Har du handlet grej i udlandet for nylig og hvorfor?
Har du handlet grej i udlandet for nylig og hvorfor?
Jeg ved godt at spørgsmålet er lidt på kant med forum-regler, da jeg arbejder hos et firma, der godt kunne bruge den slags info til kommerciel vinding. Webmaster har dog været så venlig at give mig lov Jeg spørger ikke om hvad og for hvor meget du har valgt at anskaffe i udlandet.
Årsagen er udelukkende at jeg ønsker den info til et projekt i uddannelses-sammenhæng.
F
Årsagen er udelukkende at jeg ønsker den info til et projekt i uddannelses-sammenhæng.
F
Quad 2,66 Windåze XP, Samplitude 10 Pro, Cubase 4, Sony Soundforge, Powercore MkI & MkII, Liquid Mix 32, RME, NTP, Gyraf, Avalon, Waves, Cranesong, NHTPro, KRK og Studer
http://www.myspace.com/masterboxdk
http://www.myspace.com/masterboxdk
-
- Forum Donator
- Indlæg: 825
Ja
Årsag: Min (dårlige) erfaringer med danske 'rigtige' butikker har gjort, at jeg vælger 'webshops'.
Da service-delen jo er stort set ikke eksisterende på webshopområdet bliver pris og leveringsduelighed så det mest interessante. Der vinder udenlandske webshops over danske.
Årsag: Min (dårlige) erfaringer med danske 'rigtige' butikker har gjort, at jeg vælger 'webshops'.
Da service-delen jo er stort set ikke eksisterende på webshopområdet bliver pris og leveringsduelighed så det mest interessante. Der vinder udenlandske webshops over danske.
Ja, det er meget simpelt: Billigere grej og større udvalg.
Når det er sagt har jeg lagt pænt mange kroner hos Aage også, f.eks. studiemonitorer som skulle prøves først, Martin western som bare skal prøves først, stormembransmikrofon som skal prøves først og PA højttalere som var lidt tunge at sende retur (og koster næsten det samme som i Tyskland)
mvh
JimR
Når det er sagt har jeg lagt pænt mange kroner hos Aage også, f.eks. studiemonitorer som skulle prøves først, Martin western som bare skal prøves først, stormembransmikrofon som skal prøves først og PA højttalere som var lidt tunge at sende retur (og koster næsten det samme som i Tyskland)
mvh
JimR
Jeg har kun handlet software i udlandet.
Jeg har med software ikke behov for demo i en fysisk butik, og der er ingen garanti/reklamation af bekymre sig om.
Hardware har jeg dog aldrig handlet andre steder end lokale musikforretninger.
Jeg har med software ikke behov for demo i en fysisk butik, og der er ingen garanti/reklamation af bekymre sig om.
Hardware har jeg dog aldrig handlet andre steder end lokale musikforretninger.
har stort set kun købt i aage fordi de altid er så flinke generelt syntes jeg egentlig de er flinke og hjælpsomme de fleste steder så nok lidt tilfældigt det lige blev aage, men kan godt lide at holde mig til det samme sted.. tjekker altid priser på nettet osv. men de ting jeg har købt har ik været billigere nok i udlandet til at jeg syntes det kunne betale sig.. tænk globalt, handl lokalt, ik?
- Chris Wulff
- Medlem
- Indlæg: 1788
- Sted: København
Har købt en mikrofon i USA, fordi der ingen Dansk (og europæisk) importør af mikrofonen, det er et meget specielt tilfælde godt nok
Men
Jeg synes generelt der er for lidt penge at spare, og for meget ventetid ved at købe småting i f.eks. thomann, for nylig købte jeg CSR reverben IK Mulitimedia upgrade til 1400 i aage, fordi jeg ikke ikke gad vente på posten i flere dage for at spare 50-100 kroner.
Men kunne jeg spare 2-3000 på et sæt monitors ved at købe dem i Thomann, så ville jeg gøre det
Men
Jeg synes generelt der er for lidt penge at spare, og for meget ventetid ved at købe småting i f.eks. thomann, for nylig købte jeg CSR reverben IK Mulitimedia upgrade til 1400 i aage, fordi jeg ikke ikke gad vente på posten i flere dage for at spare 50-100 kroner.
