Gear Grotto

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Brugeravatar
AnotherDan
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Søborg

Re: Gear Grotto

Indlæg Skrevet: 18. feb 2016, 11:22

Det er tutorials, tips og tricks der er interessant for mig.

Har du tænkt dig at kombinere det med udvidet materiale imod betaling/abbonement?
Det tror jeg der er et marked for, hvis det holder det høje professionelle niveau du sædvanligvis står for.

Eller er hensigten hovedsageligt som markedsføring af dig/dine andre aktiviteter?
A fancy tagline goes here...
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Søvind

Indlæg Skrevet: 18. feb 2016, 11:35

AnotherDan skrev:...Har du tænkt dig at kombinere det med udvidet materiale imod betaling/abbonement?

Ikke nogen dum ide.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 18. feb 2016, 11:48

AnotherDan skrev:Har du tænkt dig at kombinere det med udvidet materiale imod betaling/abbonement?

Min langsigtede plan er at skifte til vidensrelaterede projekter og passiv indkomst, når jeg trækker mig tilbage fra fuldtidsarbejdet som engineer om 20-25 år.

Hvis man er interesseret i at købe min viden/undervisning, så foregår det p.t. kun via http://www.centerforlydteknik.dk

Eller er hensigten hovedsageligt som markedsføring af dig/dine andre aktiviteter?

Det en blanding af indirekte markedsføring (jeg nævner f.eks. ikke mine specifikke virksomheder eller viser mit logo i videoen) - og så ren fornøjelse. Altså et outlet for min kreativitet og nørdethed, nu hvor jeg ikke længere producerer musik.

Jeg havde nok lavet videoerne, selvom der ingen markedsføringsmæssig eller økonomiske gevinst var ved dem, ligesom Lydmaskinen heller ikke primært er drevet af et økonomisk incitament, men af lysten til at hjælpe, dele og være en aktiv del af en et miljø.

Derfor er jeg sikker på, at der også kommer videoer som primært er interessante for mig selv og to andre nørder.
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 18. feb 2016, 12:17

Holger skrev:Derfor er jeg sikker på, at der også kommer videoer som primært er interessante for mig selv og to andre nørder.

Det er sku cool. Syntes du skal holde fast ved den ide.
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 19. feb 2016, 00:05

Så fik jeg endelig også set den

Hold nu k*** hvor er det høj kvalitet. Jeg er virkelig imponeret. Jeg kommer aldrig i nærheden af at overveje at købe sådan en dims, men du illustrerer virkelig godt, hvad den gør, og eksemplerne står tydeligt frem.

Fik jeg sagt, at jeg er dybt imponeret over billed-, lyd- og klippekvalitet :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump
Brugeravatar
RicoRadio
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Holbæk

Indlæg Skrevet: 19. feb 2016, 09:42

Så fik jeg også luret og tillykke med premieren. Virkelig høj kvalitet! Man bliver velinformeret og det bliver ikke kedeligt eller tørt på nogen måde. Det bliver spændende at følge med på kanalen naturligvis, men også i denne tråd..
Hvis ikke JEG kan, kan alle andre
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 19. feb 2016, 10:10

Tak for de pæne kommentarer, det har været noget af en svendeprøve at skrive, indspille, optage, klippe og colorgrade min første video nogensinde. Og skidesjovt :-)

Jeg er i gang med at finde emnet til video nr. 2.
Brugeravatar
KristianNielsen
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 19. feb 2016, 10:37

Holger skrev:Jeg er i gang med at finde emnet til video nr. 2.

Ønsker:
- Pre-master tips (Nogle do's and don'ts, ift hvordan du ønsker at modtage et mix til mastering)
- Vokal-mixing tricks
- Prioritering i mixet
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 19. feb 2016, 10:55

Tak, alle tre er relevante og er på listen allerede.
Brugeravatar
Fabian
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg Skrevet: 19. feb 2016, 12:06

Tillykke med første afsnit, det var en fornøjelse at se, mere af det tak :)

Jeg synes det er en super fin og pædagogisk introduktion til harmonisk forvrængning og en flot anmeldelse af HG-2, og det den kan facilitere.

