Eksponering på Youtube?

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
mediumaevum
Producer
Producer

Eksponering på Youtube?

Indlæg Skrevet: 15. feb 2017, 10:00

Jeg har før beklaget mig over at viewers, likes og subscribers er stagneret på min kanal, men nu er den da helt gal. Før i tiden, når jeg uploadede et nyt nummer, fik jeg omkring 100 views inden for de første 2 uger, nu er der gået 2 uger med et nyt nummer, og jeg er kun lige akkurat kommet op på 30 views.

Når jeg søger på "medieval music" eller lign. på youtube, fås ikke autentisk middelaldermusik i listen, men andre kunstnere f.eks. Derek, Martikainen etc. som jo laver noget lignenden det jeg selv laver. "Derek & Brandon Fiechter" er nok den kanal som minder mest om min, men har flere likes, flere views, og langt større eksponering.

Så jeg tænker ikke det kan være kvaliteten af mit musik kontra deres, som er problemet. Alt er naturligvis en smagssag, men jeg undrer mig bare...

Hvordan får de så meget eksponering på youtube, når jeg praktisk talt ingen eksponering får længere på youtube? Er det en Youtube-rotationsordning eller hvad? For går vi 5 år tilbage i tiden, var min kanal langt mere eksponeret, uden at jeg gjorde noget selv. Mine ældre numre er iøvrigt langt ringere end mine nyere numre, alligevel har de mere eksponering på youtube end mine nyere numre.
Brugeravatar
bredal187
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Frederiksberg

Re: Eksponering på Youtube?

Indlæg Skrevet: 15. feb 2017, 10:45

mediumaevum skrev:Så jeg tænker ikke det kan være kvaliteten af mit musik kontra deres, som er problemet. Alt er naturligvis en smagssag, men jeg undrer mig bare...

Hvordan kan du være sikker på det?
WebudviklerHjemmesider til alleCall me, maybe?
mediumaevum
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 15. feb 2017, 10:59

bredal187 skrev:
mediumaevum skrev:Så jeg tænker ikke det kan være kvaliteten af mit musik kontra deres, som er problemet. Alt er naturligvis en smagssag, men jeg undrer mig bare...

Hvordan kan du være sikker på det?

Det kan jeg i princippet heller ikke, og alt er en smagssag og et individuelt valg.

Men Derek's musik virker da lige så "computeragtigt" i lyden som mit musik.
Men ærligt talt så går jeg uden om Dereks numre, og irriteres over at den kanal får så meget eksponering på youtube, og det ikke kun pga. det er en "konkurrent" (misundelse) men simpelthen fordi når jeg søger på f.eks. "medieval music" forventer jeg noget autentisk, rigtigt-real-life-spillet musik, og ikke computergenereret musik.

Så hvis Derek kan få sit musik på forsiden af youtube under listen af middelaldermusik, så kunne jeg godt tænke mig at vide hvorfor jeg ikke også kan få det samme. Vi laver begge computergenereret "middelalder"-musik, bruger de samme VST'er, og begge vores kanaler har et tydeligt præg af at det er lavet på computer.

Vi har vel hver vores stil og måde at komponere på, men alligevel...
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 15. feb 2017, 11:26

Er der reklamer på de andre kanaler?
Hvis ja, er der reklamer på din kanal?
Hvis nej, så har du en markant forskel der.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Indlæg Skrevet: 15. feb 2017, 11:32

Lidt tanker.

De har over 400 uploads på ca 2 år og over 700 videoer liggende. Dvs. masser af aktivitet og videoer - muligheder for at vælge deres playlister (der bliver opdateret jævnligt) mm.

Det ser ud til, at de har solidt setup med musiksalg på mange store platforme.

De er aktive på sociale medier.

De holder sig ikke kun til en genre. Jeg tænker at deres fantasy og world music også trækker en masse til.

Ser ud til at engagere sig hos andre lignende kunstenere og linke til dem.

De har måske også fat i nogle qua deres erklærede religiøsitet?

Folk kan gratis bruge deres musik på deres egne yt-kanaler.
mediumaevum
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 15. feb 2017, 11:50

Christoffer I. N. skrev:Er der reklamer på de andre kanaler?

