Gear Grotto

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Re: Gear Grotto

Indlæg af DUBTEMPLE »

Holger skrev:Så er den semi-officielle teaser nr. 2 ude
Meget meget bedre !!! jeg vil nu kalde den rigtig god !!!

Holger skrev:og at titles lignede noget 3D guldbling fra Lykkehjulet.
Ja de var i særklasse ganske forfærdelige, minded mig også om lykkehjulet, eller noget fra en mellemøstlig tv-station :-)
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Heh heh, ja men det var nu med overlæg. Det var bare liiidt for meget.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Hvis jeg skal være lidt pernitten omkring teaseren, så synes jeg at det skud hvor du zoomer ind på din ene B&W 802, er meget TV Shop agtigt. Jeg synes generelt at man skal være meget varsom med at bruge zoom i video og film, da det næsten altid bliver cheesy. I skuddet før, over skulderen, er det ok da det er så subtilt og langsomt (og vidst lavet i post så vidt jeg kan se).

Medlemsavatar
Jesper Zar
Medlem
Indlæg: 863
Sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Zar »

garcia skrev:
Joachip skrev:
Holger skrev:Sjovt du siger det, jeg kommer til i mere end én video at iføre mig Hugh Hefner style badekåbe.
Det kunne faktisk være lige præcis dét der skal til for at få de her videoer til at skille sig ud fra mængden! :-D
Er der andre måder at arbejde på?

Kun iført boxershorts..

Har da et par releases bag mig, der er optaget i ingenting :dollargrin:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

AvS skrev:Hvis jeg skal være lidt pernitten omkring teaseren, så synes jeg at det skud hvor du zoomer ind på din ene B&W 802, er meget TV Shop agtigt. Jeg synes generelt at man skal være meget varsom med at bruge zoom i video og film, da det næsten altid bliver cheesy. I skuddet før, over skulderen, er det ok da det er så subtilt og langsomt (og vidst lavet i post så vidt jeg kan se).
Du må gerne være pernitten :-)

Ok, det er noteret omend jeg nok ikke får lavet det om i denne omgang. Det er lavet med kameraet, ja. Over-skulderen-skud zoom er Ken Burns i FCPX, korrekt.

Det er en læreproces for mig og de subtile ting omkring hvordan ting fremstår optimalt for flest muligt mennesker er noget de fleste kun opfanger på det ubevidste plan, mens den mere erfarne kan sætte direkte ord på.

Ken Burns kommer jeg til at bruge en del i videoerne, da det giver lidt bevægelse på statiske ting, men det bliver ikke på den der 70'er action zoom måde som B&W skuddet.

Den nyeste version af trailerne ligger i øvrigt her:


Basically det samme, men med tekst på og et par små bitte tweaks.

Medlemsavatar
Lasso
Medlem
Indlæg: 1775
Sted: DK

Indlæg af Lasso »

hvordan er den mus sluppet igennem nåleøjet :D

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Så er der forpremiere på første afsnit af Gear Grotto for Lydmaskinens medlemmer. Samme video bliver ændret til "public" i morgen:

Husk at skifte til HD/1080p for bedste kvalitet


:party:

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

God kombination af reel review og forklaring om tekniske emner...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Den lyder godt den box - selv på ipad kan man høre løftet

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Lækker premiere :)

Fedt at balancen mellem din stemme og musikken er matched. Det er tit hvor enten stemme el. musikken er for lav/høj i forhold til hinanden.

SLL

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg glor med hovedtelefoner.
Talesekvenserne hvor du forklarer noget, og samtidigt har noget dæmpet baggrunds-musik, der er baggrunds-musikken IMO for høj.
Jeg kunne godt bruge flere A/B klip, alternativt wav-filer i beskrivelsen, men det kan du vel ikke få lov til hver gang med den lånte musik?!
Men gerne 3-4 A/B klip pr. video e.l.
Ellers fedt :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det er et kompromis disse steder, så det er bevidst. Overvejede downloadable A/B filer, men det er sjældent muligt af copyright-hensyn. Musikken er af relativt etablerede navne som Borneland og Kato.

Der kommer muligvis A/B filer til visse fremtidige videoer, i så fald på www.geargrotto.com (som p.t. bare redirecter til YouTube-kanalen).

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Nørdet, men forståeligt og interessant :) rigtig god balance du har ramt der Holger.

Medlemsavatar
tobysamuel
Forum Donator
Indlæg: 44
Sted: København

Indlæg af tobysamuel »

Rigtig god video, tak for det.

Har et ønske om at se en video hvor man overværer en af dine mastering sessions.
Det ville være rigtig interresant bare at se hvordan du arbejder. :-)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Tak for de pæne ord og forslag til fremtidige videoer. Jeg har en liste jeg arbejder på.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Cool. Sådan en skal da på ønskesedlen til jul.

Bare til reference, hvad er støjgulvet i kæden uden HG-2?

Videoen er muligvis mere public ... den dukkede i hvert fald op i mit abonnementsfeed på Apple TV-app'en.