Eneste jeg savner i sammenhænget, er noget om mid/side processering, hvilket jeg godt er klar over HG-2 ikke tilbyder straight off, men som du nok har mulighed for i dit workflow. Det synes jeg hører med.

Lyd eksemplerne i videoen kunne nok have tålt lidt ducking ifht. voice-over, men niveauerne var ikke noget som forhindrede mig i at høre forskelle på processeringen. Skulle jeg finde anledning til at investere i den type udstyr, vil de under alle omstændigheder først komme på prøve i eget miljø.

Glæder mig til at se hvad Gear Grotto tager fat på næste gang!
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 19. feb 2016, 12:09

Det er så høj kvalitet Holger, har allerede set den et par gange, og eneste kommentar er nok den lille smule støj når du taler i videoen, jeg har selv kigget på clip-mic, nogle bruger en løsning med deres iPhone hvor Røde har en SmartLav+ mikrofon, så man optager på telefonen, og sync'er bagefter, da optagelser på kamera altid giver ærgelig støj. Jeg har dog ikke til hobby brug ville købe 2 stk af dem da de koster ca. 450 kr/stk, så giver eBay-skrammel et forsøg først, men der går nok 2-3 uger får de ankommer.

Jeg finder din langsigtede plan meget fin, masser af lydfolk deler viden og tips på youtube, og jeg ser det som god reklame for dem da deres navn bliver anerkendt når de gør det godt. Derfor finder jeg det dog underligt at du ikke laver plads til reklame for dig selv når du har bl.a Cyberfarm i slutningen, Onlinemastering, Platinium Audio Group , Center for lydteknik, osv. ville alle være relevante.

Men alt i alt en dejlig saglig video, glæder mig til de næste!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 10 år med ørene i Lydmaskinen -
Brugeravatar
kandersen
Forum Donator
Forum Donator
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg Skrevet: 19. feb 2016, 13:22

Er det meningen det skal være engelsk sprog?
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 19. feb 2016, 13:25

Hald skrev:Det er så høj kvalitet Holger, har allerede set den et par gange, og eneste kommentar er nok den lille smule støj når du taler i videoen,

Tak :-)

Der er dog ingen støj når jeg taler i voice overen, dvs. 80% af tiden.

Der er kun en smule støj på halvtotalen pga. det er mic'et langt fra. Og siden det hele begynder med halvtotalen og uden musik, så er det ekstra afslørende og "farver" resten for nogle personer (du er ikke den første).

Derfor finder jeg det dog underligt at du ikke laver plads til reklame for dig selv når du har bl.a Cyberfarm i slutningen, Onlinemastering, Platinium Audio Group , Center for lydteknik, osv. ville alle være relevante.

Det er fordi jeg gerne vil have at videoerne kan bruges og deles af alle, også konkurrenter. Jeg skal nok få rigelig personlig branding ud af det.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 19. feb 2016, 13:26

kandersen skrev:Er det meningen det skal være engelsk sprog?

Nej, det skulle da gerne være på dansk? Får du den på engelsk?!
Brugeravatar
KristianNielsen
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 19. feb 2016, 13:30

Mon ikke det er om videoerne skal være på engelsk?
Brugeravatar
kandersen
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 19. feb 2016, 13:30

Yep, når jeg trykker på Youtube videoen på side 4 her i tråden (forpremiere), så kommer jeg til en video, hvor du snakker engelsk.. Ikke at det gør så meget, personligt. Men tænkte mere på årsagen..

Dette er linket:
https://www.youtube.com/watch?v=BXn4vJAvcPE
Brugeravatar
kandersen
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 19. feb 2016, 13:31

KristianNielsen skrev:Mon ikke det er om videoerne skal være på engelsk?

Korrekt :)
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 19. feb 2016, 14:01

Jeg tar pis på dig... ;-) Jo, de er på engelsk og ja, de skal være på engelsk.

