada, og kan ikke bare fanges ind af et omkvæd.
Senest rettet af the songcabinet tirs 21. feb 2017 11:37, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

de små klapper ikke til mono her hos mig, Prøvede lige Thomas Ring nummeret. Har ikke lige tid til at høre det hele nu
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ok, så må det være en software ting. Mystisk.

Jeg har i øvrigt masteret alle sangene.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Holger skrev: Jeg har i øvrigt masteret alle sangene.
Sejt



Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Alle numrene kører ind og ud af mono i mine htlf - underligt.

Jeg var meget splittet mellem Anja "Where I Am" som har en fed vokal med næsten rock'agtig kant i omkvædet - og Sada Vidoo "Northern Lights" som er den mest specielle komposition. Jeg vuderer Sada's vinderchancer højere i international sammenhæng, fordi den skiller sig ud (nok også i kraft af kunstnerens lidt specielle fremtoning) - lyder lidt hen ad Mew i omkvædet. Så endte med samlet at stemme på Sada.

De resterende numre sagde mig ikke noget.

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Jeg slet ikke til mgp-musik, men for mig er der to numre der falder i min smag; Thomas Ring og Sada Vidoo... Ring får stemmen...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det er helt vildt, hvor ens det hele lyder. Jeg misunder ikke Holger den opgave - det er hårdt tjente penge:).

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det var nu sjovt. Og hvor sangene på et normalt album alle kræver "fair" behandling i forhold til den indbyrdes "konkurrence", så var sangene her bogstaveligt talt i kamp med hinanden.

Nogle sange er modtaget i stems, andre kun i stereo. Dertil har jeg lavet singback versioner. Dog benyttes mine singback masters ikke nødvendigvis til selve udsendelsen, hvor det ofte er stems mixet til livebrug for bedre blend.

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

Alle numrene ryger ind og ud af stereo for mig...

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Så er det i aften det går løs. Jeg har den fordel, at uanset hvem der vinder, så føler jeg mig lidt som vinder lige meget hvad... ;-)

Desværre kan jeg ikke se det, da jeg af principielle årsager ikke ser DR, men god vind til alle deltagerne.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Jesus f*cking christ - skal man have flash for at afspille ting på DRs hjemmeside??? f*ck en dinosaur.

Medlemsavatar
Mike Runner
Medlem
Indlæg: 931
Sted: Hedehusene

Indlæg af Mike Runner »

MrBacon skrev:Jesus f*cking christ - skal man have flash for at afspille ting på DRs hjemmeside??? f*ck en dinosaur.
Ja, for det er jo totalt public service, hvis man er FULDSTÆNDIG fremme i bussen i forhold til gennemsnittet af Hr. og Fru Danmark, når det kommer til IT teknologi... og kan man hurtigst muligt glemme "gammel" teknologi, så er det endnu bedre... hvem gider de fjolser, der ikke er med på den seneste trend !!!

Der er jo selvsagt ingen grund til at gøre et forsøg på at sikre, at flest mulige har mulighed for at kigge med... det skal naturligvis kun være for dem, som har det seneste af det seneste software... og som i øvrigt sikkert hader DR... og som måske slet ikke gider betale / endsige betaler licens...

... ironi kan forekomme !!!
.:: Mike ::.
www.mtpstudio.dk

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Der er godt langt fra ambitionerne om gøre det nyt og bedre - og så til det småfesne, totalgeneriske og generelt nerveløse musik, der her blev præsenteret.

Sada Vidoo var en kærkommen undtagelse. Og har måske endda noget potentiale internationalt.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg magtede kun lige at høre tre sange. Det hjalp selvfølgelig ikke at selve showet er så pinligt ringe, at alle sangene var et tiltrængt pusterum fra 'showet'

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Holger skrev:
Desværre kan jeg ikke se det, da jeg af principielle årsager ikke ser DR, men god vind til alle deltagerne.
Ok, jeg bider på. Hvorfor vil du ikke se DR?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ah sorry, det var ikke for at skifte emnet i tråden her.

Jeg ønsker ikke at betale licens, da jeg ikke benytter DR og mener at det i stedet skal være frivilligt. Alle som har lyst til DR skal naturligvis have lov til at betale for det og få det streamet direkte ind i øjenæblet 24 timer i døgnet. Os som ikke vil, skal naturligvis ikke tvinges.

