skattefradrag

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

skattefradrag

Indlæg af raoul »

hey .

Fratager dét at have et project-lyd-studie én muligheden for at kunne trække f.eks et værelse fra i hjemmet som bruges som kontor ?
Jeg har en enkeltmands-virksomhed.

Medlemsavatar
Lars Winther
Forum Donator
Indlæg: 1003
Sted: København S

Indlæg af Lars Winther »

Jeg vil tro at du får svært ved at forklare begge rum ved en eventuel gennemgang v/ Told og Pjat..

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Lars Winther skrev:Jeg vil tro at du får svært ved at forklare begge rum ved en eventuel gennemgang v/ Told og Pjat..
Hej natteravn 2 :-D

Ja det var osse min første tanke - men on second thought - hvorfor ?
"Kontoret" kunne jo ligeså godt have været i studiet hvis der var "plads" (der er kun et rum og det er fyldt helt op).

Forstår hvad jeg mener her ?

Om jeg har et ekstra rum som bli´r brugt til kontor i mit hjem eller i mit studie kan vel på et eller andet plan være hip som hap ?
Told og skat kan vel næppe forlange at min arbejdsplads absolut skal bestå af een adresse eller eet rum !?

Bare en tanke jeg roder lidt med ...

:-)


Medlemsavatar
Mike Runner
Medlem
Indlæg: 931
Sted: Hedehusene

Indlæg af Mike Runner »

Du kan sagtens trække et værelse fra. Dog må det så ikke blive brugt privat.

Jeg var til et introduktionsmøde hos SKAT for nogle år tilbage, og der blev lavet et eksempel.
Hænger du f.eks. en knagerække op i værelset, til børnenes jakker, ja så bliver værelset brugt privat, og du kan ikke trække det fra.

mvh.
.:: Mike ::.
www.mtpstudio.dk

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nej, det kan han altså ikke. :-) Det bliver jo nemlig brugt til andet.

Medlemsavatar
Lasso
Medlem
Indlæg: 1775
Sted: DK

Indlæg af Lasso »

Hvis værelset er dedikeret til kontor kan du godt. Ligesom du kan trække X procent af din telefonregning fra, X procent af dit internetabonnement osv.

Hvordan de bredrøvede skattedamer så vælger at håndtere loven er en HELT anden sag.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Da jeg for et par år siden havde en revisor til at lave mit skatteregnskab, snakkede vi lidt om muligheden. Hun mente (og overbeviste mig om), at det var så let at falde igennem reglerne, at det at tage kampen med T&S på ingen måde retførdiggjorde de relativt få kroner jeg ville kunne spare. Er dit liv langt nok til at du gider bruge mange timer på at overbevise de bredrøvede skattedamer om at du skal slippe et par hundrede kroner billigere? Det er også værd at tage med i overvejelserne.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
StringMike
Medlem
Indlæg: 304
Sted: Århus, DK

Indlæg af StringMike »

Hvis man får det igennem, kan det jo faktisk være mange penge, hvis man bor til leje. Bor du i egen bolig, kan du kun få fradrag i ejendomsskatten. Bor du i lejebolig kan du trække det procentvise areal fra i huslejen.
Men det er rigtigt - et arbejdsværelse skal KUN bruges som arbejdsværelse. Er du i gråzonen, så lad være med at prøve. Det er for meget bøvl...
Mikkel Bøggild
Ejer og operatør hos Skraaplan Recording
[url]http://www.skraaplan.com/[/url]
____________________________________________________________________________________

Default avatar
Kristian
Forum Donator
Indlæg: 713

Indlæg af Kristian »

david mondrup skrev:Da jeg for et par år siden havde en revisor til at lave mit skatteregnskab, snakkede vi lidt om muligheden. Hun mente (og overbeviste mig om), at det var så let at falde igennem reglerne, at det at tage kampen med T&S på ingen måde retførdiggjorde de relativt få kroner jeg ville kunne spare. Er dit liv langt nok til at du gider bruge mange timer på at overbevise de bredrøvede skattedamer om at du skal slippe et par hundrede kroner billigere? Det er også værd at tage med i overvejelserne.
Samtidig er der også lige den lille detalje at huske på - Hvis T&S først een gang har haft én i søgelyset, så garanterer jeg dig at det ikke er sidste gang man ryger til torskegilde, uanset hvor uantastelige ens regnskaber må være.

