Skal klassisk musik være et one-take?

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar

Skal ikke-musikere lade være med at stoppe med at blande sig i hvordan musikere laver deres musik?

Nej
14
64%
Ja
6
27%
Ved ikke
2
9%
 
Afgivne stemmer: 22
Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Re: Skal klassisk musik være et one-take?

Indlæg af Hald »

david mondrup skrev:Konsekvensen af det synspunkt må vel være, at musikken slet ikke skal optages, men kun kan opleves live og uforstærket.
Mine trommer lyder nu bedst når de kommer igennem maskinen, men mon ikke det er fotografi problemet du tænker på, nogle oplever alt igennem et kamera, andre er til stede. Jeg tror studiefolk ofte tænker i at bevare og fange den gode lyd, ligesom fotografer jagter det gode billede og øjeblik.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:Hvorfor er det du poster i flere indlæg efter hinanden?
Stack overflow? [emoji38]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SustainerPlayer skrev:
Mike-air skrev:Hvorfor er det du poster i flere indlæg efter hinanden?
Stack overflow? [emoji38]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Haha. Det ka man vidst godt kalde det :-D

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

david mondrup skrev:Konsekvensen af det synspunkt må vel være, at musikken slet ikke skal optages, men kun kan opleves live og uforstærket.
Ja, det vil jeg mene. Super fundamentalistisk, elitært og idealistisk. Jeg deler det på ingen måde, men opfatter spørgsmålet i artiklen i samme ånd.. antikvarisk, men man skal nok kunne finde nogen der stadig har den opfattelse.

Nyt svar