Jeg har ingen reklamer på min kanal.

Derfor burde jeg alt andet lige, få flere views. Reklamer irriterer folk, og gør at de ikke vil se indholdet.
mediumaevum
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 15. feb 2017, 11:58

SustainerPlayer skrev:Lidt tanker.

De holder sig ikke kun til en genre. Jeg tænker at deres fantasy og world music også trækker en masse til.

Jeg holder mig heller ikke kun til én genre. Jeg laver også fantasy og world music. Jeg laver kirke/salme-agtig musik, klaverspil, orkester udover min hjemmebane med middelalder og renæssance-inspireret musik.

SustainerPlayer skrev:Ser ud til at engagere sig hos andre lignende kunstenere og linke til dem.

Kunne være jeg skulle kontakte nogle af dem, og spørge om et samarbejde...
At gå fra at være konkurrent til samarbejdspartner er vel altid godt?

SustainerPlayer skrev:De har måske også fat i nogle qua deres erklærede religiøsitet?

Jeg laver kirkemusik, jeg respekterer andre folks religiøsitet men jeg holder religion & politik for sig, og musik for sig.
Jeg vil ikke blande religion og politik med mit kunstneriske virke af frygt for at blive upopulær. Jeg skal kunne trække folk til fra højre og venstre, uagtet religiøsitet eller mangel på samme. Jeg har mine holdninger, men blander fremviser dem ikke på min youtube-kanal.

SustainerPlayer skrev:Folk kan gratis bruge deres musik på deres egne yt-kanaler.

Jeg tilbyder at folk kan bruge mit musik i deres projekter, mod at de spørger om lov først, og fortæller mig lidt om deres projekt.
Indtil videre har jeg givet det ud gratis. De kan bare sende mig en privat besked. Mere kræves der normalvis ikke.
Senest rettet af mediumaevum 15. feb 2017, 12:36, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 15. feb 2017, 11:59

mediumaevum skrev:

Derfor burde jeg alt andet lige, få flere views. Reklamer irriterer folk, og gør at de ikke vil se indholdet.

Men hvad har du så aktivt gjort på youtube for at få eksponering?
Folk der tillader reklamer på deres kanal gør det jo ikke for reklamernes skyld, men den eksponering der følger med.
mediumaevum
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 15. feb 2017, 12:00

Christoffer I. N. skrev:
mediumaevum skrev:

Men hvad har du så aktivt gjort på youtube for at få eksponering?
Folk der tillader reklamer på deres kanal gør det jo ikke for reklamernes skyld, men den eksponering der følger med.

Hvordan får man eksponering ved at tillade reklamer? Det er vel kun til indtægtsgenerering, hvilket jeg p.t. ikke er interesseret i.
Jeg har fravalgt reklamer for at få flere viewers, for at sige "dette er en reklamefri kanal - gratis indhold". Mere attraktivt bliver det næppe...
Brugeravatar
KristianNielsen
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Breda, The Netherlands

Indlæg Skrevet: 15. feb 2017, 12:03

mediumaevum skrev:Jeg har ingen reklamer på min kanal.

Ja, men en mulighed er også at YouTube ikke eksponerer din kanal lige så meget, da de ikke kommer til at tjene penge på dit indhold kontra de kanaler med reklamer.

Derudover, bruger du så tags i dine videoer? Custom thumbnails? Beskrivelser? Playlister? Er din kanal sat op med banner, en organiseret "velkomst"-side osv?
mediumaevum
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 15. feb 2017, 12:13

KristianNielsen skrev:
mediumaevum skrev:Jeg har ingen reklamer på min kanal.

Ja, men en mulighed er også at YouTube ikke eksponerer din kanal lige så meget, da de ikke kommer til at tjene penge på dit indhold kontra de kanaler med reklamer.

Derudover, bruger du så tags i dine videoer? Custom thumbnails? Beskrivelser? Playlister? Er din kanal sat op med banner, en organiseret "velkomst"-side osv?

Det kan jeg ikke finde ud af...

Men det kunne være jeg skulle prøve muligheden af og finde noget læsestof om emnet.

Tilbage til "Branche & Teori"