Soundcloud-spam

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Soundcloud-spam

Indlæg af mediumaevum »

Jeg får jævnligt spam fra falske soundcloud-brugere, ofte noget med "fed musik, synes du skal tjekke det og det ud for (kunstigt) at forøge dine fans/følgere." (selvfølgelig på engelsk).

Før var de ret nemme at genkende, både med logoet hvor der stod "Get real listeners today" men her i dag oplevede jeg at de er blevet mere sofistikeret:

* De starter med at skrive et nummer, man har uploaded, og fortæller at de "virkelig godt kan lide det nummer".
* De linker ikke direkte til hvor man kan få de kunstige fans, istedet skriver de navnet på tjenesten, og håber at få folk til at google det.
* Profilbilledet ser ægte ud, og ikke som før en reklamesøjle.

Spørgsmålet er:

Er der nogen muligheder for automatisk at fjerne spam fra soundcloud, ligesom man kan få til email? Jeg har jo spam-inbox, som jeg næsten aldrig tjekker. Der ryger de meste spam i. Jeg ved ikke.. jeg synes bare det virker underligt at Soundcloud ikke tager det mere seriøst med det spam der foregår. Det burde være relativt nemt at programmere kunstig intelligens til at frasortere spam, især hvis den kun skal søge på links, eller andre henvisninger hvor der står "listeners" eller "more listeners".

Sidstnævnte burde blackliste enhver som ikke har et seriøst antal uploads og verificeret af soundcloud-teamet så man fra første gang man skriver sætningen "more listeners" automatisk bliver udelukket og skal forklare sig over for et rigtigt menneske hos soundcloud før man kan få lov til at skrive igen (for at undgå bots).

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Soundcloud sejler, og har gjort det de sidste 2-3 år eller mere..

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Christoffer I. N. skrev:Soundcloud sejler, og har gjort det de sidste 2-3 år eller mere..
Hvilke (gratis) alternativer er der så, hvis jeg vil uploade mit musik?
Jeg kan sikkert finde en masse på google, men jeg tør ikke gå ind i dem fordi jeg ikke kender til dem eller ved om de er seriøse.

Derfor efterspørger jeg også en liste over seriøse Soundcloud-alternativer, verificeret af forskellige brugere.

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

SoundCloud kan ikke følge med... Bliver mere og mere pinligt syntes jeg...

Alt efter hvad du gerne vil, hvis det bare er for at du kan streame din musik, så er jeg glad for bandcamp... De har også fået "fan" siden, efterfølgende...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Internalized Sun
Forum Donator
Indlæg: 842
Sted: Faxe

Indlæg af Internalized Sun »

Hmm..

Jeg får mest henvendelser fra duller der er alt for unge til mig og som synes de er super sexede, men de får altid kolde fødder før jeg når at tjekke dem ud, for når jeg går ind for at kigge på deres profil, står der altid at brugeren er slettet :roll: :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:
[b]HVEM [/b]har lagt en kage på min computer?!!?!!

Min musik: http://soundcloud.com/internalized-sun

Medlemsavatar
Kram
Medlem
Indlæg: 84
Sted: Odense

Indlæg af Kram »

Sidst jeg lagde et nummer på SoundCloud, fik det adskillige begejstrede hjerter FØR sit første play! (men mærkeligt nok ingen EFTER, hmm!) Man kan altså kun blive smigret når den slags sker. Betingelsesløs kærlighed, sådan vælger jeg at tolke det :)
Senest rettet af Kram fre 17. mar 2017 08:47, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Jeg har nået et punkt, hvor jeg bare antager, at alle, der liker eller follower mig er bots.

Soundcloud er slem - men det er andre steder også ... hvis det ikke er bots, er det "hey dit nummer er fedt, check mig ud også... migmigmig".

Eksempel (jeg aner ikke engang, hvad det er for votes, de alle snakker om ... det var ikke et nummer til en konkurrence eller noget):

Billede

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

LOL for helvede... :/

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

mediumaevum skrev:
Christoffer I. N. skrev:Soundcloud sejler, og har gjort det de sidste 2-3 år eller mere..
Hvilke (gratis) alternativer er der så, hvis jeg vil uploade mit musik?
Jeg kan sikkert finde en masse på google, men jeg tør ikke gå ind i dem fordi jeg ikke kender til dem eller ved om de er seriøse.

Derfor efterspørger jeg også en liste over seriøse Soundcloud-alternativer, verificeret af forskellige brugere.
Tjek Orfium.com

Stadig lidt tidligt i processen, men de tilbyder nogle fede muligheder for også at sælge sit musik hvis man vil det. Der er potentiale, men et stykke vej endnu før det bliver rigtig fedt.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Uhh - jeg har lige oprettet mig som Soundcloud-bruger - mest fordi jeg nu ikke længere kan bruge dropbox til at hoste lydeksempler - Og ganske i trådens ånd, havde jeg fået min første 'follower', før jeg loggede ind første gang.

Hey - Check mig ud - Jeg hedder Smittefar og har 0 tracks på min profil - Det bliver herrehyl
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Kram
Medlem
Indlæg: 84
Sted: Odense

Indlæg af Kram »

Hey Smittefar - all your 0 tracks are great, I voted for them! - remember to check out my new track "Me"!

Kram (mig!)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Love it <3 :D
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg er begyndt at kalde dem for "soundclown" af samme årsag.

Og så det der auto-play man ikke kan slå fra... for hulen...
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

AnotherDan skrev:SoundCloud kan ikke følge med... Bliver mere og mere pinligt syntes jeg...
Spot on.

Nyt svar