Fjerne musik fra iTunes Store?

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Fjerne musik fra iTunes Store?

Indlæg af the19thbear »

Hej. For en del år siden sendte jeg min musik igennem en service der hed "track testing - the original track portal". Det var vist et eller andet med at man kunne få sine sange testet og folk så kunne give feedback. Af en eller anden mærkelig grund endte min musik på Itunes Store, hvor folk kan købe det, og jeg vil gerne ha det væk derfra. Det er gammel dårlig musik som ingen må lytte til:)

jeg kan ikke finde noget på google når jeg søger på "track testing" etc, så jeg regner med at det ikke eksisterer mere. Hvordan skal jeg få fjernet min musik fra iTunes?

Tak:)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Det er vidst ikke ligefrem en standard case... Det her må du ikke tage negativt; men i gåseøjne er det jo dit eget ansvar, når du selv har givet lov til at få musikken udgivet..

Hvis det er helt umuligt at få fat i aggregatoren, hvad så med at gå jura-vejen? Evt. Ring til koda og hør om de gider hjælpe med at få det hevet ned?

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Ja det er lidt mystisk det hele. Jeg kan heller ikke huske at jeg nogensinde har læst/forstået at musikken ville blive udgivet nogle som helst steder. Var et rent tilfælde at jeg opdagede det.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Nogle andre der har forslag? Orker ikke at gå jura vejen lige nu. Er der andre måder? Jeg har skrevet til Apple. Så må vi se hvad de siger.
Servicen eksisterer ikke længere, og dem der havde hjemmesiden ved jeg ikke hvordan jeg ska få fat på.

Medlemsavatar
soduno
Medlem
Indlæg: 794
Sted: Denmark - Copenhagen

Indlæg af soduno »

the19thbear skrev:Nogle andre der har forslag? Orker ikke at gå jura vejen lige nu. Er der andre måder? Jeg har skrevet til Apple. Så må vi se hvad de siger.
Servicen eksisterer ikke længere, og dem der havde hjemmesiden ved jeg ikke hvordan jeg ska få fat på.
Mit bedste bud ville have været at skrive til Apple hvilket du har gjort. :) Hvad hed hjemmesiden, har du prøvet at finde oplysninger via whois, google etc. Ellers vent på svar fra Apple inden evt. at gå i gang med den store jura/google søgning :)
James May:
"Look, i can't dummy it down to your level because I am scared of hights"

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

når ingen, heller ikke dig, betaler for at musikken er på iTunes, så forsvinder den vel af sig selv ?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Det koster ikke noget at have sin musik til salg på iTunes :-) I de tilfælde hvor det gør, så er det aggregatoren der tager penge for det.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Men hvad så hvis vi køber nummeret på iTunes, hvor forsvinder pengene hen?

Follow the money!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar