Gear Grotto

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Default avatar
Vagn Hollund

Re: Gear Grotto

Indlæg af Vagn Hollund »

Det eneste der slog mig i introen, var den ret bling guld font, som jeg synes skilder sig ret meget ud fra den ellers stilige stemning.
Var der en bestemt overvejelse eller inspiration til det valg ?
Amiga eller Arcade maaske... :wink:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja godt set, sådan lidt bling-bling sen-80'er Amiga action eller bare min smag for guldsmykker og lettere pompøse ting. Derfor kommer der også nogle lidt mere fjollede indslag (men altid seriøse lydtricks) senere.

Da kanalen er en slags forlængelse af min person var det vigtigt for mig, at introen også afspejlede hele pakken - bonsai, guld og "håndskrevet" egolinje under logoet. Min persona og til dels også min person er kendetegnet ved at være vidende og hjælpsom, men også lidt selvfed. Synes det fangede stilen.

Medlemsavatar
GoatSonds
Medlem
Indlæg: 1432
Sted: Vanløse

Indlæg af GoatSonds »

Kommer der også en tutorial på hvordan man passer sit bonzai-træ?

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

GoatSonds skrev:Kommer der også en tutorial på hvordan man passer sit bonzai-træ?
Ja, kunne være fedt - det skulle efter sigende give en utroligt lækker og cremet bund!

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

KristianNielsen skrev:... en utroligt lækker og cremet bund!
Det er ikke Myagi. Det er Hugh.


Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Så er jeg i gang med første video. Der kom lige en flytning af hus & familie og bygning af nyt studie i vejen. Igen. Har lavet første testskud og det ser godt ud, købt videolys, o.a. Final Cut Pro X er indkøbt, det må være til at finde ud af.

Har ikke valgt emne til første video, da jeg overvejer at vælge noget simpelt og relativt kort første gang. Kald det en pilotepisode. Tror også det bliver uden den forkromede intro - måske bare lige på og hårdt - da jeg jo har flyttet studie siden og skal have lavet ny introvideo (tager tid).

Måske en anmeldelse og forklaring af Black Box Analog Design HG-2 maskinen. Ikke særlig "bredt" emne, men måske en god og simpel start med stort set ingen screen capture, men mest live video.

Medlemsavatar
Identity
Medlem
Indlæg: 271
Sted: København

Indlæg af Identity »

Vi glæder os :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det gør vi nemlig. :-D

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Holger skrev:Der kom lige en flytning af hus & familie og bygning af nyt studie i vejen. Igen.
Jeg troede lige du havde flyttet... Er du flyttet en gang til nu?? :shock:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

nej jeg tror "igen" var omkring bygning af nyt studie.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Holger skrev:Har lavet første testskud og det ser godt ud, købt videolys, o.a. Final Cut Pro X er indkøbt...
Må man spørge hvad for kamera du bruger til det?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nikon D610. Bruger et Nikkor 12-24 objektiv. Overvejer at købe en prime til mid shots/close ups. Der er utroligt godt lys i mit studie og dertil har jeg købt 2 x videospots på stativer. Et af de pæneste billeder jeg har set i nogen tutorial og lign. på YouTube.

Har lige skrevet teksten færdig til min anmeldelse af HG-2 i går, som også omhandler noget generel info om fordelen ved bevidst harmonisk forvrængning.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Holger skrev:Nikon D610. Bruger et Nikkor 12-24 objektiv.
Er det noget du har købt specielt til dette formål?
Holger skrev:...dertil har jeg købt 2 x videospots på stativer.
Hvad for videospots har du købt?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nej, det er egentligt købt til at tage højkvalitetsbilleder med.


Her dog som sædvanlig smadret af FBs komprimeringsalgoritme :-)

Det kan så også tage video i 1080P (jeg kører så 25 fps, shutter speed 50) i meget flot kvalitet. I dag havde jeg købt et kamera med mere dedikerede videofunktioner, men det ser stadig meget flot ud.

Videospots er nogle udmærkede, men billige spots. Dertil 2 stativer selvfølgelig. CN-160 Neewer brandede. Dimmable + filter.

Video er endnu mere følsomt over for lys og jeg er velsignet med utroligt godt lys i studiet (to skinner med dimmable spots+Verner Panton pendel og 2 andre lamper, heraf en dimmable). Med videospots kan jeg kan yderligere tweake tingene. Naturligt lys kan lukkes af eller jeg kan skyde om aftenen, så hvidbalancen kan styres maksimalt.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Kører du med manuel fokus eller autofokus, når du filmer? Hvordan klarer den at køre med autofokus... f.eks. hvis kameraet er i bevægelse eller hvis objektet som filmes er i bevægelse?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Så vidt jeg ved, så findes der ikke nogle optimale autofokuser til video/film. Af samme årsag har man jo en focus puller på film.

