Er Tidal ved at gå Konkurs?

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Default avatar
Mosh
Medlem
Indlæg: 352
Sted: Denmark. Silkeborg

Er Tidal ved at gå Konkurs?

Indlæg af Mosh »

Hejsa,

Er der nogen der ved noget om hvad der sker med Tidal lige nu?

Jeg har for lidt tid siden fået udbetalt streaming penge fra dec 2015. Derefter skrev jeg til min distrubutør og hørte til hvorfor vi er kommet igennem hele 2016 uden at have modtaget penge overhovedet.

Til det fik jeg følgende svar:
"I am sorry for any confusion. Tidal is behind in sending us there official reports and the last one they sent us was for December 2015 which happened in December 2016. We do contact stores that are behind in sending us reports to remind them to send them in but ultimately it is up to them to send them. Once Tidal sends us more reports any funds you have received will be in your account on that Friday."

Lyder lidt underlig at der ingen penge er kommet i et helt år :? Er de ved at gå konkurs måske?
-------------------------
Chris Blaize

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1577
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

http://www.wsj.com/articles/jay-zs-musi ... 1473778080

Personligt tror jeg ikke Tidal eksisterer om 3 år med samme ejerskab som nu.
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Default avatar
Mosh
Medlem
Indlæg: 352
Sted: Denmark. Silkeborg

Indlæg af Mosh »

Keen: Du har nok ret.

For lige at give yderlige info i sagen, så har jeg netop modtaget Tidal streaming penge for næsten hele 2016 (dog ikke dec) Det svringer fra 0 streams til 8 streams per månede...

Det sjove ved dette er at både min kæreste og jeg benytter Tidal og vi har 21 sange på tidal som blive lyttet til flere gange om måneden af os begge. Det vil rundt regnet give mindst 300+ streams per månede hvis ingen andre lyttede overhovedet. Samtidig har nogle af sangene 500.000+´streams på spotify, appel og deezer så det vil nok også være antageligt at der ville komme nogle på Tidal.

Nu sidder jeg bare tilbage og føler mig snydt. Tidal har hele tiden råbt højt om at de havde markets bedste udbetaling og de gjorde super meget for artisterne. Men det ser ud til de bare stjæler artisternes penge. Det er rigtig svært at gøre noget ved åbenbart :S

Nogen der ved noget om hvad det er der forgår i Tidal lejeren?
-------------------------
Chris Blaize

Default avatar
FadedMusic
Medlem
Indlæg: 64
Sted: Slangerup

Indlæg af FadedMusic »

Vi har også lige modtaget streamingindtægt fra Tidal, så noget udbetaler de da. :-)

/Faded Music


Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1577
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Microsoft Certified og Apple fanboy!

Nyt svar