Morten Granau

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
docone
Medlem
Indlæg: 414
Sted: Århus

Morten Granau

Indlæg af docone »

Jeg kom lige til at se en af tv udsendelserne "Prinsesserne fra blokken" og blev helt blæst over af lydsiden.

Jeg checkede derefter credits og her faldt jeg over Morten Granau. Jeg har aldrig hør om ham før, selv om jeg selv syntes jeg følger lidt med i Psy trance o.l.

Hvem er han lige og er der noget der kan fortælle lidt om ham. Jeg har søgt på nette men kan næsten kun finde lidt om at har er fra værløse ...

hilsen
Den "granau" uvidende

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Min Psy-interesse stoppede inden Granau kom frem. Mig bekendt kommer han godt omkring, collabs med diverse andre prog gutter, osv.

Medlemsavatar
docone
Medlem
Indlæg: 414
Sted: Århus

Indlæg af docone »

Ja jeg kan se at han optræder i rigtig mange forskellige sammehæng. Rent genere mæssigt gaber han også over en del - lige fra næsten House til Prog. trance og videre til dnb.

Men er en del af de nyere navne ikke rene soft synt baseret og mindre og mindre hardware?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg tror at der findes en masse mere eller mindre hybrid-setups derude. Hvad de danske psy-gutter gør ved jeg ikke. Jeg ved at Iboga har en Eventide H9 stående, om de bruger den ved jeg ikke.
Modular/eurorack virker også meget udbredt, men her taler jeg generelt bare (elektroniske) musikere.

For 10 år siden var Nord Lead 2 meget udbredt blandt psy-folk, hvorfor fattede jeg aldrig. Men det er nok bare mig.

Jeg har ingen konkret viden til det du spørger om. Da software ofte er letteste og billigste løsning, er der nok flest der er rent ITB, ja.

Nyt svar