Jeg fandt stort set intet interessant eller objektivt på DR, som jeg ikke kunne finde bedre andre steder, og under alle omstændigheder ikke noget som matchede den pris de tog. Hvis det kostede 50-75 kr. om året og kun bestod af relevant danskproduceret materiale, så ville jeg måske overveje det eller foreslå at det blev til en skat, men til 2.500 kr. om året for pladderballe nærradio & -tv bliver det et nej tak herfra.

Rent praktisk har jeg i øvrigt ikke gammeldags fjernsynskanaler, men benytter kun moderne pay-per-view løsninger som iTunes og Netflix, der modsat DRs "net-tv" faktisk virker.

Medlemsavatar
Mike Runner
Medlem
Indlæg: 931
Sted: Hedehusene

Indlæg af Mike Runner »

Holger skrev:Ah sorry, det var ikke for at skifte emnet i tråden her.

Jeg ønsker ikke at betale licens, da jeg ikke benytter DR og mener at det i stedet skal være frivilligt. Alle som har lyst til DR skal naturligvis have lov til at betale for det og få det streamet direkte ind i øjenæblet 24 timer i døgnet. Os som ikke vil, skal naturligvis ikke tvinges.

Jeg fandt stort set intet interessant eller objektivt på DR, som jeg ikke kunne finde bedre andre steder, og under alle omstændigheder ikke noget som matchede den pris de tog. Hvis det kostede 50-75 kr. om året og kun bestod af relevant danskproduceret materiale, så ville jeg måske overveje det eller foreslå at det blev til en skat, men til 2.500 kr. om året for pladderballe nærradio & -tv bliver det et nej tak herfra.

Rent praktisk har jeg i øvrigt ikke gammeldags fjernsynskanaler, men benytter kun moderne pay-per-view løsninger som iTunes og Netflix, der modsat DRs "net-tv" faktisk virker.
Og det gælder naturligvis også både din kone og dine hjemmeboende børn... Der bliver hverken set børneprogrammer eller f.eks. X-Factor i dit hjem... endsige lyttet til diverse radio-programmer eller f.eks. trafikradio i bilen ? ... for det kan jo ikke nytte noget.
.:: Mike ::.
www.mtpstudio.dk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Folk bestemmer selv om denne tråd skal yderligere de-railes, ellers kan man måske fortsætte licens-snakken her:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=16&t=72608

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mike Runner skrev: Og det gælder naturligvis også både din kone og dine hjemmeboende børn... Der bliver hverken set børneprogrammer eller f.eks. X-Factor i dit hjem... endsige lyttet til diverse radio-programmer eller f.eks. trafikradio i bilen ? ... for det kan jo ikke nytte noget.
Mikke Runner

Vi har slet ikke fjernsynskanaler i huset, og ingen i familien føler behov for at opsøge det andre steder. Personligt afskyr jeg derudover radiolyd, da det ødelægger lydkvaliteten af musikken og værterne ødelægger mit gode humør med deres uintelligente smalltalk.

Mine børn griner, når jeg fortæller dem om flow-tv, da de aldrig har set det. "Vil det sige, at man ikke selv kan vælge hvad man vil se, og hvornår man vil se det? Arj, far det tror vi ikke på...".

Ikke desto mindre har jeg masteret knap en tredjedel af den samlede top 10 spillet i al dansk radio på forrige opgørelse fra Gramex, men jeg hører kun radio ved et uheld eller hvis jeg tester det af tekniske årsager, fx en master afspillet på Nova eller The Voice.

Jeg har som nævnt også masteret alle DMGP sange i år (selve udgivelserne altså) samt flere års X-Factor artister samt andet arbejde for DR, når de henvender sig til mig for at få konsultationsråd eller services. Men det behøver ikke at betyde, at jeg bryder mig om konceptet licens. Jeg ville hilse DR velkommen som en kommerciel aktør eller bare gøre det til en frivillig offentlig service.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Nr 10, har Cutfather også været der? ;-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ang. nummer 10 kan jeg ikke lade være med at tænke på den her:
https://en.wikipedia.org/wiki/Can%27t_G ... of_My_Head

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Netop min pointe

Edit: nu er jeg forvirret, mente at Cutfather var blandet ind i Kylies track

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Haha - jeg havde samme tanke og sad og nynnede det.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det er Peter Wallevik, som har lavet tracks til Kylie.

Nyt svar