Men kunne jeg spare 2-3000 på et sæt monitors ved at købe dem i Thomann, så ville jeg gøre det
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35560
- Sted: Hørsholm
Jeg kan godt li' at støtte det danske, og Aage så lige ud til at have de kabler jeg skulle bruge så der røg en (lille) ordre afsted igår aftes. Ellers handler jeg generelt altid i udlandet, jeg kan få de ting jeg vil til billigere priser end herhjemme + leveringstiden er helt ok iforhold til mit temperament.
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
Ja!
Jeg gør det i reglen når der er store penge at spare.
Af og til viser det sig endda også at være hurtigere end at bestille hjem til f.eks. Aage.
Eks:
Jeg tog forleden mandag i Aage og ville købe en bestemt trommestol, som jeg havde brug for til weekenden.
Den var ikke på lager og ville tidligst kunne være hjemme følgende mandag.
På et tysk site fandt jeg derefter samme stol (300 kr billigere) med leveringstid til DK 3 dage senere.
Prognosen holdt og jeg nåede at få min stol til tiden ved ikke at købe i Aage.
Andre gange er service vigtigere end en beskeden besparelse, og i så fald vælger jeg at købe i Danmark.
Jeg gør det i reglen når der er store penge at spare.
Af og til viser det sig endda også at være hurtigere end at bestille hjem til f.eks. Aage.
Eks:
Jeg tog forleden mandag i Aage og ville købe en bestemt trommestol, som jeg havde brug for til weekenden.
Den var ikke på lager og ville tidligst kunne være hjemme følgende mandag.
På et tysk site fandt jeg derefter samme stol (300 kr billigere) med leveringstid til DK 3 dage senere.
Prognosen holdt og jeg nåede at få min stol til tiden ved ikke at købe i Aage.
Andre gange er service vigtigere end en beskeden besparelse, og i så fald vælger jeg at købe i Danmark.
... aka Ebbe Frej
[url=http://www.frej.com]frej[/url] | [url=http://www.myspace.com/ebbefrej]myspace[/url] | [url=http://www.facebook.com/ebbefrej#/clubp ... pisestudio]facebook[/url]
[url=http://www.frej.com]frej[/url] | [url=http://www.myspace.com/ebbefrej]myspace[/url] | [url=http://www.facebook.com/ebbefrej#/clubp ... pisestudio]facebook[/url]
Det er lettere - billigere og så har de gode steder alt på lager - dvs. ikke noget med, at "vi har bestilt det for 14 dage siden......."
Ofte ved ekspedienterne ikke nok om professionelt udstyr, men er mere klar til at modtage den uvidende kunde.
Det eneste sted jeg kender i Danmark, hvor man kan være 100% sikker på et rigtigt svar er "Cyberfarm".
Ofte ved ekspedienterne ikke nok om professionelt udstyr, men er mere klar til at modtage den uvidende kunde.
Det eneste sted jeg kender i Danmark, hvor man kan være 100% sikker på et rigtigt svar er "Cyberfarm".
Jeg handler primært for mit arbejde på en efterskole. Og for mig er det rart at ha' den/de samme personer i røret hver gang, hvis der skulle være nogle tvivlsspørgsmål. - Altså den personlige kontakt/service. Derfor handler jeg (næsten) altid det samme sted, hos EMK Musik, som så er et ½ tysk firma.
Anders Østerby [cand.mag. i musikvidenskab og dansk]
Forstander på http://www.frostruphave.dk
Forstander på http://www.frostruphave.dk
Jeg bumper lige denne her tråd, da jeg håber flere kunne tænke sig at svare...
Mange tak til dem, der allerede har skrevet.
Mange tak til dem, der allerede har skrevet.
Quad 2,66 Windåze XP, Samplitude 10 Pro, Cubase 4, Sony Soundforge, Powercore MkI & MkII, Liquid Mix 32, RME, NTP, Gyraf, Avalon, Waves, Cranesong, NHTPro, KRK og Studer
http://www.myspace.com/masterboxdk
http://www.myspace.com/masterboxdk
Jeg har ikke købt noget grej i udlandet, eftersom jeg godt kan li' og se/prøve tingen
før jeg køber. Specielt hvis jeg er lidt i tvivl (som jeg tit er), om det er det helt rigtige
for mig. Der har jeg benyttet Supersound i gamle dage (men butikken er noget rod i dag, dog er
online delen helt ok). Men nu benytter jeg Aage.
Så syntes jeg det er nemmere, at komme tilbage med sin vare, hvis det viser sig, at være
et forkert valg man har gjort, eller en defekt, DOA vare. Og man kan nogle gange også få sine
penge tilbage hurtigere i butikken.
