Ed Sheeran sagsøgt af boet efter Marvin Gaye

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Ed Sheeran sagsøgt af boet efter Marvin Gaye

Indlæg af Holger »

https://www.theguardian.com/music/2016/ ... g-out-loud

Det er så langt ude... først går det ud over Blurred Lines og nu endnu en random sang... katastrofalt for copyright lovgivningen i praksis i USA.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Kan ham være ligeglad, når han er englænder?

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Ideen med at høre de to sange forsvinder lidt når youtube så lige har 30 sekunders reklame inden.
Dét er jeg sgu blevet for gammel og træt til at acceptere....

(rant over)

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Det er fandeme åndssvagt. Men det har det amerikanske retssamfund jo altid været, så hvorfor skulle ophavsretten være en undtagelse...

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Det er det vilde vesten!

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Tænk hvis det også galt Blues rundgangen.. eller 4 chord songs.. suk.. Verden er drevet af meget grådighed.. :(
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Marvin Gaye har tilsyneladende skrevet alle sange i hele verden. Familien hygger sig ihvertfald, eller Ed Townsend gør.
Wow, kan se der er endnu et lawsuit på vej for photograph. Måske Ed Sheeran skulle gå tilbage til sin gamle stil og droppe Pharrell :lol:
Utroligt nok kunne Pharrell sagsøges for langt flere sange, end tilfældet er. Men det er selvfølgelig ikke Marvin Gaye de andre :dollargrin:
Deaktiveret

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Holger skrev:https://www.theguardian.com/music/2016/ ... g-out-loud

Det er så langt ude... først går det ud over Blurred Lines og nu endnu en random sang... katastrofalt for copyright lovgivningen i praksis i USA.
Shit, stereo perspektivet er da helt ude og skide i den version af Marvin Gaye, de har posted.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

ed hvem ??? :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SIDwave skrev:ed hvem ??? :)
https://en.wikipedia.org/wiki/Ed_Sheeran_discography

Det burde tale for sig selv. Men selvfølgelig, hvis man ikke interesserer sig for det de spiller i radioen, så kan man da nok godt undgå at kende ham.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Christoffer I. N. skrev:
SIDwave skrev:ed hvem ??? :)
https://en.wikipedia.org/wiki/Ed_Sheeran_discography

Det burde tale for sig selv. Men selvfølgelig, hvis man ikke interesserer sig for det de spiller i radioen, så kan man da nok godt undgå at kende ham.
Jeg er ikke kæmpe fan, han var en sjov gimmick til Apple Music Festival, nu hvor han rigtig er slået igennem herhjemme har jeg hørt ham det jeg har behov for.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Christoffer I. N. skrev:
SIDwave skrev:ed hvem ??? :)
https://en.wikipedia.org/wiki/Ed_Sheeran_discography

Det burde tale for sig selv. Men selvfølgelig, hvis man ikke interesserer sig for det de spiller i radioen, så kan man da nok godt undgå at kende ham.
Jeg må indrømme at jeg også kun kender ham overfladisk. Jeg ved han har solgt utroligt meget, men jeg kan ikke nævne et nummer af ham på stående fod. De numre jeg har hørt, har jeg syntes var så sentimentale, at jeg måtte krumme tæer.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg husker ham som "loop pedalen"
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg kender ham egentlig primært fra Top Gear, hvor han var gæst. Ikke at jeg interesserer mig mere for biler end for musik, men vi har jo alle vores smag i musik.

Kan det passer at ovenstående video er næsten to timer med blot ham og en guitar? Plus en pinlig, pinlig cover af 50 Cent - In Da Club, hvor publikum også krummer tæer.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ed Sheeran er ham den unge rødhårede fyr, som hver gang hans navn er blevet nævnt under et award-show siden 2010, så er der klippet til Taylor Swift, der står og klapper ekstatisk. Han startede vel med være stjernernes stjerne.

I vore dage er man kun "noget ved musikken", hvis man er sagsøgt af boet efter Marvin Gaye.

Get up, get up, get up, get up .... Let's get sued tonight ...

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Why the Ed Sheeran lawsuit makes no sense - Adam Neely


Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det er en super video, den går godt nok i detaljer, jeg kunne godt have brugt en 3 minutters version. :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Adam Neely er min yndlings youtuber. Han kan forklare mange musikalske emner på en interessant og nørdet - men også typisk på en meget letfordøjelig måde, hvor der næsten altid er nogle interessante vinkler og research bag. Også selvom han tit sætter mig af med sin teoretiske viden.

Han gør det sådan - det er godt nok nørdet - men jeg vil gerne vide/lære det han kan og ved. Udfordrer på den helt rigtige måde.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Sheeran, var det ikke ham, der til en McCartney-hyldest (eller lignende) i amerikanske Det Hvide Hus, med McCartney selv + Obamaerne og andre kendisser som tilskuere for et par år siden gav en pinlig, pinlig version af et af de store Beatles-numre? Husker det som "en ung, usundt udseende knøs med en guitar, som spillede og sang gymnasiekedeligt" .. ligner ham fra den lange video her i tråden.

(Apropos -- slog ned nogle steder i den lange, han intonerer da falsk i fuldt flor –? ,, men publikum er glade for ham, ser det ud til.)
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg tror, de fleste kender ham som ham der havde den mest streamede sang på Spotify i 2017 - Men det ved du i virkeligheden nok godt ;)

Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Laver man en melodi som ikke indeholder de helt skæve akkorder, kan man regne med at man på et tidspunkt støder på en melodi som er næsten identisk.
Der var også et Sagsanlæg mellem Led zeppelin og Spirit ang. Staierway to heaven. Spirit havde allerede lavet et nummer som hedder Taurus, som er næsten identisk med introen til Stairway to Heaven.


Led Zeppelin vandt retsagen

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Al eurodance er ens.

BD bass BD + SD bass BD bass BD+SD bass

Lad sagsøgning begynde

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Men eurodance er fedt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nyt svar