In the studio with u-he

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

In the studio with u-he

Indlæg af Fabian »

Sjovt at se lidt fra headquarters, og høre Urs Heckmann tale om hvad der er i pipeline






.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

De har ikke lavet en trommemaskine eller vocoder endnu.. De to ville jeg gerne høre deres take på. :)

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Christoffer I. N. skrev:De har ikke lavet en trommemaskine eller vocoder endnu.. De to ville jeg gerne høre deres take på. :)
Ja:) -eller en Sampler der fx. kan udfordre Kontakt
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fabian skrev:
Christoffer I. N. skrev:De har ikke lavet en trommemaskine eller vocoder endnu.. De to ville jeg gerne høre deres take på. :)
Ja:) -eller en Sampler der fx. kan udfordre Kontakt
Det sker ikke. Kontakt har eksisteret for længe og markedet for biblioteker til det er alt-dominerende.
Men altså udfordre Kontakt (og iZotope) på timestretch området o.l., det skal da være velkommen. Mig bekendt har U-He dog ingen historie for at arbejde med den slags, og så tror jeg vejen til et bedre produkt end konkurrenternes er meget stejl.

Medlemsavatar
j79
Medlem
Indlæg: 781
Sted: Göteborg

Indlæg af j79 »

Når han siger sampler tror jeg han mener selve sampleren i gammeldags betydning, ikke som "dims med medfölgende lyde". Her ser jeg faktisk rum for et nyt produkt. Jeg er ret overbevist om at han ikke har tänkt sig at lave samplebiblioteker...men who knows.

Anyway, en U-He trommemaskine ville jeg gerne se, det kunne väre spändende.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Faldt over en ny video med Urs, og mente at jeg havde postet den fra sidste års Superbooth, men det havde jeg ikke. Så de 2 ryger her i denne tråd.

Langt Sonicstate Meet the makers interview med Urs fra Superbooth 2016:


Nyt interview fra Telekom Electronic Beats:


... og det lyder til at der kommer en polyfonisk udgave af Repro-1, som noget af det næste fra dem.

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

Super fedt! Jeg er kæmpe fan af U-He.

Bemærk i øvrigt ny Zebra i "Inside: U-he" ved 6.18 min.
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev:
Fabian skrev:
Christoffer I. N. skrev:De har ikke lavet en trommemaskine eller vocoder endnu.. De to ville jeg gerne høre deres take på. :)
Ja:) -eller en Sampler der fx. kan udfordre Kontakt
Det sker ikke. Kontakt har eksisteret for længe og markedet for biblioteker til det er alt-dominerende.l.
Ja, løbet er kørt mht defacto standard, nok også derfor Halion altid vil være et niche-produkt, og aldrig slå rigtig igennem

Bortset fra filtrene er Halion ellers et bedre designer tool, men de sov i timen,..

Der er ikke så mange der bruger rigtige samplere længere så der er ikke et marked for at udvikle noget helt nyt oppe i den spektakulære ende

Emulator X3 kan dog stadig fås og kører W10
/Dub

Nyt svar