Men okay, hvis jeg fandt et super duper godt tilbud i f.eks. tyskland, og andre brugere var henrykte
over varen, så ville jeg nok også springe på vognen. Men ofte, er der ikke meget at spare i Tyskland
vs. Danmark. Der kan man ligeså godt købe herhjemme.
Software køber jeg alle steder. Både herhjemme, men mest i udlandet. Man kan alligevel ikke bytte varen,
og der er penge at spare.
SLL
før jeg køber. Specielt hvis jeg er lidt i tvivl (som jeg tit er), om det er det helt rigtige
for mig. Der har jeg benyttet Supersound i gamle dage (men butikken er noget rod i dag, dog er
online delen helt ok). Men nu benytter jeg Aage.
Så syntes jeg det er nemmere, at komme tilbage med sin vare, hvis det viser sig, at være
et forkert valg man har gjort, eller en defekt, DOA vare. Og man kan nogle gange også få sine
penge tilbage hurtigere i butikken.
Men okay, hvis jeg fandt et super duper godt tilbud i f.eks. tyskland, og andre brugere var henrykte
over varen, så ville jeg nok også springe på vognen. Men ofte, er der ikke meget at spare i Tyskland
vs. Danmark. Der kan man ligeså godt købe herhjemme.
Software køber jeg alle steder. Både herhjemme, men mest i udlandet. Man kan alligevel ikke bytte varen,
og der er penge at spare.
SLL
Har købt hos Thomann nogle gange. Det har været pga. af de var de billigste og har haft noget jeg ikke kunne finde andre i dk.
Har også købt en preamp fra Sverige pga. den ikke sælges herhjemme.
Jeg synes at udvalget i DK er ret småt især mht. til gear fra de ikke helt store producenter.
Har også købt en preamp fra Sverige pga. den ikke sælges herhjemme.
Jeg synes at udvalget i DK er ret småt især mht. til gear fra de ikke helt store producenter.
Har købt VSL Opus Bundle 1+2 hos Thomann i Tyskland og en Great River preamp hos Mercenary i USA.
En del software køber jeg direkte hos producenten på nettet.
Ellers køber jeg 99% af al mit grej i DK, og stort set kun hos Mark Hannibal (hos Sound Sound, PSS og nu i dag Cyberfarm). Personen/servicen er vigtigere end firmaet for mit vedkommende.
Jeg er ret ligeglad med om det er i Bilka så længe personen som jeg køber hos har den fornødne viden og service.
En del software køber jeg direkte hos producenten på nettet.
Ellers køber jeg 99% af al mit grej i DK, og stort set kun hos Mark Hannibal (hos Sound Sound, PSS og nu i dag Cyberfarm). Personen/servicen er vigtigere end firmaet for mit vedkommende.
Jeg er ret ligeglad med om det er i Bilka så længe personen som jeg køber hos har den fornødne viden og service.
- david mondrup
- Lydmaskinist
- Indlæg: 12759
- Sted: Århus
Jeg har ofte brugt Aage som showroom. Når jeg har gjort det, så synes jeg også at jeg skylder dem muligheden for en handel, så hvis jeg beslutter mig for at købe, så præsenterer jeg dem for den bedste pris jeg ellers kan finde varen til, og hører om de kan matche det. Det kan de som regel godt. Det er på den måde endt med at jeg endnu aldrig har købt hardware i udlandet, men ofte til priser der matcher de udenlandske. Det er dog også sket at Aage har meldt pas på den pris jeg kunne præsentere, men så har der oftest været andre der gerne ville være med.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)
Efter at ha fået rigtig skod service hos flere af de store forhandlere af proft udstyr (tænker ikke aage, kemusik, de er cool og flinke) i DK så handler jeg for det meste i tyskland - thomann, musicstore mm
Tit får jeg langt bedre service fra disse, tit ankommer varene hurtigere end hvis de var bestilt i DK, fragten er billigere (8eur uanset hvad du bestiller)... og hvis udstyret fejler noget kommer der en UPS mand og henter på addressen UB !!!!..
Tit får jeg langt bedre service fra disse, tit ankommer varene hurtigere end hvis de var bestilt i DK, fragten er billigere (8eur uanset hvad du bestiller)... og hvis udstyret fejler noget kommer der en UPS mand og henter på addressen UB !!!!..