Så jeg kører en blanding af 100% manuel og AF-S(ingle) på statiske shots fordi det fungerer perfekt til det formål. AF-C kan jeg glemme alt om, det er simpelthen for langsomt. Er godt tilfreds med den manuelle fokus på objektivet. Det er kun problematisk når jeg jo også skal optræde på filmen samtidig ;-)

Jeg har en ny introfilm til GG klar nu (har arbejdet 12 timer non-stop på den). Har aldrig optaget video - eller redigeret i Final Cut Pro før - så det var noget af en læringskurve, men det lykkedes. Kan evt. sende et privat link pr. PM?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hvis man gerne vil have DSLR kvalitet på video og autofokus, så er Canon 70D og objektiver med deres STM motor vist det bedste valg. Det er et cropkamera, og der er ingen STM objektiver med meget stor blænde, så man kan ikke få den dejlige papirtynde dybdeskarphed, som med et FF kamera. Jeg synes 35 mm er perfekt brændvidde på FF til video.

Lige pr er Sony A7SII vist kongen af videokameraer med FF sensor, hvis man ikke bevæger sig ind i Canons Cinema serie.

Glæder mig til at se dine resultater
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Holger skrev:Så vidt jeg ved, så findes der ikke nogle optimale autofokuser til video/film.
Ja det har jeg også hørt noget om før... men jeg er ikke spor ekspert på området - skal ikke gøre mig klog på det... Jeg købte et Canon EOS 700D for halvandet år siden med tanke på at bruge det til at lave musikvideo. Jeg blev aldrig helt tilfreds med autofokus-funktionen, så i efteråret købte jeg et Canon XA20. Som forventet fungerer autofokus bedre på sidstnævnte. Den arbejder i det hele taget bedre med diverse auto-indstillinger, hvis jeg f.eks. zoomer ind/ud eller er i bevægelse med kameraet, imedens jeg filmer. Den var så også i en anden prisklasse plus at den er beregnet primært til at filme i modsætning til det andet kamera.
Holger skrev:Jeg har en ny introfilm til GG klar nu (har arbejdet 12 timer non-stop på den). Har aldrig optaget video - eller redigeret i Final Cut Pro før - så det var noget af en læringskurve, men det lykkedes. Kan evt. sende et privat link pr. PM?
Jo tak - det må du da gerne :) (Der går dog lige et par dage, før jeg igen sidder med en internet-hastighed, der kan trække video).

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Så er den semi-officielle teaser nr. 2 ude.

Et par af kritikpunkterne på den gamle intro var, at den var klippet lidt hurtig og at titles lignede noget 3D guldbling fra Lykkehjulet. Den nye er klippet langsommere og har relativt diskret logotekst. Nogle savner måske bonzai-pasningen og kaffen, men det må komme i en separat hygge-video :-)



Husk at se den i HD.

Formatet for alle videoer bliver:

· [mid shot af Holger i studiet] Kort intro, hvor jeg fortæller om indholdet i videoen
· [Cue intro med musik og titles]
· Indhold med krydsklip mellem hardware/software og et par shots hvor jeg taler direkte til kameraet undervejs. Alt er scriptet, så der ingen pauser eller øh-bøh'er er.
· [mid shot af Holger i studiet] Konklusion og farvel
· Evt. medsponsorers video-ID, f.eks. Cyber Farm eller Sonic College f.eks.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

@holger :

Jeg synes måske at det kan blive lidt underligt at der i de sidste sekunder er en optagelse med dig på.
Når så teaseren slutter, vil du højst sandsynelig dukke op igen, men i noget andet tøj....
Kan det ikke godt blive lidt forvirrende ?

Håber du kan se hvad jeg mener...

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jo, det kan måske blive underligt med tøjskiftet. Med mindre jeg tager en blå skjorte på hver gang ;-)

Jeg er jo med på de fleste klip, hvor du kan se mine hænder og klippet hvor du ser over skulderen på mig, ligeledes med blå skjorte.

Det er dog kun det sidste klip, jeg mener måske kan give problemer, da man nok nemmere kan abstrahere fra de andre klip.

Når jeg tænker på diverse introer fra f.eks. DR TV, så er det dog en normal ting, at værten/hovedpersonen i introen ses i klip med forskelligt tøj fra forskellige situationer. Og så bagefter i selve programmet i noget andet tøj. Derfor har jeg ikke umiddelbart valgt at gøre noget ved det med mindre det virkelig skærer i øjnene/sammenhængen.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Helt okay :)
Det var osse kun det sidste skud jeg tænkte på.

Glæder mig til at følge med !

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Holger skrev:Sjovt du siger det, jeg kommer til i mere end én video at iføre mig Hugh Hefner style badekåbe.
Det kunne faktisk være lige præcis dét der skal til for at få de her videoer til at skille sig ud fra mængden! :-D
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Joachip skrev:
Holger skrev:Sjovt du siger det, jeg kommer til i mere end én video at iføre mig Hugh Hefner style badekåbe.
Det kunne faktisk være lige præcis dét der skal til for at få de her videoer til at skille sig ud fra mængden! :-D
Er der andre måder at arbejde på?
Deaktiveret

Nyt svar