ny single K Perry (M Martin)

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Brugeravatar
tomcat
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby ved Kbh

ny single K Perry (M Martin)

Indlæg Skrevet: 10. feb 2017, 21:26

Jeg kan ikke sove og småkeder mig lidt -- så fandt jeg Milling & Molbech.
De er som altid professionelle, deres samspil underholdende og kammi-kærligt.

Anyway, jeg skal vel ikke kede mig alene, så: Perry's den nye single.
Skrevet og produceret af Max-manden.
Flot produktion som altid ... ligegyldig metervare melodi, og uinspireret arrangement.

Hendes lækre stemme kan måske redde sangen for superfans.
Mig keder den.
Vil du også kede dig? ..den er ved ca. 25:00min

http://www.dr.dk/radio/ondemand/p7mix/pop-med-milling-og-molbech-6#!/
G4/ 466MHz * * til musik produktion: OS 9.2.2 /LAP 4.81 * * til alt andet: win7 på en HP laptop
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Re: ny single K Perry (M Martin)

Indlæg Skrevet: 10. feb 2017, 23:52

Pænt syret indlæg. Sov godt. :-D
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 11. feb 2017, 00:42

Garrhhh.. Lyttede lige for første gang, på youtube linket.
Hold nu bøtte en ligegyldig tekst. Den slags plejer ikke at betyde noget for mig, jeg er nok ved at blive gammel.
Lækker instrumental og nummer generelt. Eneste andet der generer mig, i mine Beyer hovedtelefoner, er at klappet under omkvædet til tider lyder for presset.

Og "garrrrhhh" fordi jeg har lyst til at trykke play igen.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 11. feb 2017, 00:48

Hmmmmm..................... Kan sgu ikke finde ud af det klap. Jeg tror det jeg egenligt bider mærke i er, at det svinger lidt op og ned i niveau (udover at det vist heller ikke er én statisk sample), og det giver egenligt et fedt build med forskellig intensitet i klappet.

Myreknepperi, som giver mig lyst til at høre igen. Ender nok med at kurere det med noget Noisia.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 11. feb 2017, 01:13

Ja det blev nok til 8 lyt i træk. Ganske interessant den distortion bag ved "woke up" ordene omkring 3:10.
For nu at fortsætte monologen - jeg havde iøvrigt ikke forventet andet en fredag nat klokken 01 - ang. det klap der, det generer mig nok kun i slutningen af filtersweepet i det break ca. midtvejs. Men filtre gør jo sjove ting og sager ved lyde.
Angående teksten, så skal jeg nok ha' den slags ind med ske, jeg fatter godt symbolikken efter at have læst på wikipedia siden, sammenholdt med video og tekst.

Og omkring det at blive gammel. Sjovt så elendigt dj hovedtelefoner lyder, nu jeg er blevet vant til Beyerne.
Brugeravatar
Graceville
Executive Producer
Executive Producer
Sted: 2300

Indlæg Skrevet: 11. feb 2017, 09:57

Fuldstændig vanvittigt ikke at bruge bordskånere på et træbord!
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 11. feb 2017, 12:10

:-D
Brugeravatar
ZoSo
Executive Producer
Executive Producer
Sted: København

Indlæg Skrevet: 11. feb 2017, 16:18

Fed video- Jeg kan rigtigt godt lide Katy perry, men det der lyder ringe. Kedelig sang og slem slem komprimeret lyd...
Huge pumping effect...real huge.
Mexican wall limiter...payed by the mexicans.
Brugeravatar
garcia
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Hjallerup

Indlæg Skrevet: 12. feb 2017, 13:02

Jeg synes nummeret er pisse fedt
Brugeravatar
tomcat
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 12. feb 2017, 19:01

SustainerPlayer skrev:Pænt syret indlæg. Sov godt. :-D

haha :-) Tak
G4/ 466MHz * * til musik produktion: OS 9.2.2 /LAP 4.81 * * til alt andet: win7 på en HP laptop
Brugeravatar
tomcat
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 12. feb 2017, 19:03

Graceville skrev:Fuldstændig vanvittigt ikke at bruge bordskånere på et træbord!