- ProduktionSekvens
- Forum Donator
- Indlæg: 581
Det lyder da rimelig cool. Så slipper man vel for fragten, eller skal man punge ud for den også ?og hvis udstyret fejler noget kommer der en UPS mand og henter på addressen UB !!!!..
"Once You Know What The Knobs Are Doing, Which Way Do You Turn Them" by David Gibson
- Alex - Aural Invasion
- Medlem
- Indlæg: 541
- Sted: Frederiksberg
handler kun i udlandet stort set.
bedre kundeservice (i mine tilfælde) og nogle få gange har jeg fået ekstrem service jeg aldrig havde forventet og blev virkelig overrasket over!
priser der siger spar 1200 i forhold til DK priser (99 ud af 100 gange) Mange kører jo stadig med 19% moms til DK endnu.
længere garanti periode.
2-3 dages leveringstid som regel er sku fair nok, især til 8 Euro kun!
bedre kundeservice (i mine tilfælde) og nogle få gange har jeg fået ekstrem service jeg aldrig havde forventet og blev virkelig overrasket over!
priser der siger spar 1200 i forhold til DK priser (99 ud af 100 gange) Mange kører jo stadig med 19% moms til DK endnu.
længere garanti periode.
2-3 dages leveringstid som regel er sku fair nok, især til 8 Euro kun!
http://www.aural-invasion.com - 143-145 bpm
Hvis jeg handler i udlandet er det som regel kun når:
- det er en vare jeg ikke kan få i dk
- jeg finder helt unikke scoops (for det meste ebay)
Ellers er reglen, at jeg gerne lægger x antal ekstra kroner for at handle lokalt. Jeg er dybt taknemmelig for at jeg kan gå ned i en lokal biks og høre/røre/se, samtidig med at jeg får ekspert-bistand.
/megl
- det er en vare jeg ikke kan få i dk
- jeg finder helt unikke scoops (for det meste ebay)
Ellers er reglen, at jeg gerne lægger x antal ekstra kroner for at handle lokalt. Jeg er dybt taknemmelig for at jeg kan gå ned i en lokal biks og høre/røre/se, samtidig med at jeg får ekspert-bistand.
/megl
- StringMike
- Medlem
- Indlæg: 304
- Sted: Århus, DK
Jeg har også kun købt i udlandet (Thomann, Musik-Service og Musik-Produktiv), når jeg ikke kan få den ønskede vare herhjemme. Således ankommer et par Radial-ting forhåbentlig til mig i næste uge (efter 4 ugers ventetid). Jeg ville godt have betalt ekstra for at købe dem i den lokale biks...
Ellers køber jeg kun herhjemme - jeg ville aldrig kunne undvære de fysiske butikker; derfor synes jeg også man skal støtte op om dem, og ikke bare bestille fra udlandet fordi man (måske) kan spare et par hundrede...
Ellers køber jeg kun herhjemme - jeg ville aldrig kunne undvære de fysiske butikker; derfor synes jeg også man skal støtte op om dem, og ikke bare bestille fra udlandet fordi man (måske) kan spare et par hundrede...
Mikkel Bøggild
Ejer og operatør hos Skraaplan Recording
[url]http://www.skraaplan.com/[/url]
____________________________________________________________________________________
Ejer og operatør hos Skraaplan Recording
[url]http://www.skraaplan.com/[/url]
____________________________________________________________________________________
+ 1gs-dk skrev:Det er lettere - billigere og så har de gode steder alt på lager - dvs. ikke noget med, at "vi har bestilt det for 14 dage siden......."
Ofte ved ekspedienterne ikke nok om professionelt udstyr, men er mere klar til at modtage den uvidende kunde.
Som jeg har skrevet før, at det ret tydeligt hvilket publikum Aage og Eskildsen for den sags skyld går efter. Udvalget og kendskabet til mere high end produkter er begrænset. Således prøvede f.eks. Eskildsen at prakke mig et sæt Genelec 8020 på ærmet selv om jeg eksplicit havde forklaret dem min afsky for disse skrækkelige monitors generelt - blot fordi de ikke havde de Adams hjemme jeg ville prøve. Skod service og direkte dumt. Årsagen til at jeg endte med at købe dem i Aage, var en gestus fordi de ville lade mig få dem på prøve, fordi jeg kender en af ekspedienterne og fordi jeg fik en rigtig god pris på dem.