Årsagen er, at jeg taler til et internationalt publikum, hvor dansk sprog drastisk ville reducere antallet af folk, der kunne forstå hvad jeg sagde. Mere seriøst: forklaringen, at jeg har over 50% af mine kunder fra udlandet.

Lydmaskinen er på dansk og Center for Lydteknik er på dansk (selvom jeg har udenlandske kursister i ny og næ), da det er målrettet det lokale marked.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 19. feb 2016, 15:25

Hey iøvrigt, omkring det med støj på snak. Kan du ikke relativt hurtigt komme et langt stykke med iZotope RX?
Gravity Assist - Portal To Infinity - Ambient nummer fra Juni 2016:
https://youtu.be/6NLsO5hpvXs
Brugeravatar
kandersen
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 19. feb 2016, 15:31

Holger skrev:Jeg tar pis på dig... ;-) Jo, de er på engelsk og ja, de skal være på engelsk.

Årsagen er, at jeg taler til et internationalt publikum, hvor dansk sprog drastisk ville reducere antallet af folk, der kunne forstå hvad jeg sagde. Mere seriøst: forklaringen, at jeg har over 50% af mine kunder fra udlandet.

Lydmaskinen er på dansk og Center for Lydteknik er på dansk (selvom jeg har udenlandske kursister i ny og næ), da det er målrettet det lokale marked.

Okay, det giver mening. Tænkte nok det var noget i den stil. Det er også satans at de der udenbys folk ikke bare lære at forstå dansk. Det ville gøre alting meget nemmere :dollargrin:
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 19. feb 2016, 17:02

Christoffer I. N. skrev:Hey iøvrigt, omkring det med støj på snak. Kan du ikke relativt hurtigt komme et langt stykke med iZotope RX?

Jo og jeg lavede faktisk klik/smask reduktion på voice overen.

Tror jeg blev doven (uha) eller glemte at lave støjreduktion på de der totalstykker. Må prøve at huske det næste gang, men workflowet er top latterligt mht. hvordan jeg er nødt til at optage f.eks. lyd og billede for sig og så eftersynkronisere det. Og jeg ved ikke engang hvilket klip der fungerer, så alt lyd skal først eksporteres råt og derefter efterprocesseres og re-importeres.
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Søvind

Indlæg Skrevet: 19. feb 2016, 17:45

Holger skrev:...workflowet er top latterligt mht. hvordan jeg er nødt til at optage f.eks. lyd og billede for sig og så eftersynkronisere det.

Ja, den del sutter max!
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 20. feb 2016, 16:30

Det er også ekstremt utaknemmeligt at dine videoer bliver afviklet 90% på grej der er designet til at afslører fejl. Hehe :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 10 år med ørene i Lydmaskinen -
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 20. feb 2016, 16:48

Jeg tager det som et ærebevis, at folk specifikt bemærker detaljer - så har jeg ramt min målgruppe ;-)
Brugeravatar
j79
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Göteborg

Indlæg Skrevet: 21. feb 2016, 13:26

Holger skrev:Det er fordi jeg gerne vil have at videoerne kan bruges og deles af alle, også konkurrenter. Jeg skal nok få rigelig personlig branding ud af det.

Det tror jeg er helt rigtigt set.

Noget jeg häftede mig ved, er at du har skåret helt ind til benet på den måde at der intet fyld er, videoen bliver holdt relativt kort. Og samtidig kommer godt omkring det hele og efterlader et professionelt og kompetent indtryk. Den balancegang er der ikke mange der mestrer, oftest sköjtes der henover visse elementer, eller også bliver der ävlet i en uendelighed. Her sidder den lige i skabet efter min mening. Jeg antager at det er helt bevidst, så thumbs up til det!

Nå ja, og så er jeg sgu imponeret over hvor godt den lyder din dims der, og hvor tydelig forskellen egentlig er...subtil på en meget tydelig måde hvis det giver nogen mening.

Tilbage til "Branche & Teori"