:-D :dollargrin:
Brugeravatar
donnievandango
Røvballemusiker
Røvballemusiker
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 13. feb 2017, 09:41

HAHAHAHAHA Zoso, jeg fik lige kaffen galt i halsen her på job over dit indlæg:)
Brugeravatar
KristianNielsen
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Breda, The Netherlands

Indlæg Skrevet: 1. mar 2017, 16:04

Godt nok den mest tomme tekst jeg længe har hørt...
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 1. mar 2017, 19:11

Jeg synes - det er fedt snedkeret popnummer. Meget iørefaldende.

Synes dog at de kunne havde nøjes med lyrics-videoen, som er meget bedre end den officielle.
Brugeravatar
lakris
Forum Donator
Forum Donator
Sted: CPH, Denmark

Indlæg Skrevet: 1. mar 2017, 21:09

Jeg hører Daft Punk i det, a la The Weeknds i feel it coming
Brugeravatar
Chipsposen
Røvballemusiker
Røvballemusiker
Sted: Earth

Indlæg Skrevet: 13. mar 2017, 20:09

Jeg hørte det nummer et par gange for et par uger siden, og blev faktisk bange for at få den på hovedet, så skyndte mig at stoppe inden jeg var hooked.. :-D

Nå ja, og så får jeg tics, hver gang de der spaghetti stænger bliver hældt i det kogende vand (2:04), men et par stykker ikke kommer med fordi de sidder fast i skålen... :roll:
Derudover så tænker jeg metalredskaber på en pande... og gad vide om det kan spises, eller om både gryder og 'kobber redskaber' afgiver giftig lak / metal, så det er sundhedsskadeligt at spise.. altså ikke for den lille hamster.. men hvis jeg som menneske skulle spise det.. for har lyst til at spise sådan en mundfuld..... :|
Brugeravatar
Graceville
Executive Producer
Executive Producer
Sted: 2300

Indlæg Skrevet: 13. mar 2017, 20:44

Chipsposen skrev:
Nå ja, og så får jeg tics, hver gang de der spaghetti stænger bliver hældt i det kogende vand (2:04), men et par stykker ikke kommer med fordi de sidder fast i skålen... :roll:
|

Jeg er sikker på hun tænder på OCD og lignende, hun har været gift med Russel Brand.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
Chipsposen
Røvballemusiker
Røvballemusiker

Indlæg Skrevet: 14. mar 2017, 07:55

Graceville skrev:
Chipsposen skrev:
|

Jeg er sikker på hun tænder på OCD og lignende, hun har været gift med Russel Brand.

Nu smurte jeg så bare lidt tykt på.. men lad os for en stund antage, at undertonerne om din antagelse, at jeg har 'OCD og lignende' er korrekt, hvem synes du så jeg skal score først, katy, russ eller hamsteren? :|
Og hvis hamsteren, har du så nogle retningslinjer til, hvor jeg strategisk bør placere tykke mad elastikker, så den ikke flækker, når jeg stikker min store fede.. ehm.. hjemmelavet mikrofon op i den, og bruger den som vindfilter, når jeg er ude at indspille percussion i naturen? :roll:
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg Skrevet: 14. mar 2017, 08:22

Christoffer I. N. skrev:Hmmmmm..................... Kan sgu ikke finde ud af det klap. Jeg tror det jeg egenligt bider mærke i er, at det svinger lidt op og ned i niveau (udover at det vist heller ikke er én statisk sample), og det giver egenligt et fedt build med forskellig intensitet i klappet.

Kunne man forestille sig at de ikke har brugt et sample, men (gys!) rent faktisk har optaget et spor hvor de klapper på 2 og 4 igennem nummeret? Ja, jeg kunne give det et lyt selv, men så skulle jeg stoppe det andet musik jeg lytter til, og det gider jeg ikke.
David Mondrup

www.monsdrum.com · Engelsholm Højskole
Det er bedre at kloge sig end at dumme sig.
Brugeravatar
Chipsposen
Røvballemusiker
Røvballemusiker

Indlæg Skrevet: 14. mar 2017, 09:21

Mine ører fortæller mig, at det er 2 forskellige versioner, en 'blid' version på 2 og en 'hårdere' version på 4, de gentager sig hele vejen igennem nummeret.
Den blide version har mindre layered claps, og den hårdere version har lidt flere og højere claps.. den hårde version har også lidt mere 2-4 KHz, så de har nok boostet lidt..

Tilbage til "Branche & Teori"