Doom (2016 spil) soundtrack af Mick Gordon

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Re: Doom (2016 spil) soundtrack af Mick Gordon

Indlæg af AvS »

Tænkte også først NI pga. fonten, men kom i tanke om at sinevibes bruger den samme eller en lignende font.

Det er Sinevibes turbo:
http://www.sinevibes.com/turbo/


Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

AvS skrev:Tænkte også først NI pga. fonten, men kom i tanke om at sinevibes bruger den samme eller en lignende font.

Det er Sinevibes turbo:
http://www.sinevibes.com/turbo/
Ah fedt, tak! Desværre er Sinevibes kun til Mac. :/

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev:Desværre er Sinevibes kun til Mac. :/
Hvilket nu fik mig til at tænke, så jeg måtte lige glo de to Behind the music endnu engang. Han har en Macbook og en stationær. Den stationære kører Windows, med mulighed for Live, Pro Tools og FL. De billeder der er af Macbook'en kører Live.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Man troede aldrig dagen skulle komme...


Billede



DOOM Soundtrack on Vinyl + CD
4x Vinyl + 2x CD
Cut by the awesome folks at Abbey Road Studios
Released by the awesome folks at Laced Records
More info:
https://www.lacedrecords.co/collections/doom


Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ikke umiddelbart nogle yderligere informationer, selvom der står de forventer den skulle shippe her i Juli. Jeg har lige bestilt cd-udgaven.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Går man og venter på at få cd'en med posten, så burde den være på trapperne. Min er nemlig kommet med posten i dag. :-D

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

CD? Jeg troede at jeg var oldschool med min iPod. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja, CD!! :-D Og damn det lyder lækkert på mine PMC'er.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lige blevet færdig med CD 2, har haft første komplette gennemlyt i dag. Umiddelbare "anmeldelse", tag den evt. med et gran salt.

Virkelig gennemført lavet. Hen mod slutningen gik det op for mig, at numrene gradvist blev mere smadrede i lyden, og der kom mere top på. Meget passende til spillets historie og udvikling.
De små numre er proppet med lækkert lyddesign, ja det er de reelle musik eller tema-numre selvfølgelig også, men det er virkeligt til at høre nuancer og de bare elementer.
Albummet er relativt dynamisk, lidt hen af mere traditionelle soundtracks. Mix og udtryk bærer IMHO ikke præg af, at der er stræbet efter mest muligt loudness, med de konsekvenser den slags giver. Generelt er det ikke et højt lydniveau, men det skyldes nok også, at der er mere sub på end man ellers ville høre, hvis det var udgivet kun med tanke på musik, istedet for en spil-oplevelse, hvor der godt må være ekstra tryk på i passager.

Nu kender jeg jo nogle af numrene en god del i forvejen, lyttet på Mick Gordons youtube, så at et nummer som BFG Division indeholder alle de ekstra detaljer spotter jeg først nu, hvor jeg kan høre det i bedre kvalitet og ikke mindst på mine monitors. Der er godt nok kælet for detaljerne med lag og lydeffekter og jeg skal gi' dig.

Det er ret fedt, at han har fået smeltet alle de forskellige typer lyde så godt sammen. Jeg er aldrig gået i dybden med mix af Metal og lignende genrer, hvor man er vant til at mixe relativt "clean" trommer med smadrede guitarer og basser, men det er Mick Gordon da tydeligvist. De her trommer er jo ikke så uprocesserede som jeg ellers hentyder til, det ville ikke passe ind, men alle lyde virker rigtig godt sammen. Panoreringen er også spot on.

Meget glad for at jeg valgte at støtte deres CD udgivelse.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Christoffer I. N. skrev:Man troede aldrig dagen skulle komme...


Billede



DOOM Soundtrack on Vinyl + CD
4x Vinyl + 2x CD
Cut by the awesome folks at Abbey Road Studios
Released by the awesome folks at Laced Records
More info:
https://www.lacedrecords.co/collections/doom

Yay.

Skrev også til ham og buggede om en CD udgivelse.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Christoffer I. N. skrev:Lige blevet færdig med CD 2, har haft første komplette gennemlyt i dag. Umiddelbare "anmeldelse", tag den evt. med et gran salt.

Virkelig gennemført lavet. Hen mod slutningen gik det op for mig, at numrene gradvist blev mere smadrede i lyden, og der kom mere top på. Meget passende til spillets historie og udvikling.
De små numre er proppet med lækkert lyddesign, ja det er de reelle musik eller tema-numre selvfølgelig også, men det er virkeligt til at høre nuancer og de bare elementer.
Albummet er relativt dynamisk, lidt hen af mere traditionelle soundtracks. Mix og udtryk bærer IMHO ikke præg af, at der er stræbet efter mest muligt loudness, med de konsekvenser den slags giver. Generelt er det ikke et højt lydniveau, men det skyldes nok også, at der er mere sub på end man ellers ville høre, hvis det var udgivet kun med tanke på musik, istedet for en spil-oplevelse, hvor der godt må være ekstra tryk på i passager.

Nu kender jeg jo nogle af numrene en god del i forvejen, lyttet på Mick Gordons youtube, så at et nummer som BFG Division indeholder alle de ekstra detaljer spotter jeg først nu, hvor jeg kan høre det i bedre kvalitet og ikke mindst på mine monitors. Der er godt nok kælet for detaljerne med lag og lydeffekter og jeg skal gi' dig.

Det er ret fedt, at han har fået smeltet alle de forskellige typer lyde så godt sammen. Jeg er aldrig gået i dybden med mix af Metal og lignende genrer, hvor man er vant til at mixe relativt "clean" trommer med smadrede guitarer og basser, men det er Mick Gordon da tydeligvist. De her trommer er jo ikke så uprocesserede som jeg ellers hentyder til, det ville ikke passe ind, men alle lyde virker rigtig godt sammen. Panoreringen er også spot on.

Meget glad for at jeg valgte at støtte deres CD udgivelse.
Har lige købt.

Har du sammenlignet med iTunes udgaverne? Håber ikke CD'en er re-masteret...

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg har ikke sammenlignet med andet end hukommelsen i forhold til hvordan youtube lyder.
Du kan godt glæde dig! Jeg synes det lyder lækkert.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger skrev:Har lige købt.

Har du sammenlignet med iTunes udgaverne? Håber ikke CD'en er re-masteret...
Har du fået din kopi? Eller er der specifikke numre jeg skal ha' med på lørdag?


Nyt svar