Alene at undgå det, er ti gange mere værd end de få penge man sparer ved at udnytte reglerne max.

Medlemsavatar
Mike Runner
Medlem
Indlæg: 931
Sted: Hedehusene

Indlæg af Mike Runner »

Holger skrev:Nej, det kan han altså ikke. :-) Det bliver jo nemlig brugt til andet.
Læste du overhovedet hvad jeg skrev ???

Lad mig prøve at skære det lidt mere ud i pap.
HVIS værelset UDELUKKENDE bliver brugt i firma sammenhæng, kan det sagtens trækkes fra... det er der INGEN problemer i !!!

Men bliver værelset brugt bare det mindste i privat regi, ja så kan det ikke.... længere er den ikke.
Denne formulering er ikke min, men stammer fra den fyr fra SKAT, som gav mig et introduktionskursus, da jeg startede mit firma op... og han burde trods alt vide hvad han underviser i :wink:

mvh.
.:: Mike ::.
www.mtpstudio.dk

Medlemsavatar
Mike Runner
Medlem
Indlæg: 931
Sted: Hedehusene

Indlæg af Mike Runner »

Kristian skrev: Samtidig er der også lige den lille detalje at huske på - Hvis T&S først een gang har haft én i søgelyset, så garanterer jeg dig at det ikke er sidste gang man ryger til torskegilde, uanset hvor uantastelige ens regnskaber må være.

Alene at undgå det, er ti gange mere værd end de få penge man sparer ved at udnytte reglerne max.
Det er ganske enkelt en udbredt misforståelse. SKAT eksisterer ikke for at kunne komme efter dig, men for at hjælpe dig.
Du kan til enhver tid henvende dig til SKAT og få gratis råd og vejledning. Du kan sågar få SKAT til at komme ud og hjælpe dig med dit regnskab.

mvh.
.:: Mike ::.
www.mtpstudio.dk

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mike Runner skrev:
Holger skrev:Nej, det kan han altså ikke. :-) Det bliver jo nemlig brugt til andet.
Læste du overhovedet hvad jeg skrev ???
Ja, jeg læste præcis hvad du skrev !!! (tre udråbstegn).

Men du læste ikke hvad han skrev i sin første post.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Tak for det allesammen !

Medlemsavatar
Preben Friis
Medlem
Indlæg: 3170
Sted: CPH

Indlæg af Preben Friis »

raoul skrev:Fratager dét at have et project-lyd-studie én muligheden for at kunne trække f.eks et værelse fra i hjemmet som bruges som kontor ?
Så vidt jeg husker fra et introduktionsmøde hos Skat så er grundreglen, at værelset skal have egen indgang - og så skal det ikke bruges til andet. Hvis børnenes tuscher og malebøger ligger derinde en dag hvis man får besøg, eller der er redt op til en gæst... så falder hammeren.

/Preben Friis

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Preben Friis skrev:
raoul skrev:Fratager dét at have et project-lyd-studie én muligheden for at kunne trække f.eks et værelse fra i hjemmet som bruges som kontor ?
Så vidt jeg husker fra et introduktionsmøde hos Skat så er grundreglen, at værelset skal have egen indgang - og så skal det ikke bruges til andet. Hvis børnenes tuscher og malebøger ligger derinde en dag hvis man får besøg, eller der er redt op til en gæst... så falder hammeren.

/Preben Friis
:-D
Jeg har droppet ideen - trækker bare alt der har med studiet at gøre fra og lader hjem være hjem :-)
Så skulle alt være ligetil !

Nyt svar