EDIT: Synes at niveauerne virker fint gennem mit Apple Tv-setup.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

SustainerPlayer skrev: Bare til reference, hvad er støjgulvet i kæden uden HG-2?
Det ligger så lavt som converterens eget noise floor, så vi er nede mellem -110 og -122. Det meste meget støjsvage udstyr ligger mellem -100 og -90, så -83 er rigtig pænt for en rørmaskine/trafoer.

Bemærk at peak støjen med HG-2 er så lav, at det slet ikke kan vises på Logics peak meter (observér til venstre på billedet i videoen eller se screenshot her). Derfor brugte jeg Spectre.
Screen Shot 2016-02-17 at 20.02.14.png
Screen Shot 2016-02-17 at 20.02.14.png (103.04 KiB) Vist 1893 gange
Jeg har en Dangerous Liaison i kæden når jeg måler roundtrip, men den tilføjer ikke noget. Alt er højkvalitets Mogami med Neutrik, ekstremt korte længder. Loddet af Cable Guy aka. Rasmus Eggen. To Furman P-1400-ARE'er, hvilket reducerede støjen yderligere -3 dB i forhold til mit forrige setup, men ellers sidder de kun på som beskyttelse og nem sluk-tænd.

Alt andet strøm sidder på sin egen gruppe (lys, kaffemaskine, osv.).
Videoen er muligvis mere public ... den dukkede i hvert fald op i mit abonnementsfeed på Apple TV-app'en.
Ja, jeg gjorde den public her for lidt siden fordi Black Box gerne ville dele den på deres social platforme. :-)

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Er sgu gennemarbejdet - fedt! Kan du Løfte sløret for kommende topics, og vil du udgive dem med et fast interval, eller bare når tiden er til det?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Tak :) Da jeg laver det hele selv og jo passer biksen det meste af tiden, så bliver det "mellem jobs" so to speak.

Den første video har været uproportional dyr at lave fordi jeg udover indkøb af kamera, to professionelle objektiver, stativer, videolys og Final Cut Pro X, har brugt arbejdstid for over 30.000 kr.

De næste videoer bliver væsentlig billigere (aka. hurtigere) at lave fordi jeg har gjort mig en masse erfaringer, men kvaliteten kræver et langsomt workflow.

Pt. har jeg en liste med 30 emner, som jeg sorterer i.

Det eneste fastlagte er, at der ikke kommer to ens typer i træk, dvs. den næste video vil ikke være en anmeldelse, men f.eks. tips/tutorial.

[Review] = Anmeldse af hard/software, men indlagt en teknisk baggrundsforklaring og eksempler.

[Tips/Technique] = Kortere, praktisk forklaring og demonstration af en teknik eller løsning.

[Tutorial] = Dybdegående trin-for-trin vejledning til et emne

[Q & A] = Svar på subscriberspørgsmål eller follow up, en lidt mere uformel brevkasse om du vil.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Økonomistyring... Like it!

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Tillykke med releasen.

Ja, det er dyrt at uddanne sig selv, men også meget givende. Jeg synes resultatet er blevet godt, billederne er flotte og konsistente og flowet igennem videon er dynamisk og med til at holde interessen oppe. Godt med breakeren omkring 6:00, det giver et professionelt udtryk.

Lidt teknisk: Jeg synes også at baggrundsmusikken ligger lidt for højt eller, det er måske ikke så meget niveauet som samspillet mellem speak og musik. Måske er musikken lidt for energisk? Jeg oplever i hvert fald at mit fokus ryger fra speaken og over til musikken en gang imellem.

Der er rimelig meget støj på speaken, men det ved du jo nok godt. Det er dog ikke noget der generer.

Jeg savner også lige en hurtig A/B til sidst på Kato eksemplet, ligesom på Borneland.

En god blanding af review og teknik, som flere er inde på og et meget højt niveau at starte ud med.
Senest rettet af Morten B tors 18. feb 2016 09:47, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Uncite skrev:Lidt teknisk: Jeg synes også at baggrundsmusikken ligger lidt for højt eller, det er måske ikke så meget niveauet som samspillet mellem speak og musik. Måske er musikken lidt for energisk? Jeg oplever i hvert fald at mit fokus ryger fra speaken og over til musikken en gang imellem.
Jeg havde også oprindeligt skrevet "eller distraherende", men valgte at udelade det.. Noget roligere uden tiktik trommer osv. ville nok gøre det knap så forstyrrende.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Uncite skrev: Der er rimelig meget støj på speaken, men det ved du jo nok godt. Det er dog ikke noget der generer.
Voice over er 100% støjfri.

Er det specifikt når jeg filmer mig selv og taler (i halvtotal) du tænker på? På de klip er der lille smule baggrundsstøj fordi det er mic'et langt fra med en SM7B i stedet for en clip.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

God forklaring af hg-2
Deaktiveret

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Holger skrev:Voice over er 100% støjfri.

Er det specifikt når jeg filmer mig selv og taler (i halvtotal) du tænker på? På de klip er der lille smule baggrundsstøj fordi det er mic'et langt fra med en SM7B i stedet for en clip.
Ja, ikke speaken selvfølgelig, tanketorsk, men klippene i halvtotal. Det er egentlig kun tydeligt i det første klip hvor der ikke er underlægningsmusik på.

Og hvorfor er det jeg pludselig har en unaturlig lyst til en HG-2